Aviseringar
Rensa alla

allt fett är bara på magen


Ämnesstartare

hat gått upp 8 kg i vikt sen i somras (de behövdes) men nu undrar jag varför allt sätter sej på magen??

har tränat gym o simning o ätit bra (alltså inte för mkt skräpmat o så) men ändå är det bara ett stort fläskberg på magen nu [cry][cry]

kommer det omfördelas sen eller kommer jag alltid se ut såhär ful?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kul att så många ville hjällpa mig!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske är maten du käkar vars fett sätter sig på magen.. Eller så är det bara så din kropp är byggd? Gener osv.


   
SvaraCitera

När jag gick upp 8 kg (tog nästan ½ år, efter att jag gått ner 8 kg rätt fort) omfördelades det, från att tidigare ha varit koncentrerat till mage/höfter/rumpa/lår osv. till att vara rätt jämnt fördelat över hela kroppen, även om jag ju har naturliga tjejformer men så ska det vara. Så jag vet inte, för mig blev det liksom tvärtom [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Kanske är maten du käkar vars fett sätter sig på magen..

men tycker ändå att jag äter ganska bra nyttig mat

ohYEA_:

Eller så är det bara så din kropp är byggd? Gener osv.

men för 2 år sen då jag vägde mer än jag gör nu så var det jämt fördelat. nu är bara allt på magen. ser ut som en ballong [cry]

five squared:

Så jag vet inte, för mig blev det liksom tvärtom [shake]

så vill jag med att det ska va för mej!!!


   
SvaraCitera

minisandra:

kul att så många ville hjällpa mig!!!

[wink]

Har ingen aning. Enkelriktad trafik i näringsomosättningen. Äter du ensidigt, eller någon form av skräpig mat? Näej det gjorde du kanske inte. Äter man även för mycket protein, så blir det överlödig energi, om du ätit protein preparat alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha du måste visa bild alltså, hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limer:

Äter du ensidigt, eller någon form av skräpig mat?

nej äter nog ganska bra...tror jag men jag vet inte... börjar bli fundersam nu ändå :S


   
SvaraCitera

minisandra:

men för 2 år sen då jag vägde mer än jag gör nu så var det jämt fördelat. nu är bara allt på magen. ser ut som en ballong [cry]

Då hade du förmodligen mer muskler än du har nu. Om man gått ner mycket och sedan går upp igen är det (väl?) först och främst fett som lagras, det går inte att komma ifrån. Och det är klart att man ser annorlunda ut då mot innan.

minisandra:

så vill jag med att det ska va för mej!!!

Men våga inte försöka gå ner igen och sedan upp igen [no-no] Tror det har att göra med hur mycket man gått ner också (rena spekulationer!) och som sagt gener/kroppsbyggnad.

Sedan skulle jag inte bli förvånad om det bara är dina hjärnspöken som tycker magen är för stor. Om en "icke hemsökt" person fick säga sitt tror jag inte han/hon skulle säga samma sak.


   
SvaraCitera

minisandra:

nej äter nog ganska bra...tror jag men jag vet inte... börjar bli fundersam nu ändå :S

Läsk är en typisk såndär grej som sätter sig som fett på magen.
Chips och nötter med.

Jag är tyvärr ingen expert. skulle kunna googla på det.
Googla på "fett på magen vid för snabb viktuppgång?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Hahaha du måste visa bild alltså, hahah

har ingen bild på magen tyvär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kroppen förändras, även om du har haft en annan kroppsbyggnad förr så betyder det inte att den är konstant. det har som sagt med gener att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Sedan skulle jag inte bli förvånad om det bara är dina hjärnspöken som tycker magen är för stor. Om en "icke hemsökt" person fick säga sitt tror jag inte han/hon skulle säga samma sak.

kanske de är så, vet inte men jag tycker att magen är mkt större än vanligt i a f o det stör mig jättmkt!!!! [sad]

Limer:

Googla på "fett på magen vid för snabb viktuppgång?"

men tycker kanske inte att jag har gått upp för snabbt ändå. 1 kg i månaden är väl inte för mkt eller det kanske det är ändå?!
neeejje nu blir jag förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

kroppen förändras, även om du har haft en annan kroppsbyggnad förr så betyder det inte att den är konstant. det har som sagt med gener att göra.

de är så tråkigt för jag vill inte se ut som en gravid tjejj nu. vill ha tillbaka min gamla kropp!!!!!


   
SvaraCitera

minisandra:

men tycker kanske inte att jag har gått upp för snabbt ändå. 1 kg i månaden är väl inte för mkt eller det kanske det är ändå?!
neeejje nu blir jag förvirrad

Gör upp ett aktiitets shcema. Styrketräning? muskle byggs bättre med fett.


   
SvaraCitera