Aviseringar
Rensa alla

Ambulans och akuten?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på snart 18 år som sitter hemma och mår dåligt. Vet inte vad jag ska ta mig till.. [cry]

Jag känner mig yr, mår illa, har huvudvärk, har lite svårt med andningen, är trött och har ont i kroppen. Jag orkar knappt nånting. Sen så har jag lyckats få en skada på hornhinnan men läkaren sa att det nog skulle gå över om ett par dar när jag smörjer med ögonsalvan jag fick.. Men jag tycker bara det gör ont och irriterar.. Kunde dom inte ha skickat med lite lokalbedövning åt mig åtminstone, för alvedon funkar inte så bra.
Det är inte första gången jag mår dåligt på det här sättet, med att jag känner mig svag, yr och illamående osv. Så jag tänker att nu kanske de är dags att göra nånting åt det. Bara det att jag tycker de känns fel att jag söker till vårdcentralen nu igen när jag var där tidigare idag..

Men tankarna på att jag ska ringa efter ambulansen och åka in till akuten finns där, det är så pass jobbigt. Och i och med att jag haft såhär förut så kanske jag borde ta mig i kragen.och ta de på allvar. Men de är ju det om det visar sig att det inte är nått känns det onödigt att kallat på ambulans osv då kommer jag känna mig dum och väldigt onödig.
Någon som kan nått mer om det här? När ska man ringa efter ambulans eller åka in på akuten tycker ni?

Tacksam för seriösa svar då jag behöver hjälp med att avgöra vad som krävs för min del!!


   
Citera

Det är väl bättre att känna sig dum och onödig än att känna sig död, men vad vet jag [zzz]


   
SvaraCitera

Usch då, åk in! :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Det är väl bättre att känna sig dum och onödig än att känna sig död, men vad vet jag

Det har du ju rätt i men bor i en liten stad så ambulansen består av personal som har jour och som jag kanske vet vilka dem är.. därför känns det dumt om dom måste åka till mig också är det inte nått. Nog för de känns precis som att nått är galet men.. har problem med de där att jag kommer känna mig onödig osv..

Angelize:

Usch då, åk in! :/

Tycker du jag ska göra de?


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

a dem är.. därför känns det dumt om dom måste åka till mig också är det inte nått. Nog för de känns precis som att nått är galet men.. har problem med de där att jag kommer känna mig onödig osv..

Bättre det för fan än att du dör för att du mesar, åk in [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

åk in [mad]

Men åååh, dom kommer tro ja är hypokondriker som åker in å ut hela tiden... Jag vågar inte.. tror ja avvaktar åtminstone en timme till å ser hur ja mår då..


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Men åååh, dom kommer tro ja är hypokondriker som åker in å ut hela tiden... Jag vågar inte.. tror ja avvaktar åtminstone en timme till å ser hur ja mår då..

Okej, gör så, kanske ganska klokt att inte vara för ivrig [y]


   
SvaraCitera

hur gick det? [chocked]


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

Någon som kan nått mer om det här? När ska man ringa efter ambulans eller åka in på akuten tycker ni?

sjukvårdsrådgivningen: 0771801801


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

hur gick det?

jag ringde vårdcentralen där jag bor och fick komma in för undersökning och fick den hjälp ja behövde : ) tack för alla svar!!


   
SvaraCitera

L1itenflicka:

jag ringde vårdcentralen där jag bor och fick komma in för undersökning och fick den hjälp ja behövde : ) tack för alla svar!!

Vad var diagnosen då? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem visste inte riktigt ; S


   
SvaraCitera

Du är nog bara lite nervklen lr hypokondriker.


   
SvaraCitera

Jojjjo:

hypokondriker.

Word på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hypokondriker eller nervklen skulle jag nog inte påstå att jag är, fick ligga på sjukhus i 4 dagar.


   
SvaraCitera