Aviseringar
Rensa alla

alltså. jag orkar inte.


Hur hemskt det än är i Syrien så kan vi inte åsidosätta vår egen välfärd och vårt eget folk för att låta alla syrier komma hit. Det finns faktiskt grannländer till Syrien dit de kan söka sig i första hand.

Dessutom har de till viss del sig själva att skylla för deras situation. De hade det jävligt bra under Assad, men som vanligt ska islamisterna förstöra ett väl fungerande samhälle för att driva igenom sin vidriga ideologi överallt.


   
SvaraCitera

kukoxo:

Du äter väl kött?

fisk
men det är ju kasst det med iof


   
SvaraCitera

Ludwig van Beethoven: Dessutom har de till viss del sig själva att skylla för deras situation.

Jag tror inte vi kan skylla på barnen och det är deras eget fel att de dödas, faktiskt.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag tror inte vi kan skylla på barnen och det är deras eget fel att de dödas, faktiskt.

Ignorera plz. Kmr få stroke om jag läser mer kukhuvade tankar


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag tror inte vi kan skylla på barnen och det är deras eget fel att de dödas, faktiskt.

Nej, inte barnen såklart, men det är ju inte en särskilt stor del av riktiga barn som faktiskt kommer till Sverige. Huvuddelen är vuxna män i 25-årsåldern och uppåt varav en stor del troligen är islamister som startade kriget.


   
SvaraCitera

kukoxo: Ignorera plz. Kmr få stroke om jag läser mer kukhuvade tankar

Sorry, mitt misstag. Ska försöka ignorera den.


   
SvaraCitera

kan inte alla i hela världen bara hjälpa varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:
helt åt helvete är det, faktiskt. 

försök att inte bli alltför nedbruten av det Hjärta

Stekaren:
Åt helvete är precis vad det är.

Fint av dig att uppmärksamma detta, fler borde göra det då det faktiskt ger folk en tankeställare.

aristoteles:
Ja det är helt galet. Och ännu mer galet att det finns människor som vill neka dessa stackars individer att få komma hit till trygghet.

Det är helt sjukt att det här endast är en minimal bråkdel och verkligen inte det värsta som händer barn och familjer i krigsdrabbade länder. Jag tycker att sånt borde uppmärksammas, inte för att skapa apati hos välfungerande samhällen men för att väcka empati, dra ner oss på jorden och hjälpa dem omkring oss som vi kan hjälpa. Och kram på er!

Chib:
Man går sönder. Liv slocknar likt ljus som blåses ut. Med ett enda andetag avfyras det dödliga slaget. Alla dessa individer som dagligen objektifieras och dehumaniseras; allt för att kunna fortsätta tystas av översittarna. 

Vad kan man göra som på det stora hela förändrar deras öden? 

Jag vet inte. Det har alltid varit så och jag tror att det tyvärr alltid kommer vara så. Inte för att vara pessimistisk men, ja.. realistisk. Kram på dig fina!

isola: Men det går ju inte och man kan ju inte tänka sådär för då blir man knäpp men jag tänker nog hellre så än rycker på axlarna åt andras lidande.

Jag med! Förhoppningsvis väcks en glöd som gör att man kan hjälpa folk omkring en som har det jobbigt på ett eller annat sätt.

Ludwig van Beethoven:
Hur hemskt det än är i Syrien så kan vi inte åsidosätta vår egen välfärd och vårt eget folk för att låta alla syrier komma hit. Det finns faktiskt grannländer till Syrien dit de kan söka sig i första hand.

Dessutom har de till viss del sig själva att skylla för deras situation. De hade det jävligt bra under Assad, men som vanligt ska islamisterna förstöra ett väl fungerande samhälle för att driva igenom sin vidriga ideologi överallt.

jag skulle uppskatta om du lämnade dina inhumana åsikter utanför denna tråd och visa empati och sorg över oskyldiga barn och familjers lidande och död, vilket är det tråden går ut på. du får ha precis vilka åsikter du vill, men min gräns går när du är respektlös och vidrig, så sluta genast upp med det.


   
SvaraCitera

Svår att finna ord för hur hemskt det är egentligen. Småbarn mitt i krigszoner liksom.


   
SvaraCitera

honolulu:

Jag med! Förhoppningsvis väcks en glöd som gör att man kan hjälpa folk omkring en som har det jobbigt på ett eller annat sätt.

ja.  "ingen kan göra allt men alla kan göra något" brukar jag tänka när jag känner så


   
SvaraCitera

Ludwig van Beethoven: de till viss del sig själva att skylla för deras situation.

men det är ju bara en bråkdel som faktiskt har något att säga till om och därmed upprätthåller samhällsstyret. alla andra blir nog nöjda av att bara jobba, äta, sova, pussa på sina barn att och få bli gamla i ett fredligt land styrt av vad fasen som helst sålänge de är fria och har det bra.


   
SvaraCitera

isola: fisk

det som är så äckligt om ngt 🙁 


   
SvaraCitera

Ludwig van Beethoven:
Hur hemskt det än är i Syrien så kan vi inte åsidosätta vår egen välfärd och vårt eget folk för att låta alla syrier komma hit. Det finns faktiskt grannländer till Syrien dit de kan söka sig i första hand.

Dessutom har de till viss del sig själva att skylla för deras situation. De hade det jävligt bra under Assad, men som vanligt ska islamisterna förstöra ett väl fungerande samhälle för att driva igenom sin vidriga ideologi överallt.

Sig själv att skylla? Den 43 åriga mamman har säkert gjort sig förtjänt av att det är krig i hennes land. Din logik är vidrig.


   
SvaraCitera

honolulu: jag skulle uppskatta om du lämnade dina inhumana åsikter utanför denna tråd och visa empati och sorg över oskyldiga barn och familjers lidande och död, vilket är det tråden går ut på. du får ha precis vilka åsikter du vill, men min gräns går när du är respektlös och vidrig, så sluta genast upp med det.

Skapar du en tråd om Syrien får du vara beredd på att man skriver vad som helst som rör ämnet i fråga, speciellt när folk kommer med kommentarer som "Hur kan man vara emot fri invandring från Syrien när man läser sådant här?" Att jag är "respektlös och vidrig" får stå för dig.

Fkpaw: Sig själv att skylla? Den 43 åriga mamman har säkert gjort sig förtjänt av att det är krig i hennes land. Din logik är vidrig.

Pratade inte om specifikt henne. Men ju fler icke-islamister som inte kämpar för sitt land utan istället flyr som fegisar ju mer makt får islamisterna och desto längre kommer kriget att fortgå.


   
SvaraCitera

Ludwig van Beethoven: en ju fler icke-islamister som inte kämpar för sitt land utan istället flyr som fegisar

återkom när du upplevt hur det är att leva under ständigt hot. en hotbild som sträcker sig långt över vad du, som källartölp, kan föreställa dig. 


   
SvaraCitera