Aviseringar
Rensa alla

allergisk mot alla antibiotika


b1son
Ämnesstartare

tror ni man kan vara allergisk mot alla antibiotika nånsin
då e man ju som någon i framtid1 när vi har tvingat fram resistenta stammar av alla bakterier mot alla antibiotika


   
Citera
reben

fattar inte


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

reben: fattar inte

menar att d verkar väldigt osannolikt att ngn skulle va alergisk mot alla antitiobikta nånsin för dom e ganska olika så att säga


   
SvaraCitera

nä 


   
SvaraCitera
reben

böghög:

menar att d verkar väldigt osannolikt att ngn skulle va alergisk mot alla antitiobikta nånsin för dom e ganska olika så att säga

har sett 1 tant på tv som sa hon va de men hon verkar inte så smart


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

S3ON:
nä 

för att.... de ser olika ut? t ex penicillin slår på pbp så att syntesen av cellväggen förhindras, medan fluorokinoloner slår på dna-gyras så att bakterierna inte kan dela sig?? e d så du menar???


   
SvaraCitera

böghög:

för att.... de ser olika ut? t ex penicillin slår på pbp så att syntesen av cellväggen förhindras, medan fluorokinoloner slår på dna-gyras så att bakterierna inte kan dela sig?? e d så du menar???

Därför att alla antibakteriella läkemedel inte innehåller exakt samma ämnen.. ?


   
SvaraCitera

böghög: tror ni man kan vara allergisk mot alla antibiotika nånsin

nej det är inte troligt. många som är allergiska mot antibiotika är inte det heller ^^


   
SvaraCitera

böghög: för att.... de ser olika ut? t ex penicillin slår på pbp så att syntesen av cellväggen förhindras, medan fluorokinoloner slår på dna-gyras så att bakterierna inte kan dela sig?? e d så du menar???

Hjärta


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

S3ON:

Därför att alla antibakteriella läkemedel inte innehåller exakt samma ämnen.. ?

va ju precis d ja sa m 1 fint exempel


   
SvaraCitera

böghög:

va ju precis d ja sa m 1 fint exempel

då så Rodnar


   
SvaraCitera

ska också lära mig allt sådant du kan

är jätteimponerad


   
SvaraCitera
reben

craig davids största fan :
ska också lära mig allt sådant du kan

är jätteimponerad

går igång lite på de. e som killar som pratar italiano, man fattar inget men kan låtsas d e love o amour


   
SvaraCitera

reben:

går igång lite på de. e som killar som pratar italiano, man fattar inget men kan låtsas d e love o amour

nej...en italienare som är pappa till ett av barnen på min apl flirtade med mig...inte coolt...


   
SvaraCitera
reben

craig davids största fan :

nej...en italienare som är pappa till ett av barnen på min apl flirtade med mig...inte coolt...

ok franska då kärleks språket


   
SvaraCitera