Forumet - Alla som sökt till högskola/universitet HT2011

Alla som sökt till högskola/universitet HT2011

1418 0 36
Hej allesammans!

Har inte hittat någon tråd än för alla som sökt till högskola/universitet ht 2011, så startar en själv!
Tänkte att man här kan bolla tankar som vad man har sökt/ tänkt utbilda sig till, hur programmen tycks vara, om någon studerat tidigare på högskola/universitet m.m. m.m...

Kom igen och skriv! [love] PUSS!

Spana också in:

hej!

Jag funderar på att om jag inte kommer in på basår här i GBG så tänker jag läsa sytemvetenskap 1 år för att ha någonting att göra och att få CSN bidrag . På samma tid skall jag hålla på och göra hp. Senare nästa år börja på basår om jag kommer in och senare vidare 2013 söka till ingenjörsutbildningen. Dock 5 år och jag är ca 27 år då jag är klar. Är detta ett bra alternativ? jag vet inte riktigt vad jag vill göra men vill inte bara börja på basår eller sådant än eller flytta.
Anura:

Jag funderar på att om jag inte kommer in på basår här i GBG så tänker jag läsa sytemvetenskap 1 år för att ha någonting att göra och att få CSN bidrag .

problemet är att du är berättigad csnbidrag högst 6 år om jag inte missminner mig, så det kan vara bra att tänka efter noga vad man lägger dem på. dessutom är dte ju drygt att låna pengar.

Anura:

jag är ca 27 år då jag är klar

är väl ingen ålder? har en i klassen som började plugga till civ.ing när han var 27
min mamma började plugga till lärare när hon var typ 40