Aviseringar
Rensa alla

Andar, finns dom?


Ämnesstartare

Andar, finns dom?
Ghost Adventures är en trio som besöker platser som har rapporterats för övernaturliga fenomen.

Nu är det inte hus eller villor det handlar om, utan stora byggnader, t.ex sjukhus och gamla fängelser.

Jag skulle vilja posta denna film som handlar om när trion besöker Pennhurst State School, ett övergivet mentalsjukhus för barn och ungdomar.
Många har dött där, samtidigt som sexuella övergrepp och annat sjukt hände till de inlästa.

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4
Del 5

Jag skulle vilja säga att Ghost Adventures metoder är äkta och effektiva.
Självklart kan det vara fejk, självklart kan de tre personerna vara skådespelare och vittnena som sett och intervjuas kan också vara det.

Men med hundratusentals, kanske miljoner vittnen och folk som upplevt övernaturliga fenomen, så är är det ganska överväldigande.
Samtidigt så har medium fått information från, som påstås vara de dödas andar och hjälpt till och löst brottsfall, som annars inte skulle ha lösts.

Jag vill se en vettig debatt med bra argument.
Var snäll och se filmen innan du kommenterar om dom, samtidigt är du välkommen att posta dina egna videor, bevis och motbevis.

Information om Pennhurst (Wikipedia)


   
Citera
Ämnesstartare

nej de gör de ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad har du för bevis på det?
låter det för otroligt för dig att acceptera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

nej de gör de ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åtminstone se på filmen....... snorungar [tired]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vågar ej se filmen pga eh [blush]
I alla fall.
Jag tror inte på att vi har en själ, alltså tror jag inte heller på att ett slags medvetande skulle kunna leva kvar när kroppen stängt ner.
Kanske att någon skum energi finns kvar på en viss plats och kan påverka, fast eh nej.


   
SvaraCitera

Varcalox:

P15

Varcalox:

snorungar

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i detta åldersfixerade samhälle är ditt beteende inte överaskande....


   
SvaraCitera

Jag tror inte på andar, har inte sett nå fenomen observeras som inte kunnat förklaras av elektromagnetiska fält eller diverse annat. Minns inte vad de heter, men de finns en "ghost hunting" typ av serie som är ganska objektiv som utesluter de mesta och de far runt på de läbbigaste ställena världen runt. Jag älskar att se alla läskiga hus, Tv4 på på måndags morgon mellan 01-04. Det är kusligt och härligt att se 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaggz:

Jag tror inte på andar, har inte sett nå fenomen observeras som inte kunnat förklaras av elektromagnetiska fält eller diverse annat.

minns att Ghost Adventures använde någon typ av apparat som upptcäker förändringar i magnetiska fält eller liknande, och just då apparaten registrerade förändringar i fältet runt en person så kände han en isande kyla på armen.

kommer inte ihåg det specifika avsnittet dock, men kolla på filmen som är länkad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Aa

oj trodde vi pratade om änder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde på spöken som ung, min familj tror på spöken.

Jag har ändrat uppfattning. Vilket min mor ibland uttrycker en bitterhet över, hon hoppas bland annat att jag ändrar mig när jag i sommar (förhoppningsvis) praktiserar på en palliativ avdelning. Då kommer jag inse att "det finns något mer".

Jag har successivt ändrat uppfattning ju mer jag insett att människan trots allt sitter i sin hjärna. Jag kan inte se att det finns utrymme för en själ när praktiskt taget allt i vår person kan lokaliseras. Jag kan inte se vad som "blir kvar" och hur det logiskt skulle kunna bli ett spöke av detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla skriver "nej" men de vet inte [crazy] ja, andar finns, spöken finns. jag har sett spöke. jag var inte sjuk, i psykos, trött. normal. tror ni verkligen det skulle finnas så mycket storys kring spöken om det faktiskt inte vore så att det fanns folk som hade sett?

här har ni det ärliga beviset: ja, det finns


   
SvaraCitera

Varcalox:

minns att Ghost Adventures använde någon typ av apparat som upptcäker förändringar i magnetiska fält eller liknande, och just då apparaten registrerade förändringar i fältet runt en person så kände han en isande kyla på armen.

Jag avböjer att kolla, eftersom jag sett de flesta typer av spökspanings serier, det är den med "TAPS" teamet iaf som är lite mer objektiva. Man vet även att elektromagnetiska fält har fysisk påverkan på människor. Jag tycker de är roliga program som sagt, spec eftersom jag själv gillar att urban explorea men jag tror inte på andar för det.


   
SvaraCitera