Aviseringar
Rensa alla

Anafranil/klomipramin


Ämnesstartare

Är det någon som ätit denna medicin med goda resultat? Åt den i höstas men slutade på grund av alla biverkningar men mina läkare anser att jag bör äta den ändå.

Detta är min sista chans i medicinväg, har redan ätit alla antidepressvia som finns på marknaden och även en del antipsykotiska. Så om detta inte fungerar nu är jag körd. [sad]

Håller på att trappa upp dosen nu, ska upp till 40-150mg/dag och jag ligger på endast 10mg för tillfället, känner redan att allt inte är som det ska. I höstas var jag uppe på 40mg och det var helt fruktansvärt (avbröt då), kan inte tänka mig hur det blir när jag ska få ÄNNU högre dos. [cry]


   
Citera

Så som jag förstår det så är det värst när du börjar med medicinen. Jag tror att det kommer bli bättre när du tagit medicinen i några veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

högre dos.

illa det där med piller, har slutat med allt sånt, var nog nåt utav det svåraste jag gjort i hela mitt liv tror jag,var många, många mg att trappa ner[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

join993:

Så som jag förstår det så är det värst när du börjar med medicinen. Jag tror att det kommer bli bättre när du tagit medicinen i några veckor.

Åt i ganska många veckor, blev bara värre och värre.

Paranormal_Cannabis:

illa det där med piller, har slutat med allt sånt, var nog nåt utav det svåraste jag gjort i hela mitt liv tror jag,var många, många mg att trappa ner

Just anafranilen är ju inte beroendeframkallande, så det var ej svårt att sluta. Men har ju slutat med andra beroendeframlallande mediciner och haft fruktansvärda avtändningar, inte kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är från vettet att försöka bota en psykologisk problematik med medicinering när det inte har medicinsk orsak.

Du behöver ju terapi, inte medicin!
Du är friskare än de flesta som levt under samma omständigheter.

Så jag tycker inte du ska ta den, utan hitta en bra psykolog 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Så jag tycker inte du ska ta den, utan hitta en bra psykolog 🙁

Får ej gå till psykologer här... Måste åka upp till Luleå i så fall. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Får ej gå till psykologer här... Måste åka upp till Luleå i så fall.

Va.. Funkar det inte om du är skriven där? Eller kan du inte bli det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Va.. Funkar det inte om du är skriven där? Eller kan du inte bli det?

Blir jag skriven här så får jag ingen inackordering, skriver jag mig inte här så får jag ingen vård. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Blir jag skriven här så får jag ingen inackordering, skriver jag mig inte här så får jag ingen vård.

Åh, just det, jag kunde ju inte heller skriva om mig när jag flytta hemifrån eftersom jag hade inackorderingstillägg.

Vad komplicerat 🙁

Men jag tror man kan hitta psykologer som arbetar ideellt. Stadsmissionen i sthlm har tjejverksamhet och sånt med psykologer och kuratorer, något motsvarande borde finnas i gbg. Jag tror det kan hända att du ändå får bättre hjälp och förståelse på ett sådant ställe än hos en psykolog inom psykvården. Jag kan tänka mig att du löper mindre risk att få en diagnos eller utsättas för andra psykiatriska dumheter som inte är så relevanta för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

har ju slutat med andra beroendeframlallande mediciner och haft fruktansvärda avtändningar, inte kul

verkligen inte ett rent helvete är de[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har tagit Klomipramin i ungefär ett år nu. Jag känner inte så mycket av den egentligen så jag vet inte om det är den eller terapin som funkade för mig. Jag mår i alla fall inte sämre av att ta den.

Men inga anti-depp borde tas utan att kombinera med terapi. Problemen löser sig ju inte med tabletter.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Är det någon som ätit denna medicin med goda resultat?

Har precis börjat med min andra omgång av anafranil. Första gången avbröt vi behandlingen ganska snabbt, sedan fick jag den nyligen igen då jag lades in på psyk. Den har inte hjälpt mot mina svåra tvångstankar än, men depressionen är SÅ mycket bättre. Får man fråga vad du tar den för? Depression, OCD, annan sjukdom?

Hoppas den hjälper!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fairywings:

Får man fråga vad du tar den för? Depression, OCD, annan sjukdom?

Depression och panikångest bland annat. Är så jävla dålig på att ta den, så det går inte jättebra men om jag skärper mig så är jag väl uppe i högre doser snart och då kanske det blir bättre.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Depression och panikångest bland annat. Är så jävla dålig på att ta den, så det går inte jättebra men om jag skärper mig så är jag väl uppe i högre doser snart och då kanske det blir bättre.

Hm... okej. För ångestsjukdomar gäller det ju högre doser, så kanske kan det hjälpa då du kommit upp i dos? Har 75 för tillfället och ska höja ännu mer, 40 är ju väldigt lågt, så förhoppningsvis kan den hjälpa då du höjt! *håller tummarna* Den har som sagt vart kanon för min depression, var svårt deprimerad för ett par månader sedan, men den hjälpte snabbt och är nu bara lindrigt deprimerad.


   
SvaraCitera