Aviseringar
Rensa alla

Alternativ Verklighet


Ämnesstartare

Författar kommentarer

Nu är de så här att jag känt för att skriva en längre novell under en ganska lång tid,
så jag bestämde mig för att börja skriva en längre novell del för del här,
liksom många andra gjort före mig. Kommer dock bara skriva på frihand utan att tänka för mycket,
så om något verkar konstig eller skum av sig så säg bara till :]
Vill även påpeka att mycket av "storyn" är delvis verklighets baserat delvis påhitt, men försöker ändå hålla en hyfsat realistisk nivå dock är mycket spekulationer på vad som kunde hänt om jag gjort annorlunda val i livet.
Kom gärna med konstruktiv kritik

Ljudet från hjulen ekar mellan väggarna, det upprepande hackande ljudet när hjulen åker över plattorna.
Han tar fart igen, intervallerna mellan hacken minskar. Han känner hur luften träffar hans ansikte när
han svischar fram mellan fotgängare i den trånga passagen, knappt två meter kvar till trappan, han kryper ihop.
Han trycker till kicken på brädan så den lyfter från marken, en vanlig ollie, han flyger ner för trappan. Precis som varje dag
då han åker denna väg hem ifrån stan.

Klockan är 23:53, han är sen. Morsan kommer bli skitsne när jag kommer hem tänker han för sig själv, bäst att hon sover redan.
Två minuter senare är han framme, han sparkar upp brädan raffsar fram nycklarna och låser upp dörren. Det är släckt i lägenheten.
Alltså sover alla. Han sparkar av sig skorna och ställer ifrån sig brädan, tassar sedan vidare in i köket på jakt efter något att äta.

Med diverse ätbara artiklar rör han sig vidare mot sitt eget rum, dörren är rätt trashad så han måste lyfta den lite innan han drar i den för att den ska öppnas.
Väl inne på rummet drar han igen dörren efter sig och drar ur handtaget så ingen kan komma in i rummet. Sedan dumpas maten på bordet, skakar till musen till datorn så skärmen vaknar vid liv.
Ett antal personer har skrivit under dagen då han varit borta. Han skummar igenom vad folk skrivit, svarar på de som skrivit rimligt nyligen. När samtliga rutor petats ner från skärmen lägger han märke till att han fått en vänner förfrågan.
Han känner inte igen kontakten alls blir han nyfiken och accepterar. Inom kort plingar högtalarna till medans han käkar, han har fått ett nytt meddelande från sin mystiska kompis.

Esu*
Säger:
Heej

Erion
Säger:
Tjaa, vem är du? vart fick du min msn ifrån? ;o

Esu*
Säger:
Nä, addade dig ifrån en gruppkonversation tidigare idag 😮

Aha? Skum filur tänkte han, men flickan på visningsbilden var i alla fall rätt söt.
Så han tänkte en stund för sig själv och bestämde sig för skoja lite med personen.

Erion
Säger:

Men du! Jag har suttit och beundrat din bild ett tag här nu. o kännner mig typ riktigt vid-första-ögonblicket kär,
Kan vi nt gifta oss du o jag, ett stort traditionellt japanskt bröllop typ

Esu*
säger:

Hahahah xD ett japanskt bröllop?

Erion
säger:
Ja! De låter väl fint ändå? Fast vi kan ha svensk husmanskost istället som mat! Typ Sill och potatis o jansons o skit.

Esu*
säger:
Ja!! Och gräddfil måste vi ha, oo läsk! Inge alkohol på bröllopet!

Erion
säger:
Ja! vi vill inte att någon random person går och blir aspackad och förstör allt direkt ju :] Men du, måste hoppa i säng va

Esu*
säger:
men ååh! jag ville ju prata mer 🙁

Erion
säger:
Men, ring mig då!

Esu*
säger:
haha, nej ofta ringa

Erion
säger:
Johodu, ring 0735825635! ringer du ska jag berätta nåt roligt :] beybey

Han tryckte på knapparna FN + F3 fort så datorn skulle gå ner i viloläge,
och började göra sig ordning för att lägga sig. Mobilen låg på sängen, men ingen ringde.
Han böt om till ett par mjukis byxor och la sig i sängen med bar överkropp.

Efter ett par minuter ringde telefonen trots allt, med knuten näve i luften som seger gest plockade han upp mobilen, okänt nummer.
Han förberedde en sig med en myndig röst och klickade på grön lur

- Stockholms polisen.
Svarade han
- Va?! Skämtar du?
Utbrast rösten i telefonen förskräckt, det var uppenbart en tjejs röst, och en som han inte kände igen sedan tidigare.
- Haha, aa jo. Skämtar bara, brukar svara så. Vem äre?
- Sara, vem är du själv?
- Erion. Vem är Sara då?
- Sara från MSN du gav mig numret nyss, vad heter du på riktigt?
- Nä jag heter Erion.
Detta kanske inte var helt sant eftersom namnet bara var ett smeknamn,
men han kände inte för att säga sitt riktiga namn just då.

- Aha.. coolt! Vad gör du då?
- Nae, inte mycket. Halvglor på TV, själv då?
- Jag typ la mig i sängen precis. Vad var det för kul du skulle berätta om jag ringde?
- Ah! Nej jag hade en porrig liten hemlighet jag kanske skulle tänka mig avslöja
- Vad? Säg!
- Nej asså det är lite pinsamt..
- Men gud! Säg bara!
- Asså.. jag.. asså jag har ingen tröja på mig nu
- Amen! Du är kneeep ju!
- Va? Jag ? Nej då!
- Joohoo
- Pff, du kan va knäpp va
- Haha! Du känner Jocke va?
- Jocke vem?
- Handbolls Jocke!
- Handbolls Jocke? Jockelina?
- Ja-a!
- Ah, jo vi bor grannar typ. Var ute med han tidigare idag typ
- Haha! isf vet jag vart du bor ju :]
- Va? Men de e fusk ju, isf får du säga vart du bor.
- Nä! Det ä ju inge kul. Hur gammal är du?
- Gissa!
- Hmm.. 23!
- O m g, ja! Minus 8. Stalkar du mig eller?
- Ja! Vilket nummer bor du på?
- 68, dårå?
- Jag ska komma och väcka dig imorgon för din röst är så sexig.
- Haha, du är tokig faen. Men du, när du pratar om väcka så, jag måste faktiskt sova. Men kom och väck mig du om du vågar! 2419 är portkoden.
- Tror du inte jag vågar eller?
- Nej.
- Du får se imorgon då.
- Yes, kommer få sova riktigt länge utan att bli väckt imorgon.
- Jag kommer väcka dig kl 5 på morgonen!
- De är om fyra timmar de. Men vi ses väl då! Hejdå puss bey noob
- Vänta!
- Nej, varför vänta va, då får jag ju inte sova!
- Kan vi inte träffas eller så imorgon?
- Jo, du skulle ju väcka mig eller hur?
- Ja-a! Din röst är söt.
- Ohja, beey din noob.
*Klick*

Kommer hon och väcker mig imorgon tro? Nah, fet chans va! Sa han för sig själv,
han vände sig därefter och försökte sova, men "Saras" visningsbild hade satt sig på hans näthinna.
Han kollade mot väckarklockans röda siffror, 00:51. För en timme sen hade han varit ute på skateboarden.
Han tänkte på hoppet ner för trappen, för nästan exakt en timme sen. Visualiserade det framför sig, och innan han visste det så sov han djupt.


   
Citera

Författarkommentarer*.


   
SvaraCitera

Zakikei:

Amen! Du är kneeep ju!
- Va? Jag ? Nej då!
- Joohoo
- Pff, du kan va knäpp va

Strålande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar verkligen Ungdomar kommentarer :]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera