Aviseringar
Rensa alla

Alla ljudkunniga - TITTA HIT


Ämnesstartare

Nu är jag inte riktigt för att lägga ner en sådan grotesk summa pengar på ett par hörlurar (just nu iaf), men tittade på Sennheiser's HD800 och de verkar verkligen riktigt lovande.

MEN, om jag ska köpa så dyra lurar i framtiden, behöver jag ju uppenbarligen en bärbar hörlursförstärkare för att det ens ska vara LÖNT att använda lurarna till ifånen.

Problemet är att jag knappt hittar några återförsäljare av sådana i Sverige och att jag heller inte hittar någon information och speciellt många produkter. Jag tittade på Simpl A1, som verkar mycket lovande, men jag vet inte om den passar för iphone 4..

Någon som vet några bra och inte alltför dyra hörlursförstärkare, och deras kompatibilitet med iphone (4)?


   
Citera

   
SvaraCitera

Gud vilket onödigt jobb. Låt det bra ljudet stanna hemma. Lägg ner pengarna på "stationärt" ljud istället, där får man det riktiga ljudet.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

där får man det riktiga ljudet.

Håller med fixa en stationär stereo du kan inte få samma ljud i ett par hörlurar som ett par högtalare! (Beror på grejerna förstås)


   
SvaraCitera

looptroop:

Håller med fixa en stationär stereo du kan inte få samma ljud i ett par hörlurar som ett par högtalare! (Beror på grejerna förstås)

Det är klart! Att lägga ner flera tusen på hörlurar känns onödigt. Man kan skaffa andra schysta saker för det istället, speciellt om man kollar på second hand.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Att lägga ner flera tusen på hörlurar känns onödigt

Hade en kompis som blev erbjuden ett par lurar med förstäkare till det, för 103000:- och det var 20% rea!


   
SvaraCitera

looptroop:

Hade en kompis som blev erbjuden ett par lurar med förstäkare till det, för 103000:- och det var 20% rea!

Oj vilket överpris! Man kan fixa otroligt bra ljud för dom pengarna!

Anonym345:

MEN, om jag ska köpa så dyra lurar i framtiden, behöver jag ju uppenbarligen en bärbar hörlursförstärkare för att det ens ska vara LÖNT att använda lurarna till ifånen.

http://www.ljudmakarn.se/list.asp?art_cat_id=37&menu=1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Gud vilket onödigt jobb. Låt det bra ljudet stanna hemma. Lägg ner pengarna på "stationärt" ljud istället, där får man det riktiga ljudet.

Jo, men det "riktiga" ljudet landar på bra mycket mer än 10 000 kr, och jag har inte världens lämpligaste bostad just nu för att lägga så mycket pengar på maffig utrustning...

looptroop:

Håller med fixa en stationär stereo du kan inte få samma ljud i ett par hörlurar som ett par högtalare! (Beror på grejerna förstås)

Jag har en stabil stereoanläggning, en något föråldrad förstärkare visserligen, men ett par riktigt grymma högtalare av Hifi-kvalitet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Headbox II tittade jag på, då den verkade vara det enda alternativet som var tillräckligt litet för att bära med sig...


   
SvaraCitera

Anonym345:

Jo, men det "riktiga" ljudet landar på bra mycket mer än 10 000 kr, och jag har inte världens lämpligaste bostad just nu för att lägga så mycket pengar på maffig utrustning...

Man kan hitta väldigt bra saker på second hand, gäller bara att leta.

Anonym345:

riktigt grymma högtalare av Hifi-kvalitet...

Köpte ett par riktigt bra till en kompis för 40 kr styck. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon förresten som har en aning om hur mycket Impedans en ifån klarar av? De klarar av betydligt mycket tyngre grejer än ipods..

Klarar ifån av en impedans på 300 Ohm? (Tvivlar på det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Köpte ett par riktigt bra till en kompis för 40 kr styck.

Mitt par kostade 28 000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Headbox II tittade jag på, då den verkade vara det enda alternativet som var tillräckligt litet för att bära med sig...

De där ska du ju ha ett vägguttag till. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vilken ljudkvalitet tror du att en mobiltelefon klara av att spotta ur sig?
Och övervägde du seriöst på att bära runt på en över halv kilo tung förstärkare till din mobiltelefon!?


   
SvaraCitera