Aviseringar
Rensa alla

Allvarligt nu, röttrött hår.


Ämnesstartare

Ja, jag skrev det två gånger avsiktligt.
-------------

Nu har jag duktigt använt forumsökning för att hitta såna här trådar innan jag skapar en onödig, men min sökning på "rött hår" gav resultat som handlade antingen om Edward Cullen eller, som majoriteten dreadlocks. Jag förstår att detta är enormt relaterat och saker jag absolut måste läsa innan jag färgar håret rött, men nu skapar jag denna tråden ändå.

Jag tänker färga håret rött, igen. Vad jag eftersträvar är denna färgen
Image
Det viktigaste är egentligen att det är en stark röd som lutar åt lila snarare än orange.
Nu undrar jag om ni har några färger/märken att rekommendera?
Inget som man måste beställa från nätet, det orkas inte med.

ni som har rött hår,
hur ofta färgar ni om?
hur ofta tvättar ni håret (schampo)?

Och slutligen, om man använder en hårfärg som inte är färdigblandad, dvs snarare Schwarzkopf eller så, inte Directions/Stargazers/Manic Panic, kan man ändå blanda i det i balsamet eller blir det verkningslöst/kemikaliesprängning bla?

De som ger trevliga svar kan få en virtuell kaka.

ÄNDRAT 2009-06-20 22:13


   
Citera
Jeay_L

Har just nu ganska mörkt rött med lila toner typ... ibland ser det lila ut i visst ljus rött och ibland rödbrunt, gjorde det dock hos frisör, men ska du ha riktigt rött så är det väl lättast att bleka håret om du har mörkt, är du blond så är det bara att leta upp nån random färg ^^

Jag kommer snart måsta färga om mitt hår, då blir det troligast att dra över någon tokröd färg för att få mer rött i [cute]
Dold text: Jag kommer se ut som en irländare innan sommaren är slut, om man räknar bort att jag inte är jätte blek


   
SvaraCitera

Denna färgen är skitsnygg!
Image
Verkligen... [shake]

Rött hår är snyggast naturligt enligt mig, nej, jag har inte rött hår så kan inte hjälpa dig... menmen, gör som du vill. Kanske passar, eller inte.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

De som ger trevliga svar kan få en virtuell kaka.

Tycker att jag kan få en ändå. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dewster:

Tycker att jag kan få en ändå. [blush]

Nä, tycker jag väl inte. :<

Jeay_L:

är du blond så är det bara att leta upp nån random färg ^^

Provar väl det.
Hur tvättar du och sånt?
Och hur länge har färgen levt?


   
SvaraCitera
Jeay_L

overdose delusion:

Provar väl det.
Hur tvättar du och sånt?
Och hur länge har färgen levt?

Jag tvättar som vanligt, senast jag färgade rött så överlevde färgen rätt länge, fast iofs så har jag trots mitt naturliga blonda hår massor med röda pigment..

Nu har det hållt sig i några veckor, inte tvättat så mkt dessutom är det toning gissar jag på iallafall.. Försökte hitta såntdär schampoo som är speciellt för rötthår, minns du dom? Fanns för rött, blont och brunt hår, men nu då jag skulle kolla hittade jag bara för blont och brunt[tired]

Men i övrigt så är ju rött en av de härligaste hårfärgerna! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Försökte hitta såntdär schampoo som är speciellt för rötthår, minns du dom? Fanns för rött, blont och brunt hår, men nu då jag skulle kolla hittade jag bara för blont och brunt

Toni and guy har ett svindyrt schampoo som jag tror heter Cranberry..[cute]

Förövrigt är rött hår fint, men jag har tröttnat på att färga om hela tiden. Jag färgar hos frisör eller bara någon random färg..


   
SvaraCitera
Jeay_L

Imoon:

Toni and guy har ett svindyrt schampoo som jag tror heter Cranberry..

Får kolla upp det [wink]

Imoon:

Förövrigt är rött hår fint, men jag har tröttnat på att färga om hela tiden

Jag är ju egentligen blond och har varit mörkhårig i olika färger, mestadels svart, men man orkar ju fan inte färga om sen blir det massa utväxt och ser förjävligt ut!


   
SvaraCitera

Jeay_L:

, men man orkar ju fan inte färga om sen blir det massa utväxt och ser förjävligt ut!

Menar det^^
Tycker ens inte att jag passar i blont.. men jag ogillar att slösa pengar på sådant :/:s


   
SvaraCitera
Jeay_L

Imoon:

Menar det^^
Tycker ens inte att jag passar i blont.. men jag ogillar att slösa pengar på sådant :/:s

Jag passar inte heller i blont, men av nån udda anledning så föddes jag så[cry]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera