Aviseringar
Rensa alla

Allergisk mot smink


Ämnesstartare

emery:

Kanske

men bättre självförtroende är aldrig fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ah ska fan... så svårt bara 😛 att låta bli smink.

Om du blir blind är det nog svårt att lägga mascaran snyggt [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Nyköpt. Aldrig haft problemet förut, därför jag misstänker att det är den nya. Men det borde ju sluta eftersom jag inte använt den.. men som sagt, kanske sitter kvar...

Fan, jag hatar när det blir så. Man tänker typ "men vad fan, den var ju ny" och blir typ arg av att behöva köpa en ny och undrar vad fan man ska med den gamla till, kan ju inte lämna tillbaka den. [sad] Vad var det för mascara ens? Märke och sånt... Du får kanske vänta några dagar till, kan ju sitta kvar rester ganska länge och vet inte om du ens rengör ordentligt innan du ska sova. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Vad var det för mascara ens?

Eller hur! Tänk om den nya också innehåller nåt liksom. Maybelline Colossal. Den var asbra så det är synd.

Kaabii:

kan ju sitta kvar rester ganska länge och vet inte om du ens rengör ordentligt innan du ska sova.

Aa, grejen är att jag aldrig tvättar bort smink på kvällen.... dumt jag vet, men jag orkar inte. Så kanske börjar få sin negativa effekt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Eller hur! Tänk om den nya också innehåller nåt liksom. Maybelline Colossal. Den var asbra så det är synd.

Konstigt, har aldrig hört något dåligt om den. [tard] Du kanske råkade få en som någon hade öppnat i butiken så att den var gammal när du köpte den? [no-no] Har sett människor som bara öppnar mascarorna faktiskt för att kolla på borsten, inte alls hygieniskt. [mad]

emery:

Aa, grejen är att jag aldrig tvättar bort smink på kvällen.... dumt jag vet, men jag orkar inte. Så kanske börjar få sin negativa effekt nu.

Det kanske beror lite på det också som du säger, gammalt smink brukar klia. [n] För mig räcker det med att jag inte fick bort all mascara förra kvällen så kliar det. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Du kanske råkade få en som någon hade öppnat i butiken så att den var gammal när du köpte den

Nope[surprised]

Kaabii:

För mig räcker det med att jag inte fick bort all mascara förra kvällen så kliar det.

Okej :S första gången det blir såhär på mig. Men mina ögon kanske inte orkar mer då. Ska börja tvätta.. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Nope[surprised]

Då är du nog lite känslig för något skit som finns i mascaran. [shake] Kanske är kollagenet i mascaran? Har testat L'Oreals mascara med den skiten i och fan vad det kliade även om det blev bra för mig. [censur] Fiberwig började också klia skitmycket efter någon månad. [mad][mad][mad]

emery:

Okej :S första gången det blir såhär på mig. Men mina ögon kanske inte orkar mer då. Ska börja tvätta.. 😛

Bra!!!! [no-no]


   
SvaraCitera

Det kan ha blivit för gammalt. Håller inte så länge som man tror..
Hur gammalt är ditt smink?
Luktar de illa?
"Ändrat" form?

Är det för gammalt kan man få infektioner och shit. Skaffa nytt. Pröva med clarins. dom är bra om man är känslig om de kanske är så att du är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Har testat L'Oreals mascara med den skiten i och fan vad det kliade även om det blev bra för mig. Fiberwig började också klia skitmycket efter någon månad.

Men vafan då äre ju något i dom!! Hur fan ska man veta vad så man vet vilken man inte ska köpa[confused] Aja... Tack för infon osv! 🙂

tetrapack:

Det kan ha blivit för gammalt. Håller inte så länge som man tror..
Hur gammalt är ditt smink?

Den är väl 3 veckor bara. Men ah kan ha varit gammal från affären.

tetrapack:

dom är bra om man är känslig om de kanske är så att du är det.

Detta kom helt plötsligt för någon vecka sen.
Men aa man vet aldrig. Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Men vafan då äre ju något i dom!! Hur fan ska man veta vad så man vet vilken man inte ska köpa[confused] Aja...

Jag tror att det kan vara skit för att göra fransarna tjockare som kan vara boven, sånt skit fastnar alltid i ögonen för mig och kliar och det är nästan alltid volymmascarorna som kliar. [n][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

sånt skit fastnar alltid i ögonen för mig och kliar och det är nästan alltid volymmascarorna som kliar.

Haha fyfan vad synd! Dom är ju asbra.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Haha fyfan vad synd! Dom är ju asbra.[sad]

Det suger som fan, jag älskade Fiberwig men fan vad jobbigt när det kom vatten på fransarna och skiten klumpade ihop sig i mina ögon. Kliade som fan. [tired]


   
SvaraCitera

Tvätta ansiktet noga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaabii:

Det suger som fan, jag älskade Fiberwig men fan vad jobbigt när det kom vatten på fransarna och skiten klumpade ihop sig i mina ögon. Kliade som fan.

Haha fyfan :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Tvätta ansiktet noga.

Done. Hjälper ej. Men ska vänta några dagar nu.


   
SvaraCitera