Aviseringar
Rensa alla

Allvarligt fel på ryggen


Ämnesstartare

Hejsan jag är ny här på ungdomar.se har tittat igenom sidan lite och av det jag sett får man seriösa svar förhoppningsvis.

Jag är en kille på endast 18 år som utövat idrottsliga aktiviteter fram tills jag var ungefär 13, slutade typ 2år och började sedan igen och har varit aktiv sen dess.
När jag var 17 år hade jag en helt vanlig innebandy träning ( Alaget ) ska jag väl säga, seniorträning då alltså.

Då jag i början av träningen efter några varv drar till med klubban, ett dragskott allt vad jag har jag sträcker mig verkligen allt vad jag har bakåt och allt vad jag har framåt och drar till som fan o de smäller till o svartnar lite framför ögonen, det hugger i ryggen och jag får svårt att andas osv. Jag kan inte gå rakt och är helt sne, det känns som jag fått någon typ av hjärtattack typ. Snurrig,andningssvårigheter, smärta i ryggen.
Jag säger inget först utan tränar vidare ett tag tills jag måste kliva av utav smärta. Efter ett tags vila reser jag på mig och kan inte gå.

Jag var sne i ryggen i en månad minst, åkte in till sjukan o fick tabletter osv för ryggen men ingen typ av sjukgymnastik.

Efter den här händelsen sträcker jag ryggen hur lätt som helst, jag menar så allvarligt va de ALDRIG innan. Asså jag ska kunna röra på mig lite lätt utan att skada mig utan uppvärmning menar jag, de var en gång då jag satt på en stol och rörde till mig hastigt och sträckte mig på samma ställe.
Och jag gör de flera gånger nu hela tiden...

Alltså vad är era tips till mig snälla svara!
Jag har ju alternativ i tankarna men inget fast beslut 🙁


   
Citera

Gå till doktorn igen å fråga om du kan få sjukgymnastik eller nått program för egen träning av ryggen [tard]


   
SvaraCitera

kontakta sjukgymnast. Fråga om de kan titta på din rygg och slussa dig vidare dit du bör gå med ryggen, varesig det är röntgen på sjukhus eller kiropraktor eller helt enkelt bara sjukgymnastik. Sådär ska du inte behöva ha det.


   
SvaraCitera

Kan ju vara revbenen. Du borde be om en DT eller MRT undersökning för att utesluta fraktur eller mjukdels skada. Stå på dig, kräv saker när du är på vårdcentralen. De älskar att se alla ungdomar som simulanter eller medicingluffsare, be om att få det utrett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är oerhört tacksam till svaren!
Jag ska komma ihåg de här när jag går till vårdcentralen på måndag nu får de vara slut på ryggproblem, jag ska ju leva med den ett tag förhoppningsvis! =)


   
SvaraCitera