Aviseringar
Rensa alla

Alla som inte håller med ateister är korkade


Ämnesstartare

Muslimer, Judar, Kristna, Buddhister, Hinduer, Sikher, Mormoner, Animister, Shintos, Konfucianer, Deists, Agnostiker, New Agers och alla andra som inte håller med ateister om något är korkade.


   
Citera

Protestanter, katoliker, judar, muslimer
Var sanning har sin heliga borg
Religion mot religion, mental prostitution
Rädsla terror och sorg
Men jag vill inte vara med
Blir det helvetet för det
Ärligt talat skiter jag i det

För en dag går solen ner
För att aldrig komma mer
Då blir det jävligt mörkt och kallt
Men de blir likadant överallt

[cool]


   
SvaraCitera
Tyrael

Jag denna tråd mycket jag förstå om. Mer berätta snäl-la?


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

haha

Jag är troende men kallar inte ateister korkade 😛 Vi har bara olika uppfattningar och frågor om livet.

Kan bara säga såhär: Jag håller med om att alla som tror att jorden, med alla djur och växter, kom till på 6 dagar är ganska korkad. Vetenskapen har gång på gång visat att det finns svar på hur allt kom till och var det kommer ifrån. Men en fråga kan tyvärr inte vetenskapen svara på...

Varför?


   
SvaraCitera

zekrish:

Men en fråga kan tyvärr inte vetenskapen svara på...

Varför?

Kemiska reaktioner mate.

Dock är jag ok med religion om man behöver något för att dämpa ångesten,
men jag tror nog ändå världen skulle vara better off med religion som en söt baktanke, som tro på att kärlek skulle vara magi, och enhörningar och jultomten,

än en eg full riktigt TRO som folk gör nu, när de dödar varandra för något som eg borde vara en mysig tradition.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Kemiska reaktioner mate.

Men varför? Varför binder sig kol så lätt och varför är den kemsika världen så logisk? Är allt bara slump? Sorry mate det kan jag inte tro på 😛


   
SvaraCitera

zekrish:

Varför binder sig kol så lätt och varför är den kemsika världen så logisk?

Det logiska tycker de flesta är det sannolika, det "logiska",
den enklaste förklaringen är oftast den rätta.

En mäktig gud är mycket mer ossannolik.


   
SvaraCitera

zekrish:

Men varför? Varför binder sig kol så lätt och varför är den kemsika världen så logisk? Är allt bara slump? Sorry mate det kan jag inte tro på 😛

Hade du varit här om kol inte hade bundit sig så lätt? Antagligen inte. Anledningen till att vi människor "kommer på" gudar är för att när vi ser saker, så bildar vi mönster, och när vi ser mönster, så bildar vi orsaker. Det är ett väldokumenterat psykologiskt fenomen.

Du kan testa själv, genom att rita tre prickar på ett papper. Gör så att alla tre prickarna är precis lika långt ifrån, i förhållande till, varandra. Du kommer att se en triangel. Inte rent fysiskt, förstås, men du kommer att skapa mönstret triangel rent instinktivt.


   
SvaraCitera

Jag tycker att trångsynta och intoleranta människor är korkade.[smile]

mvh ateist


   
SvaraCitera

Truth is the name:

alla andra som inte håller med ateister om något är korkade.

tööööönt


   
SvaraCitera
leafar

zekrish:

Jag är troende men kallar inte ateister korkade

Det är ju för att vi inte är korkade[bigcheers]

Skämt åsido, jag kallar inga troende korkade heller även om jag kan finna det frustrerande med ett visst mått av ignorans ibland. Det gäller givetvis inte alla.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

men jag tror nog ändå världen skulle vara better off med religion som en söt baktanke,

Greger_EFG:

än en eg full riktigt TRO som folk gör nu, när de dödar varandra för något som eg borde vara en mysig tradition.

Aw. Första gången jag håller med dig om någonting. [love]


   
SvaraCitera

zekrish:

Varför?

jag tror att man uppnår nirvana med att få insikten i att det inte finns någon mening


   
SvaraCitera

alla som heter Truth is the name är korkade


   
SvaraCitera