Aviseringar
Rensa alla

Allergisk mot latex?


Ämnesstartare

God, öh, natt/morgon?

Iallafall, har suttit och funderat på en grej.
Det är så att jag har märkt att jag blir ganska torr och huden flagar lite efter att ha haft kondom på mig när jag har haft sex.

Det gör inte ont eller kliar, bara det att det är torrt eller vad man ska kalla det.
Har försökt hitta information om hur man reagerar på latex men utan framgång, tänkte att någon här kanske kan veta om det är latexallergi eller vad det kan vara?

Har inte detta problem annars, utan endast när vi har sex med kondom.
Och det är liksom både utanpå förhuden och ollonet xd

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Image

go nuts


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

go nuts

Du är iaf inte allergisk emot latex ;);;);)));)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du är iaf inte allergisk emot latex ;);;);)));)

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[wink]

kommeru inatt oxå???!! :$$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

kommeru inatt oxå???!! :$$

klart[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

klart[blush]

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du är iaf inte allergisk emot latex ;);;);)));)

Okej, för det känns ganska konstigt att det bara händer när kondom är inblandat[shake]
Men jag är bara glad om jag inte är allergisk xD

Det är ingen som har varit med om samma sak? Eller det kanske är meningen att det ska vara så x) jag är inte så erfaren [blush]


   
SvaraCitera

På apoteket finns det kondomer som är gjorda av plast istället för gummi. De är mycket tunnare och ska enligt uppgift ge en upplevelse som är mycket närmare sex utan kondom. De kostar dock typ 20:- per kondom, men 20:- för ett knull är ju billigt. 😉

Om du reagerar på samma sätt av dem så är det något annat som är problemet. Ett tips är att prova med lite glidmedel på insidan kondomen. Lägg en droppe glidmedel i "behållaren" längst upp på kondomen innan du rullar på den. När kondomen sedan sitter på plats så trycker du ut glidmedlet så det täcker ollonet. Det ger en skön känsla och mindre risk för skavsår.

Efter sexet så tvättar du av dig ordentligt, för sperman kan göra huden irriterad. Du kan även ta lite hudlotion och smörja in kuken efter du tvättat den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul_bus:

När kondomen sedan sitter på plats så trycker du ut glidmedlet så det täcker ollonet. Det ger en skön känsla och mindre risk för skavsår.

Efter sexet så tvättar du av dig ordentligt, för sperman kan göra huden irriterad.

Okej 😛

Jag har kommit på en ny tes- kan man vara allergisk mot något ämne i glidmedel? XD

För jag hade kondom igår utan någon kontakt alls med glidmedel, och den blev inte torr och flagig. Jag och flickvännen brukar köra på Klicks glidmedel annars, kanske att jag på något vis kommer i kontakt med det även fast jag har kondom, när jag drar av den och grejar?

Annars vet jag inte vad det kan vara, brukar dra in i badrummet och tvätta mig direkt [shake]


   
SvaraCitera

Den Vise:

Det är ingen som har varit med om samma sak? Eller det kanske är meningen att det ska vara så x) jag är inte så erfaren

Jag hade en kille som hade en snarlikt problem. Han gick till sin husläkare och fick förslaget att byta till kondomer som var gjorda av något annat material. Minns inte vilket material han hade problem med och minns inte vad han bytte till. Men sedan var allt löst, inga mer problem. Det hela tog mindre än en vecka, sedan var allt som det skulle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cherry2000:

Han gick till sin husläkare och fick förslaget att byta till kondomer som var gjorda av något annat material.

Okej, kan ju vara värt att testa annat material 😛 även fast vissa tydligen inte trodde jag var latexallergiker x)
Tack för tipset ^^


   
SvaraCitera

Den Vise:

Tack för tipset

Varsågod för tipset. Hoppas att du får stil på situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera