Aviseringar
Rensa alla

alltså. jag orkar inte.


Ämnesstartare

blev jätteledsen och storgrät åt detta. inte okej.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18050696.ab


"På kvällen den 27 januari låg hon och sov hemma i lägenheten i Ghouta utanför Damaskus i Syrien. Klockan halv tio slog en raket ner i grannhuset. En granatskärva flög in genom fönsterrutan och landade i deras kök.
Den snurrade runt och glödde. Kom allt närmre gasflaskorna.
Havins mamma Ahlam, 43, rusade fram, trots att hon var gravid i sjunde månaden. Hon kastade en filt över skärvan - men det var redan för sent.
Explosionen blev våldsam.
– Jag bara skrek. Jag var paralyserad. Efter en stund kom grann­arna. De hjälpte oss att dra ut barnen ur elden, men - de hann inte, säger pappa Louay.
De minsta barnen Abid, 5, och Hevran, 3, dog i lågorna."

jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att leva ett sånt liv. krig och rädsla. vi lever i en sån jävla bubbla att det är sjukt ofattbart. 


   
Citera

helt åt helvete är det, faktiskt. 

försök att inte bli alltför nedbruten av det Hjärta


   
SvaraCitera

Åt helvete är precis vad det är.

Fint av dig att uppmärksamma detta, fler borde göra det då det faktiskt ger folk en tankeställare.


   
SvaraCitera

Ja det är helt galet. Och ännu mer galet att det finns människor som vill neka dessa stackars individer att få komma hit till trygghet.


   
SvaraCitera

aristoteles: Och ännu mer galet att det finns människor som vill neka dessa stackars individer att få komma hit till trygghet.


   
SvaraCitera

aristoteles:
Ja det är helt galet. Och ännu mer galet att det finns människor som vill neka dessa stackars individer att få komma hit till trygghet.

This. Fy vad respektlöst och vidrigt. Är dock glad att de är en liten grupp bara 
🙁


   
SvaraCitera

kukoxo:

This. Fy vad respektlöst och vidrigt. Är dock glad att de är en liten grupp bara 
🙁

Nej Det Är En Majorit Som Vill Ha Stoppad Invadering


   
SvaraCitera

Man går sönder. Liv slocknar likt ljus som blåses ut. Med ett enda andetag avfyras det dödliga slaget. Alla dessa individer som dagligen objektifieras och dehumaniseras; allt för att kunna fortsätta tystas av översittarna. 

Vad kan man göra som på det stora hela förändrar deras öden? 


   
SvaraCitera

Stor kram till dig, lulu. Kämpa på!


   
SvaraCitera

mpt:hv:

Nej Det Är En Majorit Som Vill Ha Stoppad Invadering

Nu börgar discusion dibatt om invandringing


   
SvaraCitera

kukoxo:

Nu börgar discusion dibatt om invandringing

Kan knappas kallar för en diskucsion (lär dig stava...) förränds du har komigt med lite riktiga argument... Sover


   
SvaraCitera

Det gör mig  ledsen att jag inte kan hjälpa alla varelser i hela världen. Jag vill adoptera alla hemlösa djur, vara fosterhem åt alla barn som far illa, ha en stor gård för djur som annars skulle gått till slakt, låta alla hemlösa bo hemma hos mig, skapa en massa ungdomshjälpgrupper,  volontära i krigsdrabbade länder som både läkare, sjuksköterska, veterinär, socialarbetare, medmänniska etc.
Men det går ju inte och man kan ju inte tänka sådär för då blir man knäpp men jag tänker nog hellre så än rycker på axlarna åt andras lidande.


   
SvaraCitera

Trött

mpt:hv:

Kan knappas kallar för en diskucsion (lär dig stava...) förränds du har komigt med lite riktiga argument... Sover

När du vissat stastik som inte e aftonbladiga o pkiga tar jag dej på allvar.. Skål iq friade vänster extrem. 


   
SvaraCitera

isola: , ha en stor gård för djur som annars skulle gått till slakt, 

Du äter väl kött?


   
SvaraCitera

Vapen och sprängmedel borde bli olagligt att tillverka världen över. : / 


   
SvaraCitera