Aviseringar
Rensa alla

Andra världskriget och Hitler?


Ämnesstartare

Någon som kan svara på dessa frågor?:

1. Hur har dagens samhälle påverkats av andra världskriget?

2. Skulle en ny "Hitler" kunna ta makten i dagens Sverige?
- Ja/Nej - argumentera

3. Vilka förutsättningar tror du måste finnas för att den nya "Hitler" skulle kunna ta makten?

4. Vilken grupp/minoritet skulle kunna bli utsatta för diskriminering?

5. Hur tror du att propagandan skulle se ut och hur skulle den spridas?

Tacksam för svar! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Skoluppgift...? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZTZTZ:

1. Hur har dagens samhälle påverkats av andra världskriget?

Mindre judar.

TZTZTZ:

3. Vilka förutsättningar tror du måste finnas för att den nya "Hitler" skulle kunna ta makten?

Många judar.

TZTZTZ:

4. Vilken grupp/minoritet skulle kunna bli utsatta för diskriminering?

Judar.

TZTZTZ:

5. Hur tror du att propagandan skulle se ut och hur skulle den spridas?

Das ewige juden (eller hur deras affischer såg ut)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plus är till för SERIÖSA svar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte meningen att vi skall göra en skoluppgift åt dig. Förstå själv dåd ett är ett rätt så simpelt ämne.


   
SvaraCitera
Flash

TZTZTZ:

1. Hur har dagens samhälle påverkats av andra världskriget?

Relativt mycket.

TZTZTZ:

2. Skulle en ny "Hitler" kunna ta makten i dagens Sverige?

Ja, Mona Sahlin t.ex.

TZTZTZ:

Vilka förutsättningar tror du måste finnas för att den nya "Hitler" (Mona Sahlin) skulle kunna ta makten?

Socialdemokraternas utbildningsreformer och propaganda.

TZTZTZ:

4. Vilken grupp/minoritet skulle kunna bli utsatta för diskriminering?

Svenskar, män och heterosexuella är diskriminerade och förföljda i Sverige redan nu.

TZTZTZ:

5. Hur tror du att propagandan skulle se ut och hur skulle den spridas?

Propagandan sprids redan i dag för fullt.
Se denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

heterosexuella är diskriminerade och förföljda i Sverige redan nu.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

TZTZTZ:

1. Hur har dagens samhälle påverkats av andra världskriget?

Ganska svår fråga att dra ut rätt sådär som jag inte direkt orkar gå in på.

TZTZTZ:

2. Skulle en ny "Hitler" kunna ta makten i dagens Sverige?
- Ja/Nej - argumentera

Mja möjligen. Dock undrar jag hur länge den nye Hitler skulle regera i detta lilla land.

TZTZTZ:

3. Vilka förutsättningar tror du måste finnas för att den nya "Hitler" skulle kunna ta makten?

Fanatiska och korkade människor räcker väl.
SD är väl ett tydligt exempel.
Människor är arga och trötta och i vissa fall rädda vilket SD utnyttjar till sin fördel.

TZTZTZ:

4. Vilken grupp/minoritet skulle kunna bli utsatta för diskriminering?

Vilken minoritet som helst skulle jag tro.
Dock är det väl som personen ovan säger: Den vite, heterosexuelle mannen ligger nog rätt risigt till.

TZTZTZ:

5. Hur tror du att propagandan skulle se ut och hur skulle den spridas?

Svårt att säga men tror definitivt att massmedia har en stor roll här.


   
SvaraCitera

TZTZTZ:

1. Hur har dagens samhälle påverkats av andra världskriget?

tja som tidigare nämnare så har vi ganska mycket färre judar, vi har FN, skulle tänka mig att många har fått upp ögonen lite extra för mänskliga rättigheter. här i Sverige har vi fortfarande vår rädsla för nazisten. kollar man i västra polen så ser delar fortfarande ut som under kriget.

TZTZTZ:

2. Skulle en ny "Hitler" kunna ta makten i dagens Sverige?
- Ja/Nej - argumentera

Jag skulle kunna tänka mig att det skulle vara en möjlighet att det skulle kunna ske. Då det finns fortfarande hat mot andra folkgrupper, religiösa grupper. Propaganda är fortfarande ett effektivt värktyg att förvirra folk och plantera åsikter med. (se bara en tidigare händelse som har varit stora i media på sistone) det finns fortfarande en stor mängd Svenskar som är missnöjda i sin vardag som skulle gladeligen gå med en tyrann utan bättre vetande med hopp om en bättre vardag. Listan kan göras lång.

TZTZTZ:

3. Vilka förutsättningar tror du måste finnas för att den nya "Hitler" skulle kunna ta makten?

Refererar till tidigare uttalande så slipper jag upprepa mig

TZTZTZ:

4. Vilken grupp/minoritet skulle kunna bli utsatta för diskriminering?

Det är en tuff fråga det beror helt på vem denna "nya Hitler" skulle vara möjligheterna som är mäst troliga i min mening är om det är en "Svensk" med traditionella ny natzi tänkandet så skulle jag tänka mig att muslimer, iraner, kurder, turkar, araber mfl skulle ligga rätt risigt till vilket skulle stödjas av ganska många "Svensons rasister" vilket redan är ett problem.
Sedan skulle man kunna vända på steken också vilket är en möjlighet skulle inte tro att den är särskild stor i jämförelse men trolig.

TZTZTZ:

5. Hur tror du att propagandan skulle se ut och hur skulle den spridas?

Om den skulle spridas idag så skulle den förmodligen ligga en betydlig vikt på jobb och vilken grupp som ligger bakom att det är så dåligt jobb och som upp backning en massa diagram och skit för eventuellt någon mutad instans för att göra en vinklad undersökning. eventuellt en mer eller mindre aggressiv politisk kampanj baserad på att skyffla så mycket skit på politikerna att det blir revolt. jag vet inte riktigt jag är ingen propaganda geni. eventuellt försöka hjärntvätta lite kändisar att tala för en. Svenskarna känns ganska naiva när det gäller kändisar.

hur det skulle spridas?
genom samtliga medier radio, tv, internet, mobiltelefoner det finns ofantligt många sätt att nå ut till folk allra helst ungdomar sen är det bara att mata på.

mer i ämnet så skulle jag vilja rekommendera en film som heter The Wave av Alexander Grasshoff handlar om ett experiment om hur man får med sig så många till en sådan sak medan andra bara blir passiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Propagandan sprids redan i dag för fullt.
Se denna tråd.

Historia är inte propaganda, och att fördöma svenska brott mot mänskligheten är inte att fördöma svenskar som folkgrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Historia är inte propaganda, och att fördöma svenska brott mot mänskligheten är inte att fördöma svenskar som folkgrupp.

Att smutskasta och förfalska ett folks historia för att gagna sina egna onda planer är propaganda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sir Galahad:

Att smutskasta och förfalska ett folks historia för att gagna sina egna onda planer är propaganda.

Saklig smutskastning är inte propaganda. En historia är inte förfalskad förrän motsatsen bevisats...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Saklig smutskastning är inte propaganda. En historia är inte förfalskad förrän motsatsen bevisats...

Läs på lite innan du uttalar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sir Galahad:

Läs på lite innan du uttalar dig.

...och du är förstås facit själv som kan bedöma vem som är opåläst...?


   
SvaraCitera

1.nazarna går o skicker "Hail Hitler"
2. Tyskaland var svaga, och då tog h chansen, Hjärntvätta folket. Tror inte det kommer hända igen
3. 2/10
4. Invandrare, Homosexuella, Judar, Eller någon religion m.m
5.Afficher, Tidningar, Tv, Internet.


   
SvaraCitera