Aviseringar
Rensa alla

amstaff / staff


Angelize:

Hmm okej har väl fördomar mot den rasen för de är ju inte särskilt söta... aja.

Är du korkad ? Dom är ju sjukt söta..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är väl ganska beskyddande av sig. Eller jag vet en som hade en sån, och den lät ingen gå nära hennes (ägarens) bebis [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Aha, trodde de var farliga :S

Alla tror det[tired]

Angelize:

Passar de ihop med katter btw?

Det beror ej på rasen, det beror på hunden![smile]


   
SvaraCitera

Passar bra i "barnfamiljer".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Men alla hundar är trots allt individer.

Fel.


   
SvaraCitera

batterseabardot:

De är framavlade att slåss med andra hundar

Nja i början ja. Men de var för många år sen man började avla fram dom till sällskapshundar istället.


   
SvaraCitera

Staffarna är människoälskare, pussgalningar och tokintensiva.

Amstaffarna är lite mer laid back, lite minde pussiga, och har tyvärr ofta rätt mycket könsaggressivitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starka.


   
SvaraCitera

AndyH:

Alla hundar är farliga om de inte är uppfostrade, amstaff är inte värre än andra stora hundar.

Hundar litar till 100% på sina naturliga instinkter när de inte är "uppfostrade". Om man som människa tycker hunden verkar farlig är man ganska dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*Väntar på Tilda1988 skall skriva nåt om kamphundar, killar med muskler och feta silverkedjor etc.*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amstaff...äckliga hundar...
Visst alla hundar är olika och kan vara hur trevliga som helst men över lag tycker jag att hundar är slemmiga och jobbiga.
Kattmänniska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träffat en liten staff ett flertal gånger nu och min uppfattning är att de är väldigt mesiga, men söta. Inte ett dugg farliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså jag vet inte om du vet det här men...

Dom... bajsar... på gatan..

Också sen så... måste du.... plocka upp det

annars får du böter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du efterbliven?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fått uppfattningen om att det är en VÄLDIGT krävande hundras, i form av aktivering och disciplin. Tycker inte att det är en ras som förstagångshundägare borde ta sig an, för blir det fel kan det sluta i katastrof.

Har lite blandade erfarenheter med denna hundras, vissa är hur snälla och gulliga som helst medan annan (som jag var hundvakt till) försökte bita mig flera gånger. Amstaffbett = inget att leka med. Det beror nog mycket på genetik, så ska man ha en ska man se till att det är ifrån en väletablerad kennel.


   
SvaraCitera