Aviseringar
Rensa alla

ANDRA VÄRLDSKRIGET


Ämnesstartare

Jag har en fet historia uppgift.
Varför angrep Hitler Polen först?

frågorna:
1 i vilken ordingsföljd attackerade hitler andra länder? vrf dessa länder och vrf denna ordning?

2. vilka vapen och metoder använde hitler?
SNÄLLA HJÄLP MIG![y]


   
Citera

Plugga sjäv för fan


   
SvaraCitera

som de flesta så tog även han dem som erbjöd minst motstånd först.


   
SvaraCitera

hitler angrep polen först för att han inte tyckte om de polska tatrabergen. han ansåg att de var ett stort hot mot tyskland.

han attackerade sedan turkiet, sverige, norge, färöarna och usa. för att många judar gömde sig där, med högst antal i turkiet.

hitler använde främst kulsprutor och flygbomber. hans män brukade putta ner första juden de såg i hopp om att den slog i huvudet för hårt i marken och dog, det ansågs vara ett snabbt och billigt dödssätt.

varsågod!


   
SvaraCitera

1 Därför att det var det första landet som inte godtog Tyskt hot/ultimatum, han ville iaf officiellt också ha en "korridor" till det Tyska ostpreussen som skildes åt från Tyskland av polskt territorium plus att annekteringen av Polen var ett naturligt steg mot en erövring av Sovjetunionen för att skapa "lebensraum" åt det Tyska folket.

2
Blixtkrig där man kombinerade snabba framstötar med pansardivision djupt in i fiendeland med störtbombare som kunde ge understöd åt trupperna på marken.


   
SvaraCitera

gjorde han väl inte?[sad]


   
SvaraCitera

hitler invaderade polen för han fick reda på att en liten judisk kille vid namnet David mosesson hade större mustasch än hitler! hitler blev hemskt avundsjuk eftersom han bara hade skägg växt under näsan! så han stormade polen och satte alla judar i läger där dom arbetades tills döds! å va du inte judisk så kunde SS soldater tvångs raka din mustasch!


   
SvaraCitera

YaBasta:

h!

hahaha min var ju iaf trovärdigt skriven [sad]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

hahaha min var ju iaf trovärdigt skriven [sad]

haha ja den va bra den med^^


   
SvaraCitera

happifruitmess:

SNÄLLA HJÄLP MIG!

Får ni ingen kurslitteratur att fördjupa er i ?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

han attackerade sedan turkiet, sverige, norge, färöarna och usa. för att många judar gömde sig där, med högst antal i turkiet.

fuck you din tönt hitler rörde inte ens turkiet. han rörde alla länder runt om turkiet men inte turkiet. För när hitler gick till turkiet för att planera krig. de året Ataturk blev president. Ataturks soldat sköt hitlers närmsta gubbe till döts. då sa attaturk om du tänker på nåt vi gör samma sak med hela din trupp och dig. varf tror du att hitler gav 250ton till ataturk. och ataturk grävde ner det i erzurum. läs innan du säger ett skit.


   
SvaraCitera

akoon123:

fuck you din tönt hitler rörde inte ens turkiet.

lättretad, ej bra för själen, jag drev


   
SvaraCitera

happifruitmess:

Varför angrep Hitler Polen först?

Fast nu var det väl endå sudetenlandet som hitler annekterade först.
För att sedan i mars 1939 invaderades resterande tjeckoslovakien.

Rätt ska vara rätt.

världskriget startades ju inte heller förren Pearl harbor och Barabarossa.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

hans män brukade putta ner första juden de såg i hopp om att den slog i huvudet för hårt i marken och dog, det ansågs vara ett snabbt och billigt dödssätt.

[y]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

lättretad, ej bra för själen, jag drev

Hörru förlåt att jag svärde och sånt jag har skit mycket med respekt mot tjejer men när de stog helt fel sa som citerar en grej jag blev lite arg. förlåt okej


   
SvaraCitera