Aviseringar
Rensa alla

Alvedon Vs Ipren Vs Ibumetin


Ämnesstartare

JA!
Vad ska man ta? Alvedon, Ipren eller Ibumetin?
Vad fan är skillnaden?
Det står ju att de jobbar för att förebygga samma saker. :p

Min läkare säger att jag ska ta Ipren, inte något annat.
Men varför? Om det är samma sak? O_o

Jag förstår ju att det är en viss skillnad (innehåll mm.), men det borde väl inte spela någon roll vad man tar eller?


   
Citera

Alvedon innehåller paracetamol, Ipren och Ibumetin innehåller ibuprofen. Båda ämnena är smärtstillande och febernedsättande, men ibuprofen är även antiinflammatoriskt. Paracetamol påverkar däremot inte magen och njurarna på samma sätt som ibumetin kan göra.


   
SvaraCitera

får flashbacks över den där ibumetin reklamen när någon fjortis sa typ "ibumetin? men det är ju samma sak som ipren fast billigare! varför köper folk ipren?"...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Alvedon innehåller paracetamol, Ipren och Ibumetin innehåller ibuprofen. Båda ämnena är smärtstillande och febernedsättande, men ibuprofen är även antiinflammatoriskt. Paracetamol påverkar däremot inte magen och njurarna på samma sätt som ibumetin kan göra.

Okeey... Ingen större skillnad alltså. :p Men Ibumetin ska väl innehålla något som är bra för cancer, det gör väl inte de andra tror jag. O.o

Dräparen:

flashbacks över den där ibumetin reklamen

Coolt. [bigcheers]


   
SvaraCitera

ipren el ibumetin brukar jag använda. tycker det är det som fungerar bäst


   
SvaraCitera

Skillnaden mellan rekommenderad dagsdos och skadlig överdos av paracetamol är mycket mindre än för ibumetin, kan tilläggas. Inte så att det är en god idé att överskrida dagsdosen för ibumetin heller, men ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StavarN:

Okeey... Ingen större skillnad alltså. :p Men Ibumetin ska väl innehålla något som är bra för cancer, det gör väl inte de andra tror jag. O.o

Nej, de är precis samma sak. Ipren, Ibumetin, Burana, Ibuprofen mylan, är alla samma sak med olika namn. Det är som olika märken på krossade tomater, same shit different name.


   
SvaraCitera

Brukar mix it, men ipren är bättre eftersom det är antiinflammatoriskt. Fått för mig att alvedon har bättre smärtstillande effekt dock, men det kanske är bara något hämtat ur tomma intet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okeey Okeey!
Då köper jag nog fan Ibumetin i fortsättningen.
Tack allihopa! =D


   
SvaraCitera

alindrin och reliv är ju iofs bästa värktabletterna


   
SvaraCitera

när vi ändå snackar tabletter, verkar det fortare om man lägger den under tungan?[confused] Vet att det går fortare om man tuggar tabletterna iaf.


   
SvaraCitera

Brukar ta alvedon pga är uppvuxen med det i medicinskåpet. Tycker dock att det smakar förfärligt om man råkar slemma på det och får pulver på tungan. Ipren smakar "bättre", men annars tror jag inte det är någon livsavgörande skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

när vi ändå snackar tabletter, verkar det fortare om man lägger den under tungan?Vet att det går fortare om man tuggar tabletterna iaf

Köp brustabletter om du har brottom. De som inte är tuggtabletter är inte gjorda att tuggas. Att lägga en tablett som är gjord att lösas upp i magen under tungan ger ingen effekt.


   
SvaraCitera

Hampie:

Köp brustabletter om du har brottom. De som inte är tuggtabletter är inte gjorda att tuggas. Att lägga en tablett som är gjord att lösas upp i magen under tungan ger ingen effekt.

jo, jag var bara nyfiken. Sväljer alltid mina tabletter[cool] lite sådär stolt för det finns ju dom som inte klarar av svälja tabletter [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

lite sådär stolt för det finns ju dom som inte klarar av svälja tabletter

De är rätt få :P.


   
SvaraCitera