Aviseringar
Rensa alla

Alltså, är sugen på att testa Norge lägre skatt och skattefritt i December månad...


Ämnesstartare

Tänk att flytta dit, det är klart det är dyrare där.. Men om man jobbar där och bor nära gränsen till Sverige så kan det inte bli bättre? Eller jobba en månad där och vara ledig ett tag det borde också löna sig. Eller är jag helt ute och cyklar?  Hjääälp någon som kan det här. Hade varit kul, varit Norge några gånger, fina brudar, sjukt härligt språk, och en fin natur.
Hoppas man får något bra argument om varför inte och positiva saker. Dazed lär säkert svara gissar jag på haha!
Ah det hade varit kul att testa att jobba där ett tag.


   
Citera

Johansson: Men om man jobbar där och bor nära gränsen till Sverige så kan det inte bli bättre?

Det är det absolut bästa ekonomiskt. Bo i en liten håla i Sverige precis vid gränsen där boende inte kostar någon och sedan jobba heltid i Norge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sherre: Det är det absolut bästa ekonomiskt. Bo i en liten håla i Sverige precis vid gränsen där boende inte kostar någon och sedan jobba heltid i Norge.

Joo precis det jag tänkte på med!! Har ett ställe att bo på, men det är 10 mil från Norge. Går ju att pendla men blir ju drygt. Men tjänar nog igen det?


   
SvaraCitera

Johansson:

Joo precis det jag tänkte på med!! Har ett ställe att bo på, men det är 10 mil från Norge. Går ju att pendla men blir ju drygt. Men tjänar nog igen det?

Ja om du får ett välbetalt arbete. 


   
SvaraCitera

Svenskar är norrmännens polacker Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Svenskar är norrmännens polacker Blink

Joo men precis, men nog borde jag kunna få det har lite olika saker att välja på haha.
Hm joo vi är nog deras Polacker tyvärr.. Men bra lön är det i alla fall ^^


   
SvaraCitera

Johansson:
 
Hoppas man får något bra argument om varför inte och positiva saker. Dazed lär säkert svara gissar jag på haha! 

Nu blir jag ju tvungen att svara. Men ja du det enda jag kan säga är att det dels vore en intressant livserfarenhet i sig plus att Norge precis som du säger är ett  gött land där både natur och jenter är sköna som få. Sounds like a planjävel helt enkelt. Tjäna rejäla pengar, umgås med söta blondiner i lusekoftor och fiska i stilla fjordar - ja vafan väntar du på karl? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: med söta blondiner i lusekoftor och fiska i stilla fjordar - ja vafan väntar du på karl?

Haha klart, hade ju tänkt ut det där!
Det är det bästa med Norge, blondinerna och fiska i fjordarna det är avkoppling tycker jag. Det jag väntar på är... vet inte. Kanske typ för att det ska gå åt fanders? Eller ska man chansa och testa det? Liksom har ju hela livet framför mig.
Ah Norge, fint älskar färgen dom har på vattnet i landet.. typ grönt på vissa ställen....


   
SvaraCitera

Johansson:

Haha klart, hade ju tänkt ut det där!
Det är det bästa med Norge, blondinerna och fiska i fjordarna det är avkoppling tycker jag. Det jag väntar på är... vet inte. Kanske typ för att det ska gå åt fanders? Eller ska man chansa och testa det? Liksom har ju hela livet framför mig.
Ah Norge, fint älskar färgen dom har på vattnet i landet.. typ grönt på vissa ställen....

Det är ingen idé att vänta heller, nu är du ju trots allt i en ganska obunden tid av livet, ingen villa eller hustru och barn i Sverige som håller dig fast på det viset, det är lika bra att gasa nu. Kom igen nu, gör mig avundsjuk för bövelen.


   
SvaraCitera

mrman:
Svenskar är norrmännens polacker Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: det är lika bra att gasa nu. Kom igen nu, gör mig avundsjuk för bövelen.

Det var ganska sant det du! Joo man kanske ska ta och gör det då.. Har jobb här där jag bor nu i Sommar och kanske fortsättning, men skiter det sig så ska jag nog söka i Norge och göra dig avundsjuk!!  Hade varit kul, kanske träffar en norsk jent där haha!


   
SvaraCitera
Draug

gillar norge ett otroligt vackert land, och det är ju där jobben som ger cash finns.


   
SvaraCitera

Kör.


   
SvaraCitera

ja kom det är fint o mysigt o norskar gillar svenskar de vill ba inte erkänna det pga sin abnorma stolthet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug och iddqd tror jag gör det, känns som en rolig utmaning!

ooaooetsraoouevuooae: ja kom det är fint o mysigt o norskar gillar svenskar de vill ba inte erkänna det pga sin abnorma stolthet

Du är redan där och jobbar eller? Hahah ah det låter ju bra det, kanske har bättre tur med norska tjejer än svenska!!


   
SvaraCitera