Aviseringar
Rensa alla

Alkohol och gravid


Ämnesstartare

Jag har just fått reda på att jag är gravid, i fjärde veckan. Det här hade jag ingen aning om. Så i lördags festade jag, och jag har ingen aning om hur mycket alkohol jag fick i mig, men tillräckligt mycket för en black-out.
Nu mår jag jättedåligt över det här, och undrar hur mycket det här kan ha påverkat barnet såhär tidigt i graviditeten?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag vet inte, men fråga på en ungdomsmottagning elle nåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Jag vet inte, men fråga på en ungdomsmottagning elle nåt?

Ja, det ska jag självklart göra. Men de har inte öppet idag där jag bor, jag kan inte ta mig dit förrän på fredag. Så jag vill få fram den information jag kan tills dess.


   
SvaraCitera

vill du ens ha ungen?


   
SvaraCitera

Complicated:

vill du ens ha ungen?

Annars skulle hon väl inte ställe en sån här fråga?[confused]

Okej, men jag kan iaf inte svara på det. Det kan ha påverkat barnet ja, men hur mkt eller hur allvarligt vet jag inte


   
SvaraCitera

Ja, det har påverkat barnet, speciellt så tidigt i fosterutvecklingen. Påverkansgraden beror självklart på hur mycket alkohol du har fått i dig, samt hur mycket annan vätska du har fått i dig. Kolla upp ASAP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Kolla upp ASAP.

Hur och var kollar man upp?


   
SvaraCitera

skitliv:

ungdomsmottagning

Snowball2:

Hur och var kollar man upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snowball2:

och undrar hur mycket det här kan ha påverkat barnet såhär tidigt i graviditeten?

Så tidigt i graviditeten lever fostret fortfarande av gulesäcken för det mesta, och ditt blodomlopp har inte blandats med fostrets. Alltså är alkoholpåverkan mycket liten eller 0. Håll dig dock borta från alkohol i fortsättningen!


   
SvaraCitera

Ring 1177 - råd om vård dygnet runt, och fråga dem.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera