Forumet - alkohol

alkohol

2713 0 26
Så har nu bestämt mig. Ska bli skitfull det första jag gör när jag kommit ut från högstadiets dörrar. Cool

Or nah. 
Nej men vill iaf fira att en gått ut levandes med skumpa på skolavslutningen men, problem: det måste vara alkoholfritt(!!!) & en ville ju ha skumpa. Någon som har förslag på dryck? (Har kollat systemets sida men den ger verkligen inga svar :( )
& även en fråga till alla ni som inte har förslag på dryck; när, hur & varför började ni dricka alkoholhaltiga drycker? Alltid intressant att höra Rullar ögonen

Spana också in:

extra mile high club: Började dricka smuggelvodka vid en ålder av 14 år, vi drack för att det var kul och spännande. Och så blev det mkt enklare att hålla på med fjortistjejerna :)))

Tigerdrottningen: Började dricka för att jag kände att "det var dags". Var alltså nästan 18. Late bloomerRodnar
Tycker själv att alkohol ska vara på eget initiativ & helst i myndig ålder vilket det sällan är menmenmen, ska inte kasta sten i glashus nu heller. 

Tigerdrottningen, var det mer självvalt (Typ kände dig mogen etc) eller alla kompisar gjorde det? 
var nyfiken på hur d kändes att vara riktigt full. 

var 19 när jag blev riktigt full första gången på typ vodka lr jäger lr vad dt var 

hade druckit lite innan dess dock. 

började la dricka sånna där 4,5% xide när jag var 15-16 kske pga en tyckte dt va coolt 

aldrig uppskattat öl mvh 

Började väl "supa" när jag var typ 14. Stulen/smuggelsprit. Vet att det var jäger första gången och det värmde gött om kinderna... Även lite hembränt o så ett tag efter, men fick höra skräckhistorier så inte rört något sedan dess typ. 
Drack väl pga. både gott, grupptryck, kultur, "coolt". 

Var ute mycket med Epa-traktorer och på  bygdegårdsfester på den tid1. Var som att fylla och ånger kom som ett brev på posten.