Forumet - Allsvenskan

Allsvenskan

1868 0 20

Spana också in:

ClosingTime:

Jag gillar faktiskt GAIS väldigt starkt och sitter och blir lika förbannad varje gång de tappar ledningen, främst mot AIK, det insläppta borta mot BP var bara tragiskt. Hoppas verkligen på att GAIS klättrar förbi 08-lagen.

Yee. Dock är jag inställd på superettan nästa år. Fast det är lite roligare på ett sätt. Då vinner man ju mer liksom. senaste säsongen (06) i superettan var den roligaste hittills. Var på alla hemmamtacher plus sista kvalmatchen. Sjukt rolig säsong
Budolicious:

Yee. Dock är jag inställd på superettan nästa år. Fast det är lite roligare på ett sätt. Då vinner man ju mer liksom. senaste säsongen (06) i superettan var den roligaste hittills. Var på alla hemmamtacher plus sista kvalmatchen. Sjukt rolig säsong

Ja, det är möjligt, förstår. Men jag som relativt opartisk Allsvenskan-åskådare vill ha GAIS i just AS. [smile]

Sedan är jag KFF-supporter och vill verkligen inte ner i träsket, Kalmar har åkt berg- och dalbana genom seriesystemet alltför mycket genom åren, för att nu ha blivit ett topplag. Vill helst stanna där ett tag till. [cute]
jag tror att elfsborg tar det
eftersom dom har lyckats bäst i Europa league av alla svenska lag
( dom ska jag ju möta Lazio snart ) och det är nog det laget som kommer gå hela vägen.. IFK har ju börjat svacka lite

jag hoppas däremot att Bajen inte åker ur allsvenskan eftersom det är det laget som jag [love]
ClosingTime:

Elfsborg (Du röstade på detta alternativ)

jag pendlade mellan Elfsborg, Helsingborg och Kalmar. Mina tankar gick såhär:
Helsingborg är bra, dem leder(sist gång jag tittade på tidtabellen) men enligt de senaste resultatet när dem saknade Henrik larsson så var dem uddlöst. Ett bra lag kan neutralisera larsson och därmed en stor del av laget.
Kalmar vann förra året och alla vill slå dem lite extra mycket. Därför har dem aldrig en "enkel" match. Därför tror jag inte dem vinner igen.
Elfsborg har ett hyfsat lag, inte beroende av någon individuell spelare lika mycket som andra lag och så har dem spetskvalité på vissa spelare.

Jag är ingen expert, detta är min UPPFATTNING av lagen. Det kan vara totalt helt fel, och det vet jag om.