Aviseringar
Rensa alla

alldeles för ett tag sen fick jag veta att jag inte får mönstra


Ämnesstartare

men jag menar, de låter ju nördar och blattar göra lumpen, då borde det vara lugnt för mig, anledningen att jag inte får mönstra är för att är för att det är fullt, sen står det att det inte går att överklaga är inte det fittigt? där rök den planen jag hade efter att jag gått ut gymnasiet, jävla fittland!

nån som vet om jag kan göra nåt så de ändrar sig och som har varit med om samma men det har ordnat sig ändå?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

göra lumpen

Ta det lugnt, lumpen får ingen 1991:a göra, systemet hinner fasas ut innan dess. De sista traditionella värnpliktiga rycker in i januari 2010 om jag inte misstar mig.

SAVE ME:

nån som vet om jag kan göra nåt så de ändrar sig och som har varit med om samma men det har ordnat sig ändå?

Om du är intresserad att göra GSU'n så är det nu förtiden detta som gäller: http://soldat.nu/

Eller om du är intresserad av att jobba i Försvarsmakten: http://www.mil.se/rekrytering

Eller så gör du som jag, har lite is i magen och väntar på att FM börjar rekryteringen till kontraktanställningarna.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JanJoergen:

Ta det lugnt, lumpen får ingen 1991:a göra, systemet hinner fasas ut innan dess. De sista traditionella värnpliktiga rycker in i januari 2010 om jag inte misstar mig.

en vän till mig ska göra militärtjänst utomlands och han är 91:a, fyller tidigt på året och har klarat mönstringen men ändå

JanJoergen:

Om du är intresserad att göra GSU'n så är det nu förtiden detta som gäller: http://soldat.nu/

Eller om du är intresserad av att jobba i Försvarsmakten: http://www.mil.se/rekrytering

ja det kanske vore nåt, militärbranschen verkar rätt intressant och lärorik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

en vän till mig ska göra militärtjänst utomlands och han är 91:a, fyller tidigt på året och har klarat mönstringen men ändå

Även om han mönstrade tidigt och fick en utbildningsplats är den nu tillbakadragen, tro mig. Om han inte mönstrade med 90:orna dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JanJoergen:

Även om han mönstrade tidigt och fick en utbildningsplats är den nu tillbakadragen, tro mig. Om han inte mönstrade med 90:orna dvs.

han fyller ganska tidigt på året så mycket möjligt, men att man kan göra militärtjänst i vissa länder utan det landets medborgarskap har jag hört är möjligt så kan det vara det han ska göra efter gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

han fyller ganska tidigt på året så mycket möjligt, men att man kan göra militärtjänst i vissa länder utan det landets medborgarskap har jag hört är möjligt så kan det vara det han ska göra efter gymnasiet?

Skulle kunna vara så, vet inte riktigt hur det ser ut om man vill göra militärtjänst utomlands.
Dock vet jag att man kan söka till USMC om man lyckas få ett greencard till staterna men det är ju inte det lättaste. [crazy]

Har du lust att skriva vad som stod i brevet från pliktverket du fick hem?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JanJoergen:

Har du lust att skriva vad som stod i brevet från pliktverket du fick hem?

tappat bort alternativt eldat upp och sen förträngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra om de bestämmer sig för att skära ner på försvaret.

SAVE ME:

utan det landets medborgarskap

Främlingslegionen[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Bra om de bestämmer sig för att skära ner på försvaret.

antyder du att det inte krävs svenskt medborgarskap för att göra lumpen i sverige är du helt ute och cyklar

eller vad menar du?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

antyder du att det inte krävs svenskt medborgarskap för att göra lumpen i sverige är du helt ute och cyklar

eller vad menar du?

Nej[no-no]

Jag menar att:

a)det är bra att vi inte slösar pengar på försvaret
b)Du kan gå med i franska främlingslegionen.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha inte jag häller [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

de låter ju nördar och blattar göra lumpen

lolerskatez!


   
SvaraCitera

SAVE ME:

men jag menar, de låter ju nördar och blattar göra lumpen, då borde det vara lugnt för mig

Uppenbarligen så är du sämre än dem, så du kanske borde ta det lite lugnt med ditt trashtalk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

nån som vet om jag kan göra nåt så de ändrar sig och som har varit med om samma men det har ordnat sig ändå?

Du kan ju göra som en vän till mig han blev legosoldat.


   
SvaraCitera