Aviseringar
Rensa alla

Alla vi barn i Bullerbyn av Olle Hellbom (1960)


Ämnesstartare

Vilken nationalskatt. Såg Bullerbyn på barnkanalen idag. Så fint, svenskt... Tycker alla invandrare skulle titta på Bullerbyn och lära sig av oss. Idyll!!

Observera att jag inte menar den Bullerbynversionen där skådespelarna själva pratar, utan den gamla versionen där det är en berättarröst.


   
Citera
Ämnesstartare

Tilda1988:

den gamla versionen där det är en berättarröst.

Den har ju inte ens jag sett [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Den har ju inte ens jag sett

verkar som om den går på barnkanalen ibland? kanske går nästa lördag igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste inte att det fanns fler än en version. Har bara sett den med berättarrösten [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Visste inte att det fanns fler än en version. Har bara sett den med berättarrösten

Jaså, finns en nyare också, som jag tror de flesta har sett, där barnen själva pratar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Jaså, finns en nyare också, som jag tror de flesta har sett, där barnen själva pratar.

Ja, jag ljög visst. Det är såklart den jag menar. Vet inte vad jag fick för mig ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

den gamla versionen där det är en berättarröst.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker dom borde göra en multikulturell remake av Bullerbyn som utspelar sig i en betongförort och har barn av flera etniciteter i rollerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snackar vi mörka Lingan-verk står Barnen i Bullerbyn i en klass för sig. En okonventionell och brutalt skriven faktoid om tidernas största pedofilfascisthärva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera