Aviseringar
Rensa alla

Alla nykterister = Tråkmånsar


Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Anarkandi:

Har människor som dricker alkohol roligare hela livet, eller har de bara en topp när de är fulla, och därefter en botten efteråt?

Man får ju ett bredare upplevelsespektrum, mer överdriven lycka och mer bakfylla och ångest. Vissa tycker att livet skall vara som ljummet potatismos, andra tycker att det hör livet till att bränna tungan ibland.

Själv dricker jag allt mindre, jag får alltid fylleångest dagen efter så det känns inte lika kul att bli full längre. Men jag går ju fortfarande på fester och dricker 3 öl istället för 13, ganska säker på att jag inte uppfattas som någon tråkmåns av mina polare iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

blev nykterist i somras, blev inte tråkigare för det, snarare tvärtom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske är tråkig för de där ängsliga fjantarna som måste hävda sig i det sociala spelet. Det där spelar ändå ingen roll när du blir vuxen.


   
SvaraCitera

Se sanningen i vitögat; de som har en mer avslappnad och tillåtande inställning till alkohol har, i vår samhällskultur, alla förutsättningar för att leva ett 'lyckligt' liv, kanske t.o.m lyckligare än absolutister (om alla andra faktorer, som påverkar, är likvärdiga).

Detta just pga samhällskulturen. Inom många grupper (sett som sociala 'insitutioner') räknas alkohol in som en självklar del av mötena, festerna osv.

Som absolutist ställer man sig automatiskt utanför sidlinjen, med en 'tråk'-stämpel i pannan till följd. Stämpeln behöver inte infektera alla delar av det sociala, men det får väl ändå anses innebära en uppförsbacke i de flesta fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som röstade "sant" vågar erkänna, vilsna sötbarn[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Jag dricker inte, för att jag inte tycker att mitt drickande ska gå ut över andra, är jag tråkig för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Det här är ett allmänt känt faktum bland de flesta. Som nyterist är du tråkig och har inget liv.

Wat. Din umgängeskrets verkar suga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Det är svårt att hitta något mer efterblivet än festkulturen. Nykterister är ofta mer chill att umgås med, man slipper känna pressen att hävda sig och kan föra normala samtal med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

öljdfråga på det: Har människor som dricker alkohol roligare hela livet, eller har de bara en topp när de är fulla, och därefter en botten efteråt?

De lever längre än nykteristerna iaf. De som dricker måttligt, ett glas vin till middagen dagligen typ.


   
SvaraCitera

Det beror väl på hur man är ändå, när man inte dricker... jag är rätt tråkig men dricker ibland, men inte varje helg.


   
SvaraCitera
Hando

Anarkandi:

Sant (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en polare som blir hemskt tråkig när hon dricker.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

STAMP!

Känner sjukt mnga nykterister som är party som fan [wink] Folk som måste få i sig sprit för att våga "dansa" är oftast tråkigare människor: av erfarenhet. Har inget emot folk som dricker dockDold text: dricker ju själv, så det vore ju att häda [cool]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Sant (Du röstade på detta alternativ)

det är min generella uppfattning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Falskt (Du röstade på detta alternativ)

Dock skulle de bli roligare med alkohol, och vilket stört freak är nykterist egentligen? [tard]


   
SvaraCitera