Aviseringar
Rensa alla

Amning offentligt och på sociala medier


tycker att det är helt okej att amma offentligt Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amma offentligt får man väl göra om det är så att man vill. 
Dock att ladda upp det på sociala medier tycker jag är väldigt onödigt egentligen. Skulle man själv tycka det var kul om ens mamma skulle ha laddat upp sådana bilder på internet om internet var lika brett förr som nu? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker självklart att det är okej att amma precis var helst det behövs. För mig är allt annat otänkbart. 

Vad gäller foto på sociala medier; jag förstår inte problemet förutom individens rätt till att välja vilka bilder som läggs upp på en. Att det skulle vara onödigt är det helt irrelevant. Finns väldigt mycket mer onödiga saker som finns på sociala medier (t.ex. gnäll om att amningsbilder är som bilder när som bajsar).


   
SvaraCitera

självklart är det okej att amma på allmän plats, det är ju okej för andra människor att dricka typ en smoothie på allmän plats.

ang. bilder på sociala medier har jag nog ingen åsikt, det är individens ensak och val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snubbar pissar offentligt och folk blir upprörda över att mödrar matar sina barn.


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Hej på er!
Jag har funderat över huruvida folk tycker det är ok att amma offentligt ( caféer , restauranger, parker mm ) och även lägga upp bilder där någon ammar sitt barn på sociala medier.  

Så länge man är diskret och det är nödvändigt så är det väl acceptabelt. Det gäller att samtidigt respektera andra som kan vara lite mer pryda.

Att lägga upp bilder är dock en helt annan sak. Inte nog med att den praktiska meningen med amningen minimeras och man gör istället en social grej av det, barnet kanske inte vill växa upp och inse att det cirkulerar bilder på när han eller hon blir ammad på nätet.


   
SvaraCitera
höna

man ska få amma var man vill utan att ta hänsyn till små människor som tkr det är jobbigt/whatever


   
SvaraCitera

Bryr mig inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar de int brukar sticka i mina bröstvårtor nä ja ser nån sitta o amma 
typ asjobbit

o typ tittar en gång o ba "hm.."
o sen fråga mig sjlv om ja såg rätt
titta igen
titta bort
titta igen
titta bort 
titt igen
sen e ja så upptagen av o titta o titta att ja glömmer bort o äta
o så tappar ja matlusten för kakan har legat o hunnit bli torr o äckli undr tidn ja tittat
så frågar den ja e på fiket me om ja int e hungrig
o då ljuger ja o säger "nä"
o så dricker ja sista klunken cola o tittar igen
o typ ryser till av känslan av att de typ sticker i bröstvårtan :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:
man ska få amma var man vill utan att ta hänsyn till små människor som tkr det är jobbigt/whatever

måste vara fett nice att ha barn så man får tycka att folk är små människor

obs ingen diss kom o tänka på det bara 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det inte är ok att lägga ut bilder där barnet blir ammat är det då inte ok att lägga ut bilder där barnet äter med flaska eller på tallrik? Mat som mat spela roll hur det äts. Skillnaden är att amning är så otroligt naturligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har aldrig förstått dom som tycker att amning är så fruktansvärt äckligt. Anser att dom borde härdas genom att under några timmar tvingas stirra på bilder på anal prolapse och blue waffle, sen tycker dom nog inte att amning är äckligt längreTumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

strawbeerry:
JA förihelvete. Barn behöver mat, och den maten från de från bröst. Förstår inte varför det ska hetsas och moraliseras så mycket över kvinnobröst (sry, cisnormativt).

Agree.


   
SvaraCitera
Cobrak

jasmineborg:
Nej, det tycker jag inte. Man får visa lite respekt för sin omgivning. Man kan gå in på t.ex en toalett och göra det. Alla restauranger och caféer har toaletter. Finns det inte tillgång till en toalett precis där man är för tillfället får man ha med en nappflaska med välling i väskan.

Folk som lägger ut det på Facebook och dylikt är ju bara patetiska och uppmärksamhetshoror. Ungefär som om jag skulle lägga ut en bild på när jag bajsar.

Och vad är det man inte visas respekt för? Att visa pattarna? Måste vara ett helvete för dig att se på! Det är ju så svårt att sköta sina egna business och vända bort blicken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Och vad är det man inte visas respekt för? Att visa pattarna? Måste vara ett helvete för dig att se på! Det är ju så svårt att sköta sina egna business och vända bort blicken.

Ja, jag har kanske inte så stor lust att plötsligt få en jävla patte i synen om jag sitter och äter på restaurang och dylikt. Med din logik borde det ju vara helt ok att något vider drar fram kuken framför dig och börjar runka. Stör du dig på det kan du ju alltid vända bort blicken.


   
SvaraCitera