Aviseringar
Rensa alla

Analsex


Ämnesstartare

Hej jag heter Filip och är ny här, och jag har lite frågor om sex med killar.

Jag är bi/bög och har börjat träffa en kille som jag gillar och nu börjar det bli sexdags och jag vet inte vad jag skall göra.

Jag har haft flickvän innan som jag haft sex med några ggr men det är väl knappast samma sak?

Är det vanligt med analsex etc, och skall man göra något speciellt så det inte är massa bajs när man knullar eller? Och hur vet man vem som skall knulla eller ta emot?

Är det något jag bör tänka på som är annorlunda med killar?


   
Citera

Filip92:

och skall man göra något speciellt så det inte är massa bajs när man knullar eller?

Gå och skit innan.

Filip92:

Och hur vet man vem som skall knulla eller ta emot?

Prata om det.

Filip92:

Är det något jag bör tänka på som är annorlunda med killar?

Nej.

Filip92:

Jag har haft flickvän innan som jag haft sex med några ggr men det är väl knappast samma sak?

Nästan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip92:

och nu börjar det bli sexdags och jag vet inte vad jag skall göra.

Knulla? Man behöver väl inte vara kär för att ha sex?

Filip92:

Jag har haft flickvän innan som jag haft sex med några ggr men det är väl knappast samma sak?

Nej och ja. Inte precis samma, men hud mot hud är hud mot hud oavsett kön.

Filip92:

Är det vanligt med analsex

Det är vanligast med oralsex. Vill minnas att jag läste någonstans att det främst bara var en tredjedel av alla homo-par som hade analsex.

Filip92:

och skall man göra något speciellt så det inte är massa bajs när man knullar eller?

Bajsa och rensa tarmen någon timme innan. Tarmsköljning bör också funka. Att äta så du blir lös i magen är inte rekommenderat.

Filip92:

Och hur vet man vem som skall knulla eller ta emot?

Kommunikation. Personligen har jag svårt att förstå om någon kan tycka att han ska få sätta på, men aldrig ta emot. Men kommunikation som sagt.

Filip92:

Är det något jag bör tänka på som är annorlunda med killar?

Grundprincipen är den samma.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Bajsa och rensa tarmen någon timme innan. Tarmsköljning bör också funka. Att äta så du blir lös i magen är inte rekommenderat.

Tarmsköljning WTF!!

Kanske att killars anus är mer disgusting än tjejers (så är min erfarenhet iaf). Mitt stinker sheisse, men när jag haft analsex med tjejen har det inte varit så farligt.

Raka röven är ett tips [party]

Och ballen

Sen är det bara att smörja in schnasen och the buthole och köra på. Lirka lite med fingret i arslet först för att mjuka upp honom.

Analsex är långt ifrån lika bra som att göra det vaginalt, men i ditt fall har du inte mycket till val [wink].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

T Närkontakt:

Tarmsköljning WTF!!

DET BALLERUUUUURRRRR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips!

Det var mindre damatiskt och mindre kladdigt än jag trodde. Vi har knullat varandra några gånger nu och har bara fått bajs på kuken en gång haha.

Jonnybravo91:

Tarmsköljning bör också funka.

Tips på hur man kan göra det? Nu när jag fått lite "analvana" känner jag mig inte lika äcklad av tanken längre. Vore najs att slicka och knulla ett hål som är helt rent ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip92:

Tips på hur man kan göra det?

Kolla med din lokala vårdcentral, de brukar ha koll på det. Googla annars. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip92:

Jag har haft flickvän innan som jag haft sex med några ggr men det är väl knappast samma sak?

Har du inte haft analsex med henne så är det inte samma sak, nej.
Använd massa glidmedel och kondom.


   
SvaraCitera

Filip92:

Vore najs att slicka och knulla ett hål som är helt rent ju.

Sex i/efter duschen är ett tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Sex i/efter duschen är ett tips.

haft sex i en pool en gång, det var ganska misslyckat haha


   
SvaraCitera

Filip92:

haft sex i en pool en gång, det var ganska misslyckat haha

vadårå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

vadårå?

det blev baksug under vattnet och kloret gjorde att det gled dåligt, plus att det var jobbigt att hålla balansen [crazy]


   
SvaraCitera

Filip92:

Är det vanligt med analsex etc, och skall man göra något speciellt så det inte är massa bajs när man knullar eller? Och hur vet man vem som skall knulla eller ta emot?

Skall jag vara ärlig och rent krass, så ja, det är vanligt med analsex. Jag har stött på en eller två som tyckt illa om det (av de bögar jag pratat om sex med). Alla jag har haft sex med har jag förr eller senare haft analsex med.

Om du inte är bajsnödig så är det inte mycket bajs i ändtarmen. Om du äter som en normal människa så lär du inte få problem. Se till att ha gått på toa samma dag bara, så är det nemas problemas. Alla bögar och andra som har analsex _vet_ vad som kommer ut ur rumpan och eftersom du skall ha kondom på dig, eller den som sätter på dig skall ha det, så spelar det ingen roll: det är bara dra av och slänga. Det som kan hända är att glidmedlet antar en brunaktig ton efter en stund. Det är vanligt, det är ingen fara, det är bara torka bort ur röven när man knullat klart.

Inom bögvärlden så finns det tre ord på svenska som man brukar använda för att ’definiera’ vad man tycker om att göra i sängen: aktiv, passiv och ombytlig. En person som är aktiv tycker om att säta på, en person som är passiv tycker om att bli påsatt, och en ombytlig gör gärna båda två. För att veta huruvida personen du skall ha sex med är det ena eller andra så är det bara fråga. Råkar det vara så att båda är aktiva eller passiva, så blir det till att köra petting och oralsex: men det är inte fy skam det heller.

Vad du själv är kan du bara komma fram till själv. Om du är osäker är det bara testa båda två. Analsex är inte farligt, eller speciellt obehagligt, om man gör det rätt. Lugnt, med mycket glid, och gärna med någon man känner sig trygg med. Det är viktigt att man kan slappna av för att det skall gå bra.

Glidmedel och kondom är imperativa. Du skall inte ha analsex utan kondom för då kommer jag och slår dig i huvudet med en telefonkatalog! Sexuellt överförbara sjukdomar överförs väldigt mycket lättare vid analsex än vid vaginalsex eftersom analen inte har det skyddande sekret som slidan har.

Jonnybravo91:

Det är vanligast med oralsex. Vill minnas att jag läste någonstans att det främst bara var en tredjedel av alla homo-par som hade analsex.

Det där är nog trams faktiskt, tror det är mycket vanligare. Däremot så kanske man inte har analsex varje gång.

Jonnybravo91:

Bajsa och rensa tarmen någon timme innan. Tarmsköljning bör också funka. Att äta så du blir lös i magen är inte rekommenderat.

Tarmsköljning är inte att rekommendera. Det irriterar slemhinnorna i analen i onödan. Tarmsköljning skall man bara syssla med om man skall göra extremare töjning à la stora dildor och fisting.

Jonnybravo91:

Kommunikation. Personligen har jag svårt att förstå om någon kan tycka att han ska få sätta på, men aldrig ta emot. Men kommunikation som sagt.

Personligen vet jag att det är väldigt vanligt och att det är så det funkar. Aktiva sätter på, passiva tar emot, ombytliga varierar sig. Jag tycker, t.ex., inte att jag skall behöva sätta på: för det är ingenting jag är intresserad av, men skulle bli ganska besviken om någon inte ville sätta på mig. Fast det är sällan något problem då det framgår ganska snabbt vad som gäller i sänghalmen med folk.

Filip92:

Det var mindre damatiskt och mindre kladdigt än jag trodde. Vi har knullat varandra några gånger nu och har bara fått bajs på kuken en gång haha.

Haha, you go boy! Det är bara tvätta sig sedan.

Filip92:

Tips på hur man kan göra det? Nu när jag fått lite "analvana" känner jag mig inte lika äcklad av tanken längre. Vore najs att slicka och knulla ett hål som är helt rent ju.

Slicka innan penetrering: är personen nyduschad så är hålet rent en bra bit in. Att slicka är bra förspel inför analsex också, då det mjukar upp och slappnar av anus. Och igen: spola inte rent tarmarna i onödan. Det är inte, inte, inte kul. Det är inte hälsosamt.

stereo total:

Sex i/efter duschen är ett tips.

Man använder normalt vattenbaserat glidmedel, vilket spolas bort om man står under strilande vatten. Att använda silikonbaserat eller poljebaserat glidmedel är inte att föredra om man har sex med kondom, då det försvagar kondomen och kan få den att brista. Silikonbaserat glidmedel irriterar slemhinnor mer än vattenbaserat glidmedel gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det där är nog trams faktiskt, tror det är mycket vanligare. Däremot så kanske man inte har analsex varje gång.

Tycker också det borde vara vanligare... Men det är ju bara statistik. Brukar vara rätt missvisande.


   
SvaraCitera

Hampie:

Att använda silikonbaserat eller poljebaserat glidmedel är inte att föredra om man har sex med kondom, då det försvagar kondomen och kan få den att brista.

Aha. Är inte så insatt i kondomer.


   
SvaraCitera