Aviseringar
Rensa alla

Alldeles för påverkad av nära och kära


Ämnesstartare

Jag träffade en kille i veckan. Vi har länge snackat via msn/telefon. Vi tog en fika och han var jättego och så. Men hans utseende passade inte riktigt mig. Vi båda såg det nog lite som en dejt. Men efteråt funderade jag lite på det. Utseende för mig är inte det viktigaste, utan jag kör hellre på någon som är trevlig.

Men nu har mina kompisar kommit och undrat hur tusan jag ens kan umgås med killen. De har kommenterat hans utseende och så vidare. Jag tar åt mig vilket är fel och nu är jag snarare rädd för hur andra ska tycka. Många av mina tjejkompisar har populära killar. Jag är inte ute efter att ha snyggaste killen i stan och jag borde inte ta åt mig av de dom säger, men ändå gör jag det.

Mina föräldrar och släktingar frågade mig vem killen var och jag visade en bild. Det enda dom sa var "Bättre kunde du ju hitta utseendemässigt" Jag blev ledsen på grund av att jag tycker bra om killen. Men vet ändå inte riktigt hur jag ska ta mig till.

Jag lyssnar för mycket på andras åsikter så vad ska jag göra? Jag är feg för att gå strida emot, men ändå vill jag det. Hjälp..


   
Citera

[sad]


   
SvaraCitera

Du vet redan det självklara svaret, eller hur?


   
SvaraCitera

låter lite jobbigt. Men är det så att den inte gillar hans stil eller är det verkligen utseendet?

Jag tycker dock du ska fortsätta dejta killen i fråga. För om du verkligen gillar personen i fråga så spelar ju utseendet mindre roll, du kommer troligen efter ett tag ändå tycka att han ser helt okej ut.


   
SvaraCitera

Om du är attraherad av honom och gillar honom för den han är tycker jag att du ska strunta i vad kompisar och familj tycker. ingen är perfekt


   
SvaraCitera

asså är han ungdomsbrottsling eller har du inga bra vänner?


   
SvaraCitera

det är ju asviktigt med kompisar och så, men du kan inte låta de bestämma över ditt liv, för då kommer du aldrig att bli lycklig. Du måste lyssna till dig själv.

Testa att skriva upp dina tankar, som en dagbok, så kan du gå tillbaka att läsa, då bollar du idéer med dig själv och kommer komma till en lösning på så sätt! [y]


   
SvaraCitera

ditt patriarkala svin.


   
SvaraCitera

Mina föräldrar brukar håna killen min syster ligger med och göra festliga miner för att visa på hans vessellika utseende. Tycker att det är bra att någon säger det till henne.

Sluta vara så negativt inställd till sanningen, ditt patriarkala svin.


   
SvaraCitera

du kan fråga dom; så ifall jag hade varit ful, hade ni inte varit kompisar med mej då? idioti. människor är som blommar, alla tycker inte samma typ, det är inte dom ska bli tillsammans med honom lr hur? Så, dom tycker inte att han är "hollywood vacker" - men det gör du inte heller. Och spelar det ngn roll? Nej, nej nej. Kärlek visar sig genom massa olika nyanser. Kärlek är inte en sak, det är alltihop blandat och när det blandas rätt blir det rätt! 😉 Gör rätt, det du känner i ditt hjärta redan nu.


   
SvaraCitera

soffipropp:

Jag lyssnar för mycket på andras åsikter så vad ska jag göra?

Jag hade samma problem som dig innan. Jag träffade en kille som jag tyckte om och jag tyckte faktiskt att han va snygg. Men nästan alla mina vänner sa hela tiden att han va gammal (han va 5år äldre) och att han inte va snygg. Dom sa detta ofta. Även mina föräldrar o min bror sa detta, att han inte va snygg och att han va för gammal för mig blabla. Jag va ihop me denna killen i 3år och tyckte till slut inte att han va snygg längre. Jag vet ej om detta beror på deras hjärntvätt eller att jag till slut såg sanningen?. Alla sa ju att man kunde få någon me ett bättre utseende eftersom jag själv ser bra ut enligt dom.

Egentligen ska inte ett utseende spela så stor roll tycker jag. Jag tycker inte att ens vänner och familj ska berätta för en vad dom anser är en bra kille för dig. Det är något man själv ska välja. Det enda dom ska bry sig om är att han gör dig lycklig.

Att jag gjorde slut me mitt ex berodde både på utseendet och att han var svartsjuk och konstiga värderingar. Men hade alla bara hållit käften och om man sluppit allt tjat om att han inte va snygg nog för mig så hade jag kanske inte tyckt att han blev ful.

Jag tycker att du ska säga till dom på skarpen att lägga av! Säga åt dom att sluta vara så ytliga. Det finns så många snygga killar i världen som är svin, det har jag upptäckt sen jag blev singel. Hellre någon med bra personlighet och som inte ser jättebra ut. Det är ändå honom du kanske ska dela din framtid med. Förälskelsen brukar ändå inte vara mer än i ett år. Sen är det mest viktigt hur han är som person och hur han är att leva med. Jag sa ifrån till min familj och dessa slutade till slut. Men jag visste ju innerst inne vad dom tyckte och det störde mig något enormt. Men jag hoppas att du är bättre än mig och kan strunte i deras åsikter.


   
SvaraCitera

Klart du ska dumpa honom och ta någon som dina kompisar tycker är snygg. Givetvis.

blondieyou:

Det finns så många snygga killar i världen som är svin

?
Vad har det med hur man ser ut att göra?
Fula personer är alltid snälla?


   
SvaraCitera

Jag förstår inte varför utseendet ens ska spela roll. Om han är en bra kille och ni tycker om varandra så spelar det väl ingen roll hur han ser ut, eller hur andra tycker att han ser ut.
Dina vänner och familj har väl inget att säga till om sålänge han behandlar dig väl.
Det är jobbigt när ens närstående ska tycka och tänka en massa om ens partner, men då får du tänka på att du ju vet en massa om hono som de inte vet.
Du får väl helt enkelt säga till dem att du tycker om honom och att det är du som ska vara med honom, de behöver inte gå runt slicka honom i ansiktet.

Förstår mig inte riktigt på ytliga människor. Eller folk som ska tycka en massa om saker som inte angår dem. Blir arg.


   
SvaraCitera

hahaha mycket snack med lite verkstad i tråden.Hur man ser ut spelar en jävligt stor roll, det är därför man ser många killar och en del tjejer som trots sin charm och personlighet blir dissade för nån tönt bara för personen är snyggare.Kolla in en valfri medelstor hemmafest så får ni se hur det går till.


   
SvaraCitera

du ska ju gå efter vad du känner och inte efter vad andra tycker


   
SvaraCitera