Aviseringar
Rensa alla

Alternativ?


Ämnesstartare

Min familjesituation är ohållbar och har varit väldigt länge, vilket hindrar mig från att må bra.

Igår var jag på bup för att tala med min överläkare, hon sa att jag behöver en förändring för att kunna förändras, ja eller egentligen var det jag som sa det. dvs. för att jag ska kunna må bra måste jag för en tag kanske bo på annat håll medan vi reder ut våra problem separat.

Jag känner att något måste ändras men jag ser inga alternativ, vart skulle jag kunna bo? hur skulle vi kunna göra för att lösa det hela? Pappa sa åt mig att fundera på vad jag ville ha, så ska vi först och främst försöka fixa det. men jag vet inte, så tips och råd är välkomna[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

har det här något att göra med att du inte vågar motionera i mörkret?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eget boende!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_river:

har det här något att göra med att du inte vågar motionera i mörkret?:)

nja, inte egentligen[rolleyes]
men att ag inte mår bra har vääl med att göra att jag inte vågar motionera i mörkret så det hänger väl ihop[wink]

spindelnätaren:

Eget boende!

nehe menaru?!
jo, har också tänkt den tanken men jag undrar hur fan det ska fixa sig... tips förslag? eftersom det antagligen inte gäller permanent boende utan jag ska vara ifrån dem den tid som behövs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

nehe menaru?!
jo, har också tänkt den tanken men jag undrar hur fan det ska fixa sig... tips förslag? eftersom det antagligen inte gäller permanent boende utan jag ska vara ifrån dem den tid som behövs...

Det finns väl soclägenheter ungdomar får ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Det finns väl soclägenheter ungdomar får ha

Jag har inte kontakt med soc. [smile]
Utan detta har skett via bup, och jag ska presentera förslag vilken vecka som helst och vill ha tips på vad fan jag ska säga[sad]

visst kan jag ge eget boende som förslag, men jag måste berätta mer vad jag tänkt mig. så du får gärna utveckla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Jag har inte kontakt med soc. [smile]
Utan detta har skett via bup, och jag ska presentera förslag vilken vecka som helst och vill ha tips på vad fan jag ska säga[sad]

visst kan jag ge eget boende som förslag, men jag måste berätta mer vad jag tänkt mig. så du får gärna utveckla

Det finns ju billiga studentlägenheter! En etta räcker ju om det är under en kort tid. Äh, vet faktiskt inte. Ensamt boende är ju i alla fall bäst, antar att du inte vill bo hos en främmande familj under den tiden... Att bo själv ger ju också en mer erfarenhet när det gäller att ta eget ansvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas det löser sig iaf, det är jävligt jobbigt om man själv mår dåligt och ens familjesituation är jobbig. Blir ju svårare att må bättre då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollektiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Ensamt boende är ju i alla fall bäst, antar att du inte vill bo hos en främmande familj under den tiden... Att bo själv ger ju också en mer erfarenhet när det gäller att ta eget ansvar

Ja helt klart, men de känns så omständigt att flytta bara för några månader kanske. hm.. kanske går att få tag på ett rum någon annanstans? .... ne vet inte :< skulle kunna tänka mig att bo hos någon vet inte vem bara..

spindelnätaren:

Hoppas det löser sig iaf, det är jävligt jobbigt om man själv mår dåligt och ens familjesituation är jobbig. Blir ju svårare att må bättre då

tack[smile]

samtliga oseriösa svar ignoreras då det är en seriös tråd[smile] blir ni jobbiga så hämtar jag modsen[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stödfamilj låter troligare, du är väl inte äldre än 15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Stödfamilj låter troligare, du är väl inte äldre än 15.

jo, tyvärr är jag äldre än dig, men tack för förslaget[smile]

någon över 15 som har förslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bo hos vän/pojkvän. Hur lång period är det du ska vara borta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Kollektiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Bo hos vän/pojkvän. Hur lång period är det du ska vara borta?

Minst 3månader, och skulle ju vara ett alternativ, men har inga polare som kan ta emot mig och killen... nja.... dessutom åker han bort snart så... och det måste finnas alternativ så jag kan stanna där tror jag. om det blir permanent.

DeathOrGlory:

Kollektiv

men åh.... liksom nej det har jag aldrig tänkt på?!
hur fan ska jag lösa det liksom, vill ha bättre saker än ett ord[zzz]


   
SvaraCitera