Aviseringar
Rensa alla

Alternativ?


Ämnesstartare

lilasmet:

hur fan ska jag lösa det liksom

Annonser?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Annonser?

förklara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

förklara.

På internet och i tidningar så finns det annonser om boende som kollektiv, inneboende etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

På internet och i tidningar så finns det annonser om boende som kollektiv, inneboende etc.

Jo men... liksom, det funkar fint fast jag är inkomstlös etc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Jo men... liksom, det funkar fint fast jag är inkomstlös etc?

Bidrag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Bidrag?

går ej på bidrag, får ej bidrag[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

går ej på bidrag, får ej bidrag[smile]

Sjukbidrag? Men iaf är ju dina föräldrar försörjningskyldiga och måste således ge dig pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var försiktig om du funderar på kollektiv bara. Kan vara knepigt när man inte mår så bra. Man kan hamna hos helt fel personer och sen inte upptäcka det förr än det är för sent. Stödfamilj verkar vara vettigare. Om du kan få ett eget boende men är inkomstlös kan du säkert få hjälp ekonomiskt till det. Du har inga bidrag nu, men det är väl för att du bor hemma hos dina föräldrar. Flyttar du till eget kan du få det. Kuratorn eller folket på BUP bör veta det. Om det känns som det bästa alternativet för dig borde du föreslå det och sen fråga om dom praktiska detaljerna där med dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Sjukbidrag? Men iaf är ju dina föräldrar försörjningskyldiga och måste således ge dig pengar.

Får inget sjukbidrag[smile]
jo jag vet... men liksom, tänkte liksom, de kan säkert betala för mig eller ta av mina sparpengar, men hur funkar det formellt? post, räkningar, kontrakt etc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

So Lazy:

Kuratorn eller folket på BUP bör veta det. Om det känns som det bästa alternativet för dig borde du föreslå det och sen fråga om dom praktiska detaljerna där med dom.

Jo men jag tänkte mer, kan de inte fixa så måste jag fixa själv. vet inte så många alternativ och vad jag ska lägga fram för förslag :S
att säga "jag behöver flytta" kommer inte leda så mycket, måste bli lite smartare och se alternativ[smile]

vill ej ha stödfamilj eftersom jag ska ifrån mn familj för att ha tid för mig själv och fundera ut vad jag vill med livet..


   
SvaraCitera

lilasmet:

någon över 15 som har förslag?

morföräldrar/farföräldrar/föräldrars syskon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

jo jag vet... men liksom, tänkte liksom, de kan säkert betala för mig eller ta av mina sparpengar, men hur funkar det formellt? post, räkningar, kontrakt etc?

Går ju att få räkningarna skickade till dina föräldrar och skriva lägenheten på dom etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

morföräldrar/farföräldrar/föräldrars syskon?

hatar släkten[smile]

DeathOrGlory:

Går ju att få räkningarna skickade till dina föräldrar och skriva lägenheten på dom etc.

mjo, aa... få diskutera det här antar jag;S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

mjo, aa... få diskutera det här antar jag;S

Gör det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

vill ej ha stödfamilj eftersom jag ska ifrån mn familj för att ha tid för mig själv och fundera ut vad jag vill med livet..

Det är ju precis därför stödfamiljer finns, det är inte en permanent lösning.


   
SvaraCitera