Aviseringar
Rensa alla

Analysera!!


Ämnesstartare

hjälp mig att analysera sönde det här smset från en kille jag är lite intressserad av. Visst hade jag nog kunnat göra det själv, men är roligare att höra vad andra säger:P

"I love it<3 Gött, hänt nåt speciellt eller? [smile] Idag har bara varit en sleten dag, längtar bara till helg och sömn[smile] "

tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

jaha, han ville väl bara det eller? han har haft en jobbig dag och vill ha helg och sömn.


   
SvaraCitera

Han gillar något, han undrar om du hittat på något särskilt. Sedan förklarar han att det varit en jobbig dag och att han är trött och längtar till helgen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

han har haft en jobbig dag och vill ha helg och sömn.

You beat me to it 🙁

Men min "analys" var utförligare [blush]


   
SvaraCitera

[love][love]

[crazy]


   
SvaraCitera

Stringburka:

You beat me to it 🙁

[wink]

Stringburka:

Men min "analys" var utförligare [blush]

ah du var aningens bättre [smile]


   
SvaraCitera

Haha, kan du inte läsa eller vad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Han gillar något, han undrar om du hittat på något särskilt. Sedan förklarar han att det varit en jobbig dag och att han är trött och längtar till helgen.

haha, jag vletar efter något mer. lite sådär överdrivet djup analyserat[bigsmile]


   
SvaraCitera

"I love it<3 Gött, hänt nåt speciellt eller? Idag har bara varit en sleten dag, längtar bara till helg och sömn "

i love it <3 = jag gillar det
hänt något speciellt eller? har något särskilt hänt?
idag har varit en sleten dag = en jobbig dag idag
längtar bara till helg och sömn = vill att det ska vara lördag då han kan sova o ta igen sig


   
SvaraCitera

Daisies:

haha, jag vletar efter något mer. lite sådär överdrivet djup analyserat[bigsmile]

Okej.
1. Det överdrivna och omotiverade användandet av smileys tyder på att han är en ytlig och jobbig människa, alternativt en tjej på max femton år (eller både och, en inte helt ovanlig kombination även om vissa femtonåriga tjejer kan komma undan med smileyanvändande utan att vara jobbiga).
2. Han stavar inte helt uselt och har bara lättare grammatiska fel, vilket tyder på att han troligen är normalbegåvad eller normalobegåvad.
3. "Gött" tyder på att killen inte bor var som helst, troligen på västkusten men inte i Gôttebårj (riktiga gôttebårjare säger "gôtt".

Den första punkten, att han är ytlig, är tecken nog på att det inte finns så mycket djupt att tolka.

Nuff?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nuff?

perfekt!


   
SvaraCitera

Daisies:

perfekt!

Och du hade inte en aning om att killen var en ytlig västgötabo som inte var helt efterbliven? Geez, du lär då inte känna karlarna innan du blir intresserad.

Synd att inte jag kände fler som dig. Då kanske jag också hade fått nuppa då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Synd att inte jag kände fler som dig. Då kanske jag också hade fått nuppa då och då.

[tired]


   
SvaraCitera

Han vill att du ska replikera det han skriver om helgen. "Helg och sömn" = han har inget för sig på helgen.

Eller så längtar han helt enkelt bara efter sömn. Hans flitiga användande av smilies kan tyda på att han vill verka lite extra glad för att locka dig.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera