Aviseringar
Rensa alla

Alliansen är nu enbart ett (1!) mandat ifrån majoritet


Ämnesstartare

Kontrollräkning och räkning av utlandsröster håller i skrivandets stund på. Just nu saknar Alliansen bara ett mandat och hoppet står till Värmland.... eller att Göteborg har slarvat med sin preliminärräkning.

Aftonbladet har en live-rapportering ifrån räknandet av rösterna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7828214.ab


   
Citera
Ämnesstartare

De missar mandat här i Götet, i alla fall efter första räkningen, enligt AF. Fett med nice.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helvetes jävlar vad jag kommer sova dåligt om det visar sig att dom får egen majoritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De missar mandat här i Götet, i alla fall efter första räkningen, enligt AF. Fett med nice.

Dom kontrollräknar nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De missar mandat här i Götet, i alla fall efter första räkningen, enligt AF. Fett med nice.[cool]

Ser du hellre SD som vågmästare?[shake][sad]

Sheriffen:

Helvetes jävlar vad jag kommer sova dåligt om det visar sig att dom får egen majoritet.

Hoppas att du får sova dåligt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är svåra tider när man faktiskt sitter och hoppas att alliansen ska få fler mandat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ser du hellre SD som vågmästare?[shake][sad]

jag ser hellre att Alliansen inte har här att göra =(


   
SvaraCitera

nu saknar de två igen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

nu saknar de två igen!!

[party][party]


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Helvetes jävlar vad jag kommer sova dåligt om det visar sig att dom får egen majoritet.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är svåra tider när man faktiskt sitter och hoppas att alliansen ska få fler mandat.

Nobelt av dig Stringburka[wink]


   
SvaraCitera

Obs: Tilltalas ej utav SD, men finner Sheriffen komisk och söt.


   
SvaraCitera

jag tilltalas av omval


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nobelt av dig Stringburka[wink]

Förhoppningsvis kommer alla nya mandat från en och samma valkrets i något snobbområde, så vi vet var vi ska kommunist-terrorist-bomba innan nästa val.
EDIT: Och hoppas det är i stockholm. Några jävla 08-er kan man vara utan, men vill fan inte ha ihjäl mitt eget folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej vilken tråd som var först så postar mitt inlägg här också så det inte raderas vid eventuell låsning:

Hoppas att Alliansen bildar minoritetsregering, SD kommer ha stort inflytande vilket som då de kommer tvinga övriga högern att radikaliseras även om det blir Alliansmajoritet (de skiljer sig inte särskilt från det tidigare Högerpartiet som sedan blev Moderaterna). Bättre att de får svårt att få igenom sina nedskärningar, privatiseringar och antifackliga politik för att de Rödgröna röstar nej av ideologi och att SD röstar nej i protest mot att de inte får vara med i regeringen.


   
SvaraCitera