Aviseringar
Rensa alla

Alla är muslimer och ska lyda Allah enligt Islam!


Ämnesstartare

Såhär står det om griskött på islamguiden, läs om du vill höra något hemskt, men jag kan garantera er att väldigt lite av det stämmer.

Hade det här stått på något annat ställe än islamguiden då hade jag blivit rädd.

Citat:
"Något som nyligen blivit känt, är att influensavirus kan överföras från gris direkt och indirekt genom konsumtion av korv gjord på bl.a. grisens lungor.

En svensk hudläkare berättar att han sedan många år har sett hur patienter med akne, astma, allergisk snuva, munsår och vissa former av håravfall, uppnått en betydande förbättring efter att de, i samband med annan behandling, slutat konsumera fläskkött. Fläsk-kött innehåller svavelhaltiga ämnen och histamin, vilka kan ge hudirritationer.

Det finns en reaktion som kallas autoimmunitet, som innebär att kroppens celler börjar aktiveras mot både främmande och egna vävnader. Enligt en teori kan fläskköttet vara kemiskt släkt med människans vävnader, vilket skulle leda till en sådan reaktion, dvs. att vissa personer vill "stöta bort" det främmande ämnet. Som exempel på autoimmuna sjukdomar kan nämnas sköldkörtelinflam-mation, ledgångsreumatism och ungdomsdiabetes.

Kanadensiska läkare har i den engelska tidningen "The Lancet" publicerat en artikel som visar på ett tydligt samband mellan hög fläskköttskonsumtion och skrumplever.

Grisfettet försvårar matsmältningen och ökar risken för angina pectoris och åderförkalkning. Det innehåller en stor andel kompli-cerade fettsyror och man har lagt märke till att grisfettet, når det intas, ombildas till ett egendomligt ämne som inte korresponderar i sin uppbyggnad med människans fetter, vilket leder till en störning i kroppens ämnesomsättning, och likaså kolesterolcirkulationen, vars förändring orsakar uppkomsten av många allvarliga sjukdomar i människans kropp. Nobelpristagaren professor Damm vid Köpenhamns universitet har fastslagit att just grisfettet är en avgörande orsak till uppkomsten av gallsten och forskningen lyckas fortgående fastslå nya bevis for farorna med grisfett och griskött.

De muslimer som bor i icke-muslimska länder har svångheter i att få tag på födoämnen som inte innehåller grisfett och många av dessa faller in i sådant som är Haram på grund av att de inte behärskar svenska språket och inte heller andra europeiska språk. Det kan också hända att de avstår från många matvaror som i själva verket är fria från grisfett Här följer en lista över de matvaror som är Haram eller misstänkta: "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Eller har ni hört den där om han tönten som brydde som allting? Jag menar vad fan, stick fiska med dig eller något din jävla förståsigpåare

Jag har redan fiskat massor i sommar, fick mycket strömming. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Maverin:

Hade det här stått på något annat ställe än islamguiden då hade jag blivit rädd.

Fläsk är inte alltför nyttigt hursomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Fläsk är inte alltför nyttigt hursomhelst.

Ok, ok, men det här måste du väl hålla med mig om att det är överdrivet?

"Den vetenskapliga orsaken som forskarna påvisat är att svin drabbas av allvarliga former av mask. Den främsta sorten av dessa är bandmasken, som när den kommer fram till tarmarna, fullbordar sin livscykel i den sjukes kropp, när den transporterar sina ägg till blodomloppet och sedan distriburas till olika organ i kroppen. Sedan förvandlar sig masken till ett tunt fodral som uppnår en bönas storlek. Om detta sker i hjärnan drabbas människan av galenskap och om det sker i ögat blir hon blind. Om masken når hjärtat leder det till försvagning och blod-propp. Masken påverkas inte av konventionella mediciner eftersom den är skyddad i sitt fodral. Grisköttets tillagningstid är kort, vilket inte ger tillräcklig tid till att döda parasiterna."


   
SvaraCitera

Maverin:

Grisköttets tillagningstid är kort, vilket inte ger tillräcklig tid till att döda parasiterna."

Maverin:

Masken påverkas inte av konventionella mediciner eftersom den är skyddad i sitt fodral.

FEL

Maverin:

som när den kommer fram till tarmarna, fullbordar sin livscykel i den sjukes kropp, när den transporterar sina ägg till blodomloppet och sedan distriburas till olika organ i kroppen.

RÄTT


   
SvaraCitera

Du borde nog läsa om och läsa rätt. Det står att alla FÖLJER Allahs lagar, eftersom att Allah skapade världen enligt islam och därmed naturlagar och dylikt också. Det står ingenting om att tvinga på kvinnor slöja och förbjuda homosexualitet. Det är din egen tolkning av texten, inte vad det faktiskt står. Kolla bara:

Maverin:

"Allt i universum är muslimskt eftersom det lyder Allah genom att underkasta sig Hans lagar.

Maverin:

Till och med den människa som vägrar att tro på Gud, eller ägnar någon annan än Allah sin dyrkan."

Allt i universum underkastar sig Allah och följer hans lagar, även den som inte dyrkar Allah, står det. Det är väl inget konstigt med det? Om man nu tror att Allah skapade världen så är det ju även han som styr vad som går och inte går att göra, alltså följer man Allahs vilja och lagar oavsett om man vill eller inte. Man behöver inte ens vara muslim för att göra det, det går nämligen inte att göra något annat.

(nu är jag inte muslim eller tror på Allah då, tycker bara att din tolkning av texten var knäpp)


   
SvaraCitera

Maverin:

"Allt i universum är muslimskt eftersom det lyder Allah genom att underkasta sig Hans lagar.

mer än va jag visste [tired] Tycker man ska informerad[surprised]


   
SvaraCitera

Maverin:

"Hon, som alla andra varelser, född muslim, och följer där alltid Guds befallningar och är tvungen att fortsätta göra det. "

Maverin:

Detta betyder att alla måste följa islamska lagar det här är några få:

det som står är ju närmare bestämt att alla följer guds befallningar, inte att alla måste följa islams lagar. dina slutsatser är således efterblivna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

det som står är ju närmare bestämt att alla följer guds befallningar, inte att alla måste följa islams lagar. dina slutsatser är således efterblivna.

Det står att man är tvungen att följa Guds befallningar helt klart, men om du som är så intelligent kan läsa lite mer på islamguiden så finner du också varför jag skrev så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Det står ingenting om att tvinga på kvinnor slöja och förbjuda homosexualitet. Det är din egen tolkning av texten, inte vad det faktiskt står. Kolla bara:

Kan du sluta generalisera du vet inte alls vart jag har tagit all min information ifrån. Jag har sett många program om Islam senast var om Hajj för två dagar sedan och där fick jag det ifrån.

Det där med onanera fick jag från "Säg inte till min mamma" det handlar om en kille som åker till farliga länder och vid det tillfället var han i Pakistan vid en religiös skola och mötte flera imamer. Imamerna hade ett rum med datorer där de skulle svara på frågor och en fråga var just om man fick onanera och då svarade imamen att man inte fick det enligt något kapitel i Allahs bok. Kommer inte ihåg just vilket, vill du veta så gå in på National Geographic Channel och sök på programmet där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj nu skrev jag fel, det ska vara "berätta inte för min mamma" och den där killen heter visst Diego Buñuel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

alltså följer man Allahs vilja och lagar oavsett om man vill eller inte. Man behöver inte ens vara muslim för att göra det, det går nämligen inte att göra något annat.

Det går visst att bryta mot Allahs lagar som han gav till Mohammed, t.ex om du tecknar av Mohammed, du kanske missade det som hände med Jyllands Posten för några år sedan, när hela muslimvärlden vände sig mot de som tryckte bilderna och Sveriges och Danmarks flaggors brändes och Sveriges och Danmarks ambassader sattes i brand.

Vad gjorde de för fel då, jo de publicerade bilder av Mohammed = profet, profeter får inte ritas av.


   
SvaraCitera

Maverin:

Det står att man är tvungen att följa Guds befallningar helt klart, men om du som är så intelligent kan läsa lite mer på islamguiden så finner du också varför jag skrev så.

nej, det står inte att någon är tvungen att lyda guds befallningar, det står att allting lyder guds befallningar. en helt annan sak.


   
SvaraCitera

Maverin:

Kan du sluta generalisera du vet inte alls vart jag har tagit all min information ifrån.

Kan du sluta generalisera om islam då?

I det du skrev här så står det fortfarande inte att alla ska följa islam och muslimska regler. Det står att alla FÖLJER (inte "ska följa") Allahs regler. Muslimer tror att Allah skapade världen och därför följer ju alla i världen Allahs regler enligt dem. Du kan ju inte direkt bara "jag tror inte på tyngdkraften så därför finns den inte". Om Allah skapade tyngdkraften så följer du ju hans regler eftersom du inte kan göra något annat.

Maverin:

Det går visst att bryta mot Allahs lagar som han gav till Mohammed, t.ex om du tecknar av Mohammed, du kanske missade det som hände med Jyllands Posten för några år sedan, när hela muslimvärlden vände sig mot de som tryckte bilderna och Sveriges och Danmarks flaggors brändes och Sveriges och Danmarks ambassader sattes i brand.

Vad gjorde de för fel då, jo de publicerade bilder av Mohammed = profet, profeter får inte ritas av.

Då bröt de mot islams regler, inte Allahs regler.

Och fortfarande så generaliserar du som fan när du skriver att "hela muslimvärlden gjorde si och så", det gjorde den inte. Vissa muslimer gjorde så. Jag har många muslimska vänner som inte gjorde det.

Islamofober som dig är ju bara sorgliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Då bröt de mot islams regler, inte Allahs regler.

Och fortfarande så generaliserar du som fan när du skriver att "hela muslimvärlden gjorde si och så", det gjorde den inte. Vissa muslimer gjorde så. Jag har många muslimska vänner som inte gjorde det.

Islamofober som dig är ju bara sorgliga.

Och vad menas då med det här?

"Koranen består av profeten Muhammeds uppenbarelser och innehåller enligt islam Guds (Allahs) budskap, "nedsänt" till Muhammed genom ärkeängeln Jibril (Gabriel) under en period av 23 år från och med 610 e.Kr."

Kan det vara att det är Allahs budskap???????????? Allah = gud, Allahs budskap.

Jag är inte islamofob jag är ateist, men tycker att det är fel att man ska bli stämplad för rasist eller islamofob för att man argumenterar emot religioner. Vi lever trots allt i världens mest demokratiska land.


   
SvaraCitera