Aviseringar
Rensa alla

alkoholsfria ÖL! Vart kan man köpa utan lägg?


Ämnesstartare

Jag har hört att många affärer kör 18+ på Alkofri ÖL fasst det inte är ngn lag på det!

Men kan jag få en lista på vilka affärer ni har köpt alkoholsfria ÖLar på utan leg när ni är yngre en 18? Och det ska vara nu ni har köpt, inte för 3-4 år sedan, utan detta år!


   
Citera

Du kan la pissa i vatten själv? Typ samma reslutat :s


   
SvaraCitera

vrf ens betala för blask?


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Men kan jag få en lista på vilka affärer ni har köpt alkoholsfria ÖLar på utan leg när ni är yngre en 18? Och det ska vara nu ni har köpt, inte för 3-4 år sedan, utan detta år!

Systemet.

Eller ja, jag är inte under 18, men på systemet får du köpa alkoholfria varor även när du är under 18.

EDIT: Dock som sagt var, i de flesta fall smakar det bara blask. Kan dock säga att jag finner den alkoholfria versionen av Wieherstephaner njutbar (fast föredrar den med alkohol i).


   
SvaraCitera

Stringburka:

men på systemet får du köpa alkoholfria varor även när du är under 18.

vore mkt roligare om det var 18 års åldergräns på att komma in på systemet. stor en fet dörrvakt o säger:
-haru legg?
-gå runt ett varv
-det är fullt
-tjejerna kommer in


   
SvaraCitera

Självklart är det ej i lag förbjudet att som minderårig inhandla en icke alkoholhaltig dryck. Var sådan dryck säjs torde varierar å det grövsta, utöver systembolaget föreslår jag att du tar dig en titt på din lokala stormarknad.

F.ö. stavas det leg, ej lägg.


   
SvaraCitera

mm


   
SvaraCitera

alkoholsfria ÖL! Vart kan man köpa utan lägg?


   
SvaraCitera

Pajasen:

F.ö. stavas det leg, ej lägg.

Tror han menade l.ägg, alltså löskokta sådana. Jämför med ​h.ägg, hårdkokta sådana.


   
SvaraCitera

LÄGG


   
SvaraCitera

Det är väl bara att testa i alla affärer där du bor. Tvivlar på att de flesta har en 18-årsgräns då de förlorar kunder på det.


   
SvaraCitera

Lidande små barn:

Tvivlar på att de flesta har en 18-årsgräns då de förlorar kunder på det.

Det är nog inte många kunder de förlorar på att förvägra ungar att köpa lättöl och energidryck 😛


   
SvaraCitera

Hampie:

Det är nog inte många kunder de förlorar på att förvägra ungar att köpa lättöl och energidryck 😛

Tja, de förlorar ju de kunderna under 18 som vill köpa alkoholfri öl, som inte räknas som lättöl för övrigt. Folk som är över 18 lär ju inte köpa den alkoholfria ölen eftersom de lika gärna kan köpa 3,5:or.


   
SvaraCitera

Lidande små barn:

Folk som är över 18 lär ju inte köpa den alkoholfria ölen eftersom de lika gärna kan köpa 3,5:or.

Folk över 18 under 30. De flesta vuxna, som inte i vuxna precis fyllda 18 fortfarande ute och super, utan vuxna som medelålders har villa och volvo, dricker utan att klaga lättöl när de skall köra (eller istället för vatten om de är pensionärer av manligt kön).

Annars så kan inte butikerna bestämma själva eftersom det är topstyrt. Den lilla chefen på Coop Konsum har alltså inte själv valt att inte få sälja lättöl utan blivit tvingad ovanifrån.


   
SvaraCitera

Var kan man köpa alkoholfri öl med leg?

edit:
Frågan kanske tolkas som att jag påstår att det inte finns alkoholfri öl. Men jag menar att det är ju alkoholen som är orsaken till att det är åldersgräns?


   
SvaraCitera