Aviseringar
Rensa alla

Alvedon med fruktsmak(?)


Ämnesstartare

Var hos en vän och blev irriterad och det är vid bl.a. ett sådant humör som jag kan babbla väldigt mycket och med det medkommer oftast många sjuk/smarta idéer samt påhitt.

Diskuterade i full fart om något oviktigt sen kom jag på:
Om någon forskar fram ett läkemedel (piller/tabletter - medicin) och vill bota folks sjukdomar med detta, varför inte smaksätta det med aromer och dylikt för att den sjuke ska kunna ta sin dos utan att vilja hoppa från närmsta bro?

Finns mediciner som smakar gott men då är det oftast i flytande form som det förekommer och själv anar jag att många piller inte tillkommer i flytande form.
Kanske är så av en bra anledning men jag har svårt att tro att en alvedon tablett skulle explodera om man smaksatte den med fruktaromer.

Känns lite lustigt att många tabletter, jag syftar inte bara på läkemedel men vitammintillskott också, inte görs med god smak. Finns få sådana... Men då smakar det oftast lakrits eller mint och det är inte en höjdare för alla.
Hjärnorna bakom all medicin är inte så slipade trots allt...


   
Citera
Ämnesstartare

varför smaksätta något som enbart befinner sig i närheten av smaklökar någon enstaka sekund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

varför smaksätta något som enbart befinner sig i närheten av smaklökar någon enstaka sekund?


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

varför smaksätta något som enbart befinner sig i närheten av smaklökar någon enstaka sekund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

sekund

Rafflesia:

sekund

Blivande_japan:

sekund

Bör ta hårkontroll tabletter minst en gång varje vecka och jag får kväljningar varje gång jag är i närheten av dem, tabletterna har även fått mig att spy så därför väljer jag att inte ta dom.
Bytte tabletter och dom nya är svagare (därav mindre lukt/smak) men dom innehåller socker och man måste ta 3/dag och jag har precis insett att de också luktar och smakar fan.

Det ska inte behöva vara så.
Är så med treo också, kan dock ersätta den värktabletten men jag tycker det är onödigt att man ska behöva spy dubbelt när man är sjuk.


   
SvaraCitera

[confused] låter onödigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina vitamin b12-tabletter smakade blåbär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Mina vitamin b12-tabletter smakade blåbär.

Var hittaru dom???

LiquidLuck:

låter onödigt

men dte inte onödigt att läsk förekommer i 920q83129831920390129038128312734012740124712804781024 smaker?
Och att det finns 19038129 märken juice[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Var hittaru dom???

i din mammas *
nej på apoteket givetvis. borde käka såna varje dag pga något enzymfel. två såna tabletter eller 3,5 kg kyckling. ganska lätt val för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

i din mammas *

hm en bokstav... hmmm ö?
mamma har ingen ö
eller så kanske hone en hemlig robinson crusoe : o!

Stringburka:

nej på apoteket givetvis

😮 har två sorters b12 hemma, båda är äckliga
ena ser ut som järntabletter (prickiga) och andra är röda

Stringburka:

två såna tabletter

måste också ta sådana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

😮 har två sorters b12 hemma, båda är äckliga
ena ser ut som järntabletter och andra är röda

insåg precis att jag förlett dig - är väldigt osäker på vilken tablett det var. Började strunta i att äta dem för typ ett år sedan (dumt ja) i samband med att jag slutade på alla mina andra mediciner. Skulle även kunna vara folsyretabletter, alternativt mirtazapin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för botten är redan nådd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

för botten är redan nådd

[crazy] trodde, efter ett tag, att du menade att tabletterna inet fick plats med aromämnen

Stringburka:

Skulle även kunna vara folsyretabletter, alternativt mirtazapin.

Kan nog vart, b12 smakar inte blåbär 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ alvedon och sånt finns antagligen inte i god smak eftersom folk inte ska äta dom för att det är gott.

Hade vitamintabletter som smakade jordgubb när jag var liten, brukade alltid försöka lura till mig en extra varje dag för att dom var så goda[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sekunden jag känner tabletten vila mot tungan upplever jag ytterst obehaglig. Den ger mig rysningar.

Vi är i behov av smaksatta alvedon. Föreställ dig med smaker av french toast, cheesecake eller blåbärspaj? Jag skulle värdesätta varenda sekund.

Sådan är jag.


   
SvaraCitera