Aviseringar
Rensa alla

allt ska bli bra från och med nu


Ämnesstartare

Hej jag är 15 år gammal och har hela mitt liv haft stark ADHD som gör att jag inte kan koncentrera mig på skolan och jag får extrema ilskeutbrott när jag kan slå sönder saker bara för något litet som att jag inte kan hitta min mobiltelefon eller att jag fick dåligt betyg på ett prov (vilket inte är ovanligt p.g.a att jag inte kan plugga). Mina föräldrar har alltid ignorerat det här och sagt att jag bara är ointresserad och att jag har "ärvt temperamentet" Fastän både dom och jag vet hur situationen ligger till. Folk i min skola tycker jag är konstig och dom flesta håller bara masken när dom umgås med mig fast det är lätt att fatta att dom alla snackar om det här bakom ens rygg. Detta har gjort att jag börjat hänga med lite äldre folk från andra skolor, vad vuxna skulle kallat "unga ligister". Det känns som att många av dom har samma problem som jag och det känns skönt att slippa behöva känna mig konstig och utstött och att behöva skämmas efter att jag trashat sönder ett helt rum i ett ilskeutbrott. Nu har mina föräldrar äntligen följt med mig och få diagnosen bekräftad, och jag ska avgöra om jag ska börja ta mediciner elr inte. Skriv vad ni tycker, råd, eller om ni varit med om samma sak, om ni har någon kompis med samma problem eller liknande!


   
Citera
Ämnesetiketter

kan bara råda dig till att ta dina mediciner om du får dem. och gör inget dumt med dina "ligistvänner".


   
SvaraCitera
mynona

Du borde ha fått diagnos och medicin för länge sedan. Du ska absolut ta medicin för det. Då slipper du ju problemen som gör att du inte kan plugga och fixar skolan. Att folk pratar, så ok, låt dom prata. Dom får hela tiden nya saker att prata om och när du har fått medicin och problemen minskat kommer dom att prata om annat istf dig. Så ta absolut din medicin[y]


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera