Aviseringar
Rensa alla

Allt detta hat mot McDonalds, diskutera...


Ämnesstartare

Angelize:

plus att den här pisslönen är inte pisslön för ungdomar för hur lätt e det att få ett jobb med riktigt bra lön vid sextonårsåldern tex

Att det är svårt för ungdomar att få jobb betyder ju verkligen inte att det är okej med pisslöner och kassa anställningsvillkor, det är just sån mentalitet som gör att arbetsköpare kan utnyttja oss ungdomar på callcenters och andra slavarbeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Att det är svårt för ungdomar att få jobb betyder ju verkligen inte att det är okej med pisslöner och kassa anställningsvillkor, det är just sån mentalitet som gör att arbetsköpare kan utnyttja oss ungdomar på callcenters och andra slavarbeten.

fast sån pisslön e de inte så de kan räknas som slavarbete 16 åringar tjänar typ 63 17 åringar 74 osv men OB suger ju typ 20 spänn bara men så e det ju i hotell och restaurang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar bara äta pommes typ[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

hade jag känt dig irl hade du aldrig vågat säga de, men du e bara feg som alla andra svenner!!!

Du har väl typ 80 arbetslösa aggressiva kusiner liksom [shake]

Kakaoxo:

nej det har gått runt 1 rykte om att dick och mac mcdonald var judar därför äter inga muslimer där [confused] vem vill äta judemat lixom?

Man vill ju inte ha deras smutsiga näsor i fritösen det kan jag förstå. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Du har väl typ 80 arbetslösa aggressiva kusiner liksom [shake]

25 faktiskt. [confused]
+ alla är ej arbetslösa

dazed_and_confused:

Man vill ju inte ha deras smutsiga näsor i fritösen det kan jag förstå. [smile]

då var vi överens om en sak iaf [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

+ alla är ej arbetslösa

Ofta, och värdetransportrånare är inget riktigt yrke förresten

Kakaoxo:

då var vi överens om en sak iaf [smile]

Juden raus [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

fast sån pisslön e de inte så de kan räknas som slavarbete 16 åringar tjänar typ 63 17 åringar 74 osv men OB suger ju typ 20 spänn bara men så e det ju i hotell och restaurang

Det är ju jättedåligt betalt, särskilt om man ser till arbetsförhållandena. Tycker dock snarare problemet ligger i att folk verkar tro att det bara är de "dumma" företagen som McDonalds som gör såhär istället för att se att det ligger i alla chefers intresse att få ut så mycket arbete från varje anställd för så lågt pris som möjligt. McDonalds har bara varit lite mer effektiva på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ofta, och värdetransportrånare är inget riktigt yrke förresten

[blush][blush]

dazed_and_confused:

Juden raus [cool]

typiskt svenne [shake] fördomar om allt och alla. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, lönen är ju bara minimum för hotell- och restaurangkollektivavtalet. Så där felet ligger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mage tål inte deras slaka pommes [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

McDonalds som gör såhär istället för att se att det ligger i alla chefers intresse att få ut så mycket arbete från varje anställd för så lågt pris som möjligt. McDonalds har bara varit lite mer effektiva på det.

snarare hela snabbmatsbranchen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumt syns inte när jag blir citerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej är inte ett dugg förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En kompis granne hittade en 10 cm lång mask i sin hamburgare för ett tag sedan. Den stackars tjejen i kassan spydde lite när hon fick se den [smile]

Mc Donalds [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev inte det minsta förvånad när skriverierna började. Inte som att jag går in på McDonalds för att äta nyttigt, jag vet att det man trycker i sig där är skit ;p


   
SvaraCitera