Aviseringar
Rensa alla

Allsvenskan 2011


patrick bateman:

braga slog ut Sevilla (den dagen ett allsvenskt lag vinner över sevilla är dagen lady gaga blir cool) och braga gjorde bra ifrån sig i sin grupp med lag som arsenal

Att Braga slog ut Sevilla är väl snarare något som styrker mitt påstående att det var starkt av Elfsborg att slå ut dem med hela 4-1?

patrick bateman:

"Allsvenskan är inte en bra ligan, men den är helt klart slagkraftig mot länder som Portugal, Tjeckien, Polen, Bosnien, Kroatien, Israel"

I ett dubbelmöte, ja, vilket är det enda relevanta vad gäller Malmös chanser att nå gruppspel i CL. Slagkraftig, inte likvärdig.

patrick bateman:

för att spanska ligan är bäst i världen och för att spanien är bästa landslaget. fattar du? sverige suger och det gör också allsvenskan

Källa på att spanska ligan är världens bästa? Hur motiverar du det över huvud taget? Genom att Inter vann Champions League senast mot ett tyskt lag och England presterar bäst överlag i Europa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Att Braga slog ut Sevilla är väl snarare något som styrker mitt påstående att det var starkt av Elfsborg att slå ut dem med hela 4-1?

det du säger har ingen betydelse alls. så du menar att elfsborh hade vunnit med ännu mer mot sevilla? men varför krossade inte real barca då när hercules enkelt vann med 2-0 på bortplan!?

ClosingTime:

Källa på att spanska ligan är världens bästa? Hur motiverar du det över huvud taget? Genom att Inter vann Champions League senast mot ett tyskt lag och England presterar bäst överlag i Europa?

för att barca och real är de två bästa lagen i världen kanske?


   
SvaraCitera

patrick bateman:

så du menar att elfsborh hade vunnit med ännu mer mot sevilla?

Nej, det jag säger är att Elfsborg kunde slå Braga då och att Malmö på samma vis kan slå något lag som över 20 möten är bättre än dem. På två möten kan mycket saker hända. Bara en pajas tror att fotbolllen är så logisk att ett lag som slår ett lag som slår ett annat lag på så vis slår även det laget. Med den logiken kan jag visa dig en kedja som innebär att Gefle kommer slå Manchester United med åtminstone 3-0.

patrick bateman:

men varför krossade inte real barca då när hercules enkelt vann med 2-0 på bortplan!?

Kopplar inte vad du menar här, utveckla.

patrick bateman:

för att barca och real är de två bästa lagen i världen kanske?

Enligt vem då? Dig? Inget av lagen gick till final i turneringen som är till för att kora europas bästa fotbollslag, faktum är att Real åkte ur redan i åttondelsfinalen mot ett franskt lag i form av Lyon.

Du har inte heller svarat på hur det gör en liga till bäst, att topplagen är så pass dominanta men resterande lag håller sämre kvalitet.

Det finns tydlig statistik som visar vilka lag och ligor som är "bäst" i den objektiva mån som är möjlig. Den liga som presterar bäst i Europa är Premier League.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Kopplar inte vad du menar här, utveckla.

du påstår att elfsborg vinner mot sevilla ifall de möts eftersom elfsborg vann mot braga och braga vann mot sevilla

ClosingTime:

Enligt vem då? Dig? Inget av lagen gick till final i turneringen som är till för att kora europas bästa fotbollslag, faktum är att Real åkte ur redan i åttondelsfinalen mot ett franskt lag i form av Lyon.

vilka är bättre

chelsea?

bayern?

inter?

premier league presterar inte alls bäst


   
SvaraCitera

patrick bateman:

du påstår att elfsborg vinner mot sevilla ifall de möts eftersom elfsborg vann mot braga och braga vann mot sevilla

Var i hela universum påstod jag det [tard] Sluta tolka fritt och läs istället det jag skriver.

patrick bateman:

premier league presterar inte alls bäst

Sluta göra bort dig. Från och med år 2006 har Premier League presterat bäst i Europa överlag, med untandag av ett år då Tyskland gjorde det.

patrick bateman:

vilka är bättre

Uppenbarligen Inter och Lyon för bara ett halvår sedan. Nu i år? Vem vet, det märker vi när CL är avgjort.

Du har fortfarande inte kommenterat detta:

ClosingTime:

Du har inte heller svarat på hur det gör en liga till bäst, att topplagen är så pass dominanta men resterande lag håller sämre kvalitet.

Du slänger ur dig kommentarer om att Spanien presterar bäst i Europa och att det är världens bästa liga, men allt jag ser är dina åsikter och inget du kan backa upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

du kan backa

nej nu räcker det

klockan är halv 3 på natten och jag pallar inte mer

faktum är att allsvenskan suger och malmö inte kommer komma till CL, du får se

premier league kan dra åt helvete

ha en bra dag


   
SvaraCitera

patrick bateman:

nej nu räcker det

klockan är halv 3 på natten och jag pallar inte mer

Brukar låta så när man märker att man inte kan backa upp sina påståenden.

patrick bateman:

faktum är att allsvenskan suger och malmö inte kommer komma till CL, du får se

Om du, återigen, hade läst vad jag skrivit och inte tolkat fritt hade du även vetat att jag inte sagt till dig att Malmö kommer kvala in, utan endast att det visst är möjligt, något du ställde dig emot.

patrick bateman:

premier league kan dra åt helvete

Sanningen kan vara jobbig ibland [rolleyes]

patrick bateman:

ha en bra dag

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Brukar låta så när man märker att man inte kan backa upp sina påståenden.

jag kan men jag pallar fan inte. du kommer ju inte ändra åsikt och inte jag heller

ClosingTime:

Om du, återigen, hade läst vad jag skrivit och inte tolkat fritt hade du även vetat att jag inte sagt till dig att Malmö kommer kvala in, utan endast att det visst är möjligt, något du ställde dig emot.

allt är möjligt!!!!! har vi otur går världen under 2012

ClosingTime:

Sanningen kan vara jobbig ibland

är ingen sanning. finns ett bra lag i england just ni och det är man utd och barca och real hade båda vunnit mot dem

ClosingTime:

Tack.

varsågod


   
SvaraCitera

patrick bateman:

du kommer ju inte ändra åsikt och inte jag heller

De saker jag bett dig backa upp har ingenting med åsikt att göra, det är klara fakta. Premier League har presterat bäst i Europa under de senaste 5 åren. Svenska ligan är bättre än den slovenska. Faktum är att Allsvenskan presterat bättre än hyllade Tippeliagen i år.

patrick bateman:

allt är möjligt!!!!! har vi otur går världen under 2012

Vad har du fått det ifrån? Låt mig omformulera mig: Malmö har runt 30% chans att ta sig vidare om man får en bekväm lottning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

De saker jag bett dig backa upp har ingenting med åsikt att göra, det är klara fakta. Premier League har presterat bäst i Europa under de senaste 5 åren. Svenska ligan är bättre än den slovenska. Faktum är att Allsvenskan presterat bättre än hyllade Tippeliagen i år.

premier league har inte alls presterat bäst

2010 vann inter

2009 vann barca

2008 vann man utd

2007 vann milan

2006 vann barca

2005 vann liverpool

2004 vann porto

2003 vann milan

2002 vann real

2001 vann bayern

2000 vann real

det är 2 titlar till england.

4 till spanien

3 till italien

1 till tyskland

och en till portugal

ClosingTime:

Vad har du fått det ifrån? Låt mig omformulera mig: Malmö har runt 30% chans att ta sig vidare om man får en bekväm lottning.

kanske är 100 % chans att världen går under? vem vet? maya folket gav oss den informationen. kan du iingen historia?


   
SvaraCitera

patrick bateman:

premier league har inte alls presterat bäst

Nu talar du om enskilda lag, Premier League har överlag presterat bäst, precis som jag skrev tidigare. De engelska lagen har presterat bäst i EL och CL.

patrick bateman:

4 till spanien

Real och Barca, du har återigen undvikit att svara på min fråga om nivån på resterande lag i ligan. Utöver Atléticos EL-vinst är det väldigt magert med bra prestationer där. Är det kanske ett känsligt ämne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Nu talar du om enskilda lag, Premier League har överlag presterat bäst, precis som jag skrev tidigare. De engelska lagen har presterat bäst i EL och CL

har de säkert

ClosingTime:

Real och Barca, du har återigen undvikit att svara på min fråga om nivån på resterande lag i ligan. Utöver Atléticos EL-vinst är det väldigt magert med bra prestationer där. Är det kanske ett känsligt ämne?

hur många olika lag i england har vunnit CL på senaste tid då?


   
SvaraCitera

patrick bateman:

har de säkert

Vi är alltså överens?

patrick bateman:

hur många olika lag i england har vunnit CL på senaste tid då?

Var har jag skrivit att fler engelska lag vunnit CL? Diskussionen handlar om prestationer i Europa, inte enbart vinster. Men det har du väl svårt att förstå när du inte ser några svagheter i en liga med två helt överlägsna dominanter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Vi är alltså överens?

inte ens nära

ClosingTime:

Var har jag skrivit att fler engelska lag vunnit CL?

du säger att engelska lag presterar bättre. hur presterar man bättre om man inte vinner?


   
SvaraCitera

patrick bateman:

du säger att engelska lag presterar bättre. hur presterar man bättre om man inte vinner?

Man vinner matcher. Mer än ett lag vinner matcher i Europa. Att Barcelona går bra i CL medan resterande spanska lag gör bort sig både i EL och CL är inget som direkt stärker La Ligas rykte.

patrick bateman:

inte ens nära

På den punkten att de engelska lagen presterat bäst överlag är väl väl överens, med tanke på ditt svar.

patrick bateman:

har de säkert


   
SvaraCitera