Aviseringar
Rensa alla

Alldeles för ångeststinn, behöver lite rådgivning.


Ämnesstartare

JO! det är så att jag har, vad jag tycker, ett rejält problem, lite av ett triangeldrama, jag skulle aldrig vara otrogen så tro inte det, skrev hela situationen i min blogg.

http://www.ungdomar.se/blogg.php?user_id=165817

Länken bör ta dig dit, jag vill gärna ha lite råd, har verkligen INGEN (Ja, versaler för förtydligande) att prata med i min närhet.

Tänkte att kidsen på Ungdomar kunde hjälpa till lite, snälla ge mig ett uppriktigt svar.

Könshumor och sarkastiska svar undanbedes ej, jag behöver peppen, bring it!


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker att du ska ta och reda ut din nuvarande relation, innan du kastar dig in i något nytt. Du säger att du just börjat visa din nuvarande att du tycker att något står fel i relationen, men egentligen vill du ingenting annat än att bara dra därifrån och iväg till en annan tjej? Sätt dig ner och prata med din flickvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

Sätt dig ner och prata med din flickvän.

Vi pratar om detta varje dag, eller ja, jag pratar och försöker få en lösning och hon ger ifrån sig små "mm" ibland, tro inte att jag är otrevlig mot henne på något sätt eller skriker på henne, jag har aldrig höjt min röst mot henne även om det känns som att jag måste göra det ibland för att få en reaktion.

Hattmakaren:

Du säger att du just börjat visa din nuvarande att du tycker att något står fel i relationen,

Med det menar jag att jag inte går och pussar på henne och säger att allt är lugnt så fort vi har pratat färdigt, det har varit skakigt och öppet dåligt i ungefär fyra månader.

Tack för ditt svar förresten, jag kanske var lite vag med det jag skrev men jag skrev det i vrede, svårt att få med alla smådetaljer då.


   
SvaraCitera

Precis som du skrivit i din blogg tycker jag att du ska lämna henne när du kan det. Du skrev ju att du inte älskar henne längre och att hon gör ingenting för att få ert förhållande att fungera.

Och nu när du träffat den här nya tjejen som du verka tycka om och hon gör det samma så ska du nog satsa på henne. Flytta från din nuvarande sambo när du kan och satsa på den nya tjejen. Jag tror du kommer bli mycket lyckligare då! 🙂

Det är min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du behöver knark! så blir världen fin oavsett hur den ser ut[party] lite som villkorslös kärlek[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaBlondina:

Det är min åsikt.

Jag gillar din åsikt, men det skulle verkligen kännas grisigt att göra så, jag har aldrig lämnat någon för någon annan förut, dessutom vet ju min sambo att jag pratar med den här tjejen, och blir grymt sur över det, hon vet vem hon är och jag skulle nog bli lite omtalad om jag åkte till Gbg för att vara med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

du behöver knark!

Love is fleeting but bacon stays in your arteries forever, säger jag då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Love is fleeting but bacon stays in your arteries forever, säger jag då.

så du menar att du hellre äter bacon än knarkar?[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

så du menar att du hellre äter bacon än knarkar?

Haha är helt drogfri förutom koffein, så ja, men jag äter inte bacon heller.

Men ibland i smyg så äter jag knark.


   
SvaraCitera

Keysersoze:

jag har aldrig lämnat någon för någon annan förut,

Du kanske borde ta risken att göra det? Jag tänker bara på ditt eget bästa. Du har lov att vara själviskt när det kommer till hur du själv mår. Och i mina ögon så känns det som att du kommer bli mycket lyckligare när du lämnar henne för någon du verkar tycka mer om!

Jag tycker din nuvarande flickvän behandlar dig dåligt som låter dig göra allt i ert förhållande. I ett förhållande ska man vara två och hjälpas åt. Jag vill bara att du ska vara lycklig helt enkelt! Hon ska inte leva på din bekostnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Haha är helt drogfri förutom koffein, så ja, men jag äter inte bacon heller.

</3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Jag gillar din åsikt, men det skulle verkligen kännas grisigt att göra så, jag har aldrig lämnat någon för någon annan förut

Fast ert förhållande var ju kasst innan den andra tjejen kom in? [no-no] Då kan man ju inte se det som att du dumpar din första tjej för den andra, eftersom det antagligen hade tagit slut ändå [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinaBlondina:

Jag tänker bara på ditt eget bästa.

Du har nog rätt, egentligen vet jag ju att jag borde flytta till päronen, så att jag kan koncentrera mig på livet och skapa en framtid, ville nog egentligen bara ha lite stöd i frågan, tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast ert förhållande var ju kasst innan den andra tjejen kom in?

Sant, men att så tätt inpå åka och besöka någon man är intresserad av känns, otacksamt på ett sätt, som om min sambo inte betyder något.

Schysst användarnamn förövrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du ska vänta med tjej nr 2 ett tag. Lös din nuvarande relation (hur du nu vill göra det är ju såklart upp till dig), men rusa sedan inte iväg till nästa tjej dagen därpå. Ta det lugnt, rensa huvudet och lev lite för din egen skull i ett tag. Är den här nya tjejen så bra som du beskriver henne, så lär hon förstå.


   
SvaraCitera