Aviseringar
Rensa alla

Andra chansen i Melodifestivalen!


Ämnesstartare

På lördag så är det andra chansen i Melodifestivalen. Upplägget för i år är att två bidrag ska duellera mot varandra, det har fått enormt mycket kritik. Så jag undrar, för er som kollar på detta förstås, vad tycker ni? Är det bra med dueller eller är det fel?

Personligen så tycker jag att det blir skevt då man egentligen borde kunna rösta på vilket bidrag man vill som i en vanlig delfinal, det finns ju vissa artister som gynnas av duellen och vissa som inte gör det. Därav blir det inte en jämn tävling. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Skärmavbild 2015-03-02 kl. 13.18.47.png


   
SvaraCitera

Folk verkar ju inte helt nöjda. Det är ju sjukt egentligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt vrickat, har du läst vad Linus Svenning sa om det?  http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article20394435.ab


   
SvaraCitera

Han har ju rätt i det han säger, helt sjukt att sätta Behrang mot Samir i en duell! Jag kommer rösta på Behrang bara för att få slippa den där usla Groupielåten!


   
SvaraCitera

Men va? har det inte alltid varit såhär?


   
SvaraCitera

Johannas:
Han har ju rätt i det han säger, helt sjukt att sätta Behrang mot Samir i en duell! Jag kommer rösta på Behrang bara för att få slippa den där usla Groupielåten!

Jag med. Gillar Behrang, men tror tyvärr inte han har nån chans för att folk har sån sjuk "musiksmak" (vill inte ens kalla det musik) och därför röstar på t.ex Samir o Viktor 


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:
Men va? har det inte alltid varit såhär?

Jo jag tror också det 


   
SvaraCitera

Nej de började med det förra året vad jag har förstått? Sen att den är Christer Björkman som väljer vilka som ska möta varandra är ju bara sjukt. De vill bara tjäna mer pengar och bryr sig inte om vad tittarna vill se känns det som!


   
SvaraCitera
reben

kan väl kritisera även om d alltid varit såhär

tkr sj det är ganska dumt system
att dom nt lottar heller


   
SvaraCitera

Tycker dedär med dueller är en dålig metod, skulle föredragit om det var precis som en vanlig deltävling där alla tävlar mot alla. Och dom 2 som får flest röster går till final och resten åker ut.


   
SvaraCitera

ja det är dåligt och orättvist 


   
SvaraCitera

man bör ju bedömas utifrån hur man står gentemot alla andra bidrag inte bara ett 


   
SvaraCitera
Lounge


alltså bölar nästan av den där låten

och då bölar jag inte ofta

SHIT den måste gå vidare imorgon


   
SvaraCitera