Aviseringar
Rensa alla

Amen tjena!


Ämnesstartare

världens starkaste man:

ja!
lustigt hur man definierar. sånt.

Nu tappade du mig lite tror jag, är lite trött hehe, kan du förklara så ja begriper plz mvh erik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Dock blir läget mycket svårare framåt kvällen när du glömt bort att tanten stal boken och inser att du inte kan studera det du tänkt studera.

Öh.

Då blir jag irriterad men tänker att hon kanske inte visste att jag skulle ha boken utan trodde att jag var klar med den, eller ngt. Tror jag. Jag är mer sådär att jag kan må dåligt över någonting som hände innan, fördröjd reaktion liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Vsg.

Mvh.

världens starkaste man:

Vad gör du åt det? Ingenting fysiskt eller så?

Nej det kan mest vara ganska självdestruktivt.

Tror det här är vad som delvis ligger bakom min åsikt att det inte finns någon nödvändig motsättning mellan förnuft och känsla.

Dold text: Fast det är ändå inte fel. Förnuft tar omständigheter i beräkning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Nu tappade du mig lite tror jag, är lite trött hehe, kan du förklara så ja begriper plz mvh erik

Alltså jag är också trött lol.
Nä, började bara tänka på hur man definierar livet och hur man definierar skämt. Vad som är ett skämt lix.

isola:

Då blir jag irriterad men tänker att hon kanske inte visste att jag skulle ha boken utan trodde att jag var klar med den, eller ngt. Tror jag. Jag är mer sådär att jag kan må dåligt över någonting som hände innan, fördröjd reaktion liksom.

Som med den sparkade katten?

frukt:

Mvh.

Fml.

frukt:

Tror det här är vad som delvis ligger bakom min åsikt att det inte finns någon nödvändig motsättning mellan förnuft och känsla.

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Så arg att du inte riktigt vill leva mer.

Nej, aldrig på just det viset, utan jag känner snarare skam för att vara människa när jag ibland då och då får höra hur vi människor är mot varandra, hur vi prioriterar pengar över medmänniskan, hur mycket vill ha mera, hur girighet och själviskhet tar över dom flesta av oss mer och mer...

Det gör mig arg, men mer uppgiven än något annat. Inte på ett sätt att jag inte vill leva mer, utan på ett sätt att det ibland får mig att skämmas över att vara människa. Ibland skulle jag vilja vara vad som helst utom just människa, oavsett om det är gris eller pormask. Eller nåt.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Fml.

Vrf?

världens starkaste man:

Va?

Ja om man hela tiden tänker att man måste göra något fel om det blir dåligt. Lix.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Som med den sparkade katten?

Om jag i efterhand tycker att jag reagerat fel då så kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Alltså jag är också trött lol.
Nä, började bara tänka på hur man definierar livet och hur man definierar skämt. Vad som är ett skämt lix.

Ens liv är ett skämt när man lagat någon grym mat och sen tappar allt på en matta och man är jättehungrig och har inget mer hemma.

Det är min definition iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Vrf?

Just saying va.

frukt:

Ja om man hela tiden tänker att man måste göra något fel om det blir dåligt. Lix.

Jaha du menar så.
Förlåt jag trodde det handlade om det du skrev där och då inte innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att om man aldrig blir så ledsen/arg så man inte vill leva så är man en lycklig jävla idiot mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om jag i efterhand tycker att jag reagerat fel då så kanske.

Jamen jaha.
Nytt exempel:
Din bästis Moa hänger med dig på köpcentrumet. Ni går i affärer, kollar på kläder och ba snackar.
När ni passerar genom en parfymaffär ser du hur Moa smusslar med något.
Hon lägger ner en obetald dyr Ralph Lauren-parfym i sin handväska!!![surprised]
Du frågar Moa vad fan hon håller på med men är för uppjagad för att säga något mer eller reagera riktigt.
I efterhand inser du att usch vilken dålig människa Moa är och så blir du asarg på dig själv för att du inte stoppade henne.
The End.

dekadent:

Ens liv är ett skämt när man lagat någon grym mat och sen tappar allt på en matta och man är jättehungrig och har inget mer hemma.

Det är min definition iaf.

Jag gillart. Ironiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Jag tycker att om man aldrig blir så ledsen/arg så man inte vill leva så är man en lycklig jävla idiot mvh

Ja. Fast hur vet man seriositetsnivån på "inte vilja leva"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

I efterhand inser du att usch vilken dålig människa Moa är och så blir du asarg på dig själv för att du inte stoppade henne.
The End.

Mjaa men nja nä jag skulle nog mest tänka att jävla Moa som gjorde det när jag var där och då skulle utsätta mig för pinsamheten att bli stoppad och genomsökt för att jag var i hennes sällskap, om hon åkte fast. Hur hade du känt?
Ett nytt exempel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Ja. Fast hur vet man seriositetsnivån på "inte vilja leva"?

En flykting tanke om att man kanske skulle ha det bättre död ändå räcker för att jag ska godkänna någon iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag skulle nog mest tänka att jävla Moa

Jag förstår.

isola:

Hur hade du känt?

Jag hade blivit jävla arg på Moa direkt alt. fnissat hysteriskt och sprungit med henne.

isola:

Ett nytt exempel!

Senare när jag kräkts färdigt.

dekadent:

En flykting tanke om att man kanske skulle ha det bättre död ändå räcker för att jag ska godkänna någon iaf.

Okej, du kan vara "the good cop" så är jag "the bad cop".


   
SvaraCitera