Aviseringar
Rensa alla

Alla hjärtans dag närmar sig


Ämnesstartare

Tankar, reflektioner om temadagen? Har ni några särskilda planer för dagen? Vad händer? Skickar ni kort/hälsningar?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alla_hj%C3%A4rtans_dag

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

.........Nej.. Nej... åh. Hade helt missat detta. Jag tror att jag blivit lurad.


   
SvaraCitera
mynona

Jag kommer troligen att få äta geléhjärtan. Det är trevligt. Jag tycker om gelégodis bäst efter choklad.

När det gäller rosor tycker jag bäst om sådana i ljusa färger.


   
SvaraCitera
mynona

I övrigt tycker jag om dagen som fenomen att den är en tacksam förevändning att visa uppskattning för dem som behöver en förevändning och inte klarar av att spontant göra det.


   
SvaraCitera

Har aldrig någonsin brytt mig om den dagen och kommer aldrig att göra det.


   
SvaraCitera

skulle säkert vara nice att fira den om man hade möjlighet och kan möjligen vara lite nedstämt att inte ha det.

Kommer förmodligen inte att göra någonting


   
SvaraCitera

mynona:

I övrigt tycker jag om dagen som fenomen att den är en tacksam förevändning att visa uppskattning för dem som behöver en förevändning och inte klarar av att spontant göra det.

aa

har ngt inplanerat men minns ej vad


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Har ni några särskilda planer för dagen?

Har mens då så nej [tired]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Har ni några särskilda planer för dagen? Vad händer? Skickar ni kort/hälsningar?

Nä, ingen gillar mig. [cry]


   
SvaraCitera

I mitt fall behövs inte allra hjärtans dag för att visa omtanke och kärlek till dom som står mig nära. Däremot gillar jag idén väldigt mycket. Vad gör det om det kanske spårar ur och går till en överdrift med alla blombuketter och allt annat fint. Det är trots allt för en god sak.

Dom senaste åren har det blivit så att jag åkt till landet för att hälsa på min familj och deras partners. Det är för mig som inte har något förhållande den största kärleken. Det har hänt att flera av mina vänner fått följa med eftersom dom är ensamma utan föräldrar, utan någonting. Dom ska känna sig välkomna.

Vi äter en trerätters middag, dricker vin och har tända ljus.
Sedan beroende på vad känslan är så brukar vi gå ut ihop eller bara splittras, vissa går på bio medan andra går hem till sig. Det är absolut inget märkvärdigt men det är faktiskt sånt som värmer själen.


   
SvaraCitera

Känner: alla hjärtans dag är ganska tramsigt eftersom folk verkar ha en förmånga att förstora upp det och kräva presenter och fantastiska restaurangbesök av sina partners. Samt har singelvänner som får ångest och känner sig ensamma. Tramsigt, som sagt.

Tycker samtidigt att det är en fin dag att få vara lite cheesy på och påminnas om att jag bör uppskatta folk jag tycker om, jag kan nog vara dålig på det.

Ok, eftersom bland annat Tobbish hänger här får jag la skriva med dold text:

Dold text: Jag ska nog baka ekorrformade kakor till mina favoritmänniskor [blush] Om jag orkar [blush]


   
SvaraCitera

gråtrunka, äta ben och jerrys och titta på desperate housewifes. ensam. 100% ensam.

fast nä. skall på en hemmafest om jag inte hittar en bättre aktivitet.


   
SvaraCitera
time
 time

Vet att när jag var liten tyckte jag hemskt mycket om alla hjärtans dag för man fick så himla många kort. Det var roligt att vara en amerikansk kiddo på det sättet. Men nuförtiden ser jag inte riktigt poängen.

Fast jag kan ju säga att jag inte precis skulle bli förbannad om jag fick en påse geléhallon eller så.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Har ni några särskilda planer för dagen? Vad händer?

Inget ur det ordinära, har inte träffat någon trevlig tjej på länge förutom en trevligt och het tjej helt i min smak som visade sig vara lesbisk, hah. Sedan en tjej jag pratat med i typ 3månader som helt plötsligt bara; Nej jag ska aldrig höra av mig mera, bara sådär utan vidare.
[tired] Orkar inte bry mig längre, tänker inte ta första steget igen. MVH konverterad sköldpadda


   
SvaraCitera

Vad är 'Alla hjärtans dag' för dom olyckligt drabbade?


   
SvaraCitera