Aviseringar
Rensa alla

Amerikansk reklam


Ämnesstartare

Någon fler än jag som reagerat på (i synnerhet jänkarnas) sätt att göra reklam för sina tjänster och produkter?
Det kan vara en bok, någon metod eller en ultimat dammsugare. Det ska alltid stå citat av folk som tycker att den är så bra, i stil med.

"Oh wow, I bought this book and it was so much fun! My life is much easier and now I can clean my house in 5 seconds!"

Eller exempelvis:

"After using Ultra professional my grades went from E to A!!!"

Om det är videoreklam så är det i samma ordning, bortsett från att det är personer som berättar om den och hur bra den är.

Kan denna metod för marknadsföring verkligen vara effektiv? Jag blir nästan avtrubbad och tappar det enda intresset jag har för produkten/tjänsten när de håller på såhär. Det finns många saker jag har fattat intresse för och funderat på att köpa. Men så fort jag ser detta larv så struntar jag i det totalt. Dels för att det känns som de försöker övertala en att köpa något strunt.

Men man tycker ju att den borde vara effektiv när de fortsätter använda den hela tiden.


   
Citera
Ämnesetiketter

Hela USA är som en stor jävla TV-shopskatalog som man bara vill bränna upp.


   
SvaraCitera

Därför att amerikanare är allmänt IQbefriade och går på fanskapet:/


   
SvaraCitera

Run Riot:

Hela USA är som en stor jävla TV-shopskatalog som man bara vill bränna upp.

Mattias94:

Därför att amerikanare är allmänt IQbefriade och går på fanskapet:/

Den påstådda kvalite, funktion och positiva verkan av varan är oftast högst överdriven och inte alls så trolig. T ex gör det att vi svenskar inte faller för det eftersom vi gärna är kritiska och ser helst att de i reklamen visar använbarhet i vardag. För att vi ska kunna relatera och tro på vad de gör reklam för. I grund och botten är det mestadels bara bluff och båg. Skrattretande hur folk låter sig luras av den amatörreklamen för att faktiskt köpa varan.


   
SvaraCitera

det visar bara på hur hög intelligens nivån är på befolkningen


   
SvaraCitera

sylar:

Men man tycker ju att den borde vara effektiv när de fortsätter använda den hela tiden.

svaret på frågan är den att i usa är man tillräckligt korkad och inskränkt för att kunna tro på sådana saker. i högsta synnerhet den amerikanska medelklassen då och under/arbetarklassen.

Det roligaste är ju också när dom ska börja dumförklara allt annat, dom får alla verktyg och redskap att verka omoderna, bara genom att göra bilden svartvit, personen ser ansträngd ut och alla rörelser är överdrivna, dessutom rinner det svett, och oftast när det är en kvinna med så är håret 'ruffsigt'.

I stort vis känner jag igen mig i din upplevelse, att se på amerikansk reklam, och alla dessa otaliga kampanjer som man kan se på betalkanalerna tidigt på morgnarna. ibland dock, så är det så överdrivet att det inte blir roligt längre, utan det blir istället tragiskt, inte nog med det så börjar jag febrilt leta efter apparaten för att få väck kanalen, då har ilskan börjat tillta. ilska över att en sådan genomskinligt och Dumhet existerar här i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Därför att amerikanare är allmänt IQbefriade och går på fanskapet:/

CZeleaC:

Skrattretande hur folk låter sig luras av den amatörreklamen för att faktiskt köpa varan.

OF 5:

det visar bara på hur hög intelligens nivån är på befolkningen

Sming:

svaret på frågan är den att i usa är man tillräckligt korkad och inskränkt för att kunna tro på sådana saker. i högsta synnerhet den amerikanska medelklassen då och under/arbetarklassen.

Vi kan med andra ord dra slutsatsen att det är deras brist av intelligens som är orsaken till detta.

Sming:

Det roligaste är ju också när dom ska börja dumförklara allt annat, dom får alla verktyg och redskap att verka omoderna, bara genom att göra bilden svartvit, personen ser ansträngd ut och alla rörelser är överdrivna, dessutom rinner det svett, och oftast när det är en kvinna med så är håret 'ruffsigt'.

Då kommer jag att tänka på hur de även alltid har muskelbyggare som står och poserar med sina magmuskler som de säkert har gymmat hårt i 15 år för att lyckas få. Sedan påstår de indirekt att dessa individer har fått dessa muskler med deras lilla träningsapparat efter träning 5 minuter per dag /facepalm


   
SvaraCitera

epick.


   
SvaraCitera

sylar:

Sedan påstår de indirekt att dessa individer har fått dessa muskler med deras lilla träningsapparat efter träning 5 minuter per dag /facepalm

Rent skitsnack såklart, för vissa personer kanske det går, men för andra så funkar det inte så, förmodligen är det tusentals personer som testar detta, och dom få lyckande individerna får kanske lite extra cash för att sedan ställa upp i en reklam för att hurra om deras produkt.

Roligast är ju tvätt och städredskapsreklamerna, den om "H20 Vacumcleaner" fick mig att att tugga fradga och jag drömmer fortfarande hemska mardrömmar om nätterna om den där jävla maskinen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det visar bara på hur hög intelligens nivån är på befolkningen

och ändå följer svenskarna efter typ allt som händer i USA när det gäller mode och musik... svensk reklam, gjord av svenskar och riktad till svenskar är till och med ofta på engelska, för att det säljer så bra om det verkar amerikanskt... om nåt ska sälja bra i Sverige räcker det med att säga att det är "det senaste från USA", så rusar svenskar ut och köper det [crazy]... och om nåt inte är populärt eller accepterat i USA tycker svenskar att det automatiskt är töntigt... [confused]

vem ar dummast: idioten eller den som följer idioten? [crazy]


   
SvaraCitera

Lee7:

och om nåt inte är populärt eller accepterat i USA tycker svenskar att det automatiskt är töntigt...

säger du det så


   
SvaraCitera

De finns ju en del psykologer, marknadsföringsexperter osv som hävdar att mer diskret och lågmäld reklam egentligen är effektivast då den smyger in budskapet i en utan man tänker på det. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee7:

och ändå följer svenskarna efter typ allt som händer i USA när det gäller mode och musik...

Alla stereotyper är ju förstås intelligensbefriade på det sättet även i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee7:

vem ar dummast: idioten eller den som följer idioten? [crazy]

Fast nu ser det ju inte riktigt ut så... När skiten väl lanseras för svenskar så filtreras det galnaste bort. Den del av USA som vi i Sverige får se är betydligt mindre dekadent än den i USA... Vi får USAs musik och film, men vi importerar inte deras reklam (i någon större utsträckning) eller Fox news (som ett skräckexempel på något som intellektuella amerikaner måste kämpa mot DAGLIGEN, men som många svenskar inte ens känner till).


   
SvaraCitera

GEICO. Fifteen minutes can save you fifteen percent or more, on car insurance.

Geckoödlans röst ekar i mitt huvud än idag. En annan fånig:

"Put the lime in the coke, you nut" alla hörde "put the lime in the coconut"


   
SvaraCitera