Aviseringar
Rensa alla

Alkohol - hur tänker ni göra med era minderåriga tonåringar?


Ämnesstartare

Blivande_japan:

det där tycker jag är sjukt även på fler sätt än att föräldrar uppmuntrar sina barn att dricka. det är olagligt att servera minderåriga, vilket betyder att den som sålde ölen till pappan/sonen kan bli straffad pga att skitungen dricker.

Ja, jag vet 🙁 dock ser snubben ut som 20+ pga skägg och grejer, så fattar att de ej misstänker att han är minderårig, men ÄNDÅ! blir tokig på sånt här


   
SvaraCitera
höna

Tror jag fick ta ett glas vin hemma när jag var 17 typ. Och min farsa köpte ut åt mig nån gång när ja va 18-19. Kommer bjuda på vin om ungen frågar men inte innan 18 år. Kommer ej köpa ut


   
SvaraCitera

snoret:

Ja, jag vet 🙁 dock ser snubben ut som 20+ pga skägg och grejer, så fattar att de ej misstänker att han är minderårig, men ÄNDÅ! blir tokig på sånt här

de kan fortfarande bli straffade dock :-/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:

Fast varför ersätta en drog med en annan? Känns ej så konstruktivt, men det kanske bara är jag.

För att min son/dotter ska bli lugn, glad, kärleksfull och kreativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer nog inte göra något sådant innan ungen/ungarna fyllt 18. Kanske få smaka lite för det fick jag göra och jag dricker aldrig men inte bjuda och aboslut inte köpa ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom får dricka lika mycket som jag.


   
SvaraCitera

dvs inget alls? Blink

aristoteles:
Dom får dricka lika mycket som jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
dvs inget alls? Blink

Kaffe går braRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har blivit bjuden på typ ett litet glas bubbel vid "finare tillfällen" sedan jag var 16ish (typ att skåla i). ser inget direkt fel med det... 

min mamma har köpt ut åt mig sedan jag fyllde 18. tycker det är helt ok och ska absolut göra detsamma åt mina barn pga onödigt dyrt att supa sig packad på krogen. 


   
SvaraCitera

aristoteles:

Kaffe går braRodnar

fick inte dricka kaffe när jag var liten 😛

när jag väl fick ville jag fan inte


   
SvaraCitera

koalan: min mamma har köpt ut åt mig sedan jag fyllde 18. tycker det är helt ok och ska absolut göra detsamma åt mina barn pga onödigt dyrt att supa sig packad på krogen.

det positiva är väl att de små liven inte har råd att supa sig packade på krogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: fick inte dricka kaffe när jag var liten 😛

inte jag heller : D 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det positiva är väl att de små liven inte har råd att supa sig packade på krogen.

vill inte vara så elak haha. 
alltså tycker att en faktiskt får bli packad när en är 18. ser inget som helst fel i det.


   
SvaraCitera

passaro:

inte jag heller : D 

soulmates ;);)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick mjölk! Ska jag säga.


   
SvaraCitera