Aviseringar
Rensa alla

Alkohol när man är sjuk


Ämnesstartare

Jag ska på en fest ikväll som jag har taggat i flera veckor. det enda problemet är att jag blev sjuk i början av veckan. förkyld, snorig och hade ont i halsen. nu har jag inte längre ont i halsen och är inte så snorig. däremot har jag nog lite feber och känner mig lite seg. så min fråga är: kan jag dricka lite alkohol ikväll? är så taggad på festen! [smile]


   
Citera

Klart du kan.


   
SvaraCitera

Ja.
Det sliter såklart på kroppen, men det kanske det är värt.


   
SvaraCitera

Du kanske kan festa utan alkohol?
Eller så är du så pepp på fest att du gärna tar smällen efteråt med förkylning som riskerar att komma tillbaka [crazy]


   
SvaraCitera

elverpigen:

Du kanske kan festa utan alkohol?

lol


   
SvaraCitera

hahahahaha


   
SvaraCitera

sorry men känner mig lite ond idag. kör på om du vill men hade jag varit du hade jag vilat upp mig istället


   
SvaraCitera

Den bästa medicinen[cheers]


   
SvaraCitera

klart du kan, men du riskerar ju att förvärra förkylningen


   
SvaraCitera

Det känns som ett hån mot ditt immunförsvar, men men.


   
SvaraCitera
time
 time

Hade det bara varit förkylning hade jag sagt ok go, för det enda som är risken där är att du förlänger tillfriskningsprocessen. Men har du tänkt dricka med feber så måste du tänka på att dricka svinmycket vatten medan du håller på, och låta bli att dansa. Du måste med andra ord sitta still och ta det lugnt, annars kan det sluta illa. Finns folk som fått hjärtmuskelinflammation av det, och det vill du inte ha.

Bäst vore att du stannade hemma. Ibland missar man fester, och det är synd, men du vill väl ändå hellre bli friskare fortare och kunna gå på andra fester? Alkohol lär finnas kvar i samhället ett litet tag till.


   
SvaraCitera
time
 time

Och om det var för mycket text i mitt förra inlägg förenklar jag det här:

1. DRICK JÄTTEMYCKET VATTEN
2. DANSA INTE


   
SvaraCitera

elinjohansson:

kan jag dricka lite alkohol ikväll?

Ja, fast du kommer ju såklart att bli snorbäng.

Image

Serri dock, inte dricka, då blir man osexig.


   
SvaraCitera

Dricka sprit skulle inte ens jag göra i ditt fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Dricka sprit skulle inte ens jag göra i ditt fall.

jag tänker ju såklart inte dricka sprit. men några öl kanske! kollade febern, har nu 36.8, alltså ingen feber! woho [y]


   
SvaraCitera