Aviseringar
Rensa alla

Alldeles för lågt kaloriintag


Ämnesstartare

Hejdär 🙂

Jag har nu i några månader ''försökt'' svälta mig själv för att gå ner i vikt. Jag har nu ocå upptäckt, eller börjat fundera över mitt dagliga kaloriintag...
Kom då på att mitt kaloriintag är våldsamt lågt. UNDER 500 KALORIER!

Mitt matschema på en dag kan jag inte precis påstå att det är nyttigt. Jag äter ingen frukost, ingen lunch, pyttelite yoghurt när jag kommer hem från skolan och sen kanske lite sallad till kvällsmat.

Grejen är oxå den att jag inte går ner nånting alls i vikt! SKITSKUMT...!

Vet inte om detta låga kaloriintag, eller svältet kan räknas som en form av anorexi...?

Dessutom är det så att jag är otroligt missnöjd med mitt utseende, så om det är anorexia, så skiter jag fullständigt i det...

Jag vill bara veta vad ni tror att det kan vara och varför jag inte gått ner i vikt...?


   
Citera

nej


   
SvaraCitera

el ok

aids


   
SvaraCitera

du kanske e så tjock att det inte syns när du går ner? [shake]

eller så har du ätit 500 kcal en dag och förväntar dig att gå ner 10kg.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nej

Blivande_japan:

nej

Blivande_japan:

nej

Blivande_japan:

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur länge har det pågått ?


   
SvaraCitera

När du svälter dig själv så går kroppen in på sparlåga (kroppens försök att rädda sig själv och överleva) vilket gör att den tar upp det minsta lilla av det du får i dig och gör av med minsta möjliga. Det fungerar inte alltså att svälta dig, du kommer bara förlora energi och må pyton. Ät istället en ordentlig men nyttig frukost och mindre under dagen men flera gånger så kommer du märka ett större resultat än om du fortsätter såhär.

Ta det från en som har testat det mesta och har en lättare form av ätstörning...


   
SvaraCitera

Sök hjälp.

Din kropp kommer säga ifrån förr eller senare, och då blir det inte kul.
Är det verkligen värt det?

Jag vet inte hur länge du hållit på med dessa dumheter, men kanske går du inte ner i vikt just för att du tänker så mycket på vikt.


   
SvaraCitera
time
 time

Nej, vi tänker inte hjälpa dig lista ut varför du inte går ner i vikt eller hur du ska göra för att få fart på förbränningen. Det är farligt att svälta sig själv, du skadar kroppen på ett sätt som kan visa sig långt senare, flera decennier efteråt, du kan förlora din mens och därmed din förmåga att få barn.

Tråd låst.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden låst


   
SvaraCitera