Aviseringar
Rensa alla

Alkoholism


Ämnesstartare

Finns det någon här som har erfarenhet av alkoholism? Skulle behöva lite råd.. Jag vill inte skriva ut det här pga att jag inte får/vill berätta, ifall någon skulle känna igen historien liksom. Jag orkar inte bara detta själv längre.. Så om någon känner att du har tid och lust att prata lite så skriv gärna här så pmar jag 🙂 det skulle vara jättesnällt!


   
Citera
Ämnesstartare

Hoppas detta inte räknas som kontaktannons..


   
SvaraCitera

Ja, min farfar var alkoholist. Har inte så mycket mer erfarenheter av sådant :/ 


   
SvaraCitera
grisen

Ja, min morfar är alkoholist. Har inte så mkt mer erfarenheter av sådan heller dock.. 


   
SvaraCitera
reben

menar du erfarenhet av att själv vara alkoholiserad eller att ha en närstående som är alkoholist?


   
SvaraCitera

reben:
menar du erfarenhet av att själv vara alkoholiserad eller att ha en närstående som är alkoholist?

Att ha en närstående som är alkoholist


   
SvaraCitera

Sanishi:

Att ha en närstående som är alkoholi

reben:
menar du erfarenhet av att själv vara alkoholiserad eller att ha en närstående som är alkoholist?

Förlåt om jag kapar tråden, men skulle oxå vilja ha lite hjälp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
menar du erfarenhet av att själv vara alkoholiserad eller att ha en närstående som är alkoholist?

Menar erfarenhet av att ha en nära som är alkoholist 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Japp, det är bara att prata av dig om du vill.


   
SvaraCitera
reben

Ejexflo:

Menar erfarenhet av att ha en nära som är alkoholist 🙂

ok, du kan skriva till mig om du vill 🙂


   
SvaraCitera

Min pappa var alkoholist innan han dog, min mormor och låtsasmorfar är alkoholister och jag antar att min mamma är det. Så ja jag har närstående som är alkoholister.


   
SvaraCitera

definiera alkoholist. min familj tkr att jag är alkoholist eftersom jag dricker när jag mår dåligt som i väldigt deprimerad.. fast jag dricker bara när det har positiv effekt, för dricker en för ofta har den ingen effekt alls. 

eller om jag känner mer ångest, då hjälper den inte heller, blir värre. 

JAg skulle verkligen inte säga att jag är en alkoholist pga är inte beroende. 

fast hatar att tala om beroenden, för vilka beroenden är bättre än andra? Jag menar, det finns träningsnarkomaner etc och utifrån den generella folksynen är dessa jättebra osv osv  


   
SvaraCitera