Aviseringar
Rensa alla

Amerikanska universitet


Ämnesstartare

Är det någon här som har erfarenhet av/har några tips om hur man kommer in på (bra) amerikanska universitet? Det räcker väl knappast att gå ut med bra betyg, hehe. Jag tänker mig t.ex. Yale & Harvard.

(Nej, man kanske inte har så stor chans, men man kan ju alltid försöka)


   
Citera

nej du kommer inte in med bara betyg även om du har 20,0. Du måste skriva ett SAT I och II och massa annat skit. Liknande vårt HP fast på engelska.

gå in på www.flashback.info och sök. Allt finns där


   
SvaraCitera

Ät dig fet på mcdonalds så smälter du in i omgivningnen i usa[wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Var rik.


   
SvaraCitera

Tänker du dig skolar som Yale och Harvard så måste du ju ha stipendium annars får du betala en jävla stor summa pengar för att gå på en sån skola det e ju inte gratis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leeilaa:

Tänker du dig skolar som Yale och Harvard så måste du ju ha stipendium annars får du betala en jävla stor summa pengar för att gå på en sån skola det e ju inte gratis!

Om jag inte mins helt fel så har Harvard som system att ingen som kommer in där inte ska kunna läsa hos dom pga ekonomi, dvs är du smart nog för dom ska inte pengar få hindra dig från att gå där, har du inte råd att själv betala så fixar de ett stipendium åt dig.


   
SvaraCitera

Varför ge sig på de allra svåraste och mest eftertraktade? Vill du verkligen läsa i USA så finns det universitet som är "bättre" och har högre "status" än de i Sverige.. som du enklare kommer in på.

Sen är det ju lite beroende på vad du ska läsa också. Vissa universitet har te x en bättre institution för ekonomi medan andra har en bättre för juridik.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Om jag inte mins helt fel så har Harvard som system att ingen som kommer in där inte ska kunna läsa hos dom pga ekonomi, dvs är du smart nog för dom ska inte pengar få hindra dig från att gå där, har du inte råd att

Har också hört något liknande. hursomhelst sök på flashback, finns en stor tråd under utbildning och skola.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Om jag inte mins helt fel så har Harvard som system att ingen som kommer in där inte ska kunna läsa hos dom pga ekonomi, dvs är du smart nog för dom ska inte pengar få hindra dig från att gå där, har du inte råd att själv betala så fixar de ett stipendium åt dig.

Aha okeej det visste jag inte men det e bra ju ;D Då får du ju va jävligt smart istället da 🙂


   
SvaraCitera

Låter som en naiv, överambitiös dröm. *jantelag*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök gå in på ib-linjen för (international baccalureate) då har du ju mer chans också.. med en ib-dimploma kan du ju också söka till uni's i usa och i hela vida världen.

och en hel j*vla rad med §100000 dollar bill cash. det är såå expensive om du inte har ett stipendium.

lycka till! det är inte omöjligt för dig att komma in om du verkligen kämpar. även om du blir accepterad om 2 månader, 2 år eller 20 år, anything is possible!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

Låter som en naiv, överambitiös dröm. *jantelag

Drömma kan man alltid. Sikta mot månen, om du missar kommer du i alla fall vara bland stjärnorna [blush] eller något.


   
SvaraCitera

Brodern till en barndomskompis går på Harvard nu. Känns lite coolt faktiskt, "Travis går på Harvard!!" typ

Förslag 1: skaffa ett IQ på 150 och få stipendie
Förslag 2: adopteras av en företagsmogul.

;___________;


   
SvaraCitera

Det finns ju andra, "billigare" alternativ. 5 års utbildning går väl loss på en 400,000... Universiteten i USA håller väldigt hög kvalitet 😀 mina föräldrar har professurer på ett universitet på västkusten...
Just nu är vi i Sverige sedan några år dock.

Själv har jag bara hunnit sitta på middle/high school förstås pga ålder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Känns lite coolt faktiskt

Jaa, jag förstår det [bigsmile] Äh, det gäller att ha drömmar... annars kommer man icke långt i livet.


   
SvaraCitera