Forumet - Android 2.2

Android 2.2

805 0 14
Tjena!

Android 2.2 är ju en liten nyhet för de som är intresserade utav android telefoner. En funktion som kommer att finnas är ju Mobile hotspot. Det innebär att du kan göra din telefon till en trådlös router med hjälp utav 3g täckning. Du kan alltså koppla upp din bärbara dator till din mobil och komma åt internet. Den funktionen tycker jag låter helt klockrent! Det enda jag undrar över är om det kommer att kosta något extra för den funktionen utöver det man betalar för 3g trafik?

//MrMetrixa
Myksa:

Eftersom det kommer fungera som en trådlös router så lär det ju inte kosta något. En "vanlig" trådlös router kostar ju inte. Men det lär dra en massa ström...

Det var så jag tänkte också, det enda som får mig att börja fundera är att man har sett samma funktion hos Android telefoner tidigare i USA, fast då har det ju varit operatören som har erbjudit det och man har fått betala en extra summa utöver abonnemanget. Så det borde ju inte kosta extra när det är en inbyggd funktion i Android 2.2.
[bigcheers]

Spana också in:

aristoteles:

Det jag undrar är om mobilen kommer köra i master-mode eller ad-hoc.

På min Samsung Galaxy S finns nämnda funktion trots att mobilen ännu bara har android 2.1 (2.2 är utlovat i en uppgradering). Den kör i master-mode d.v.s. nätet man ansluter till är av samma typ som en vanlig wlan-router.

Visst drar det ström, men ett par timmar kan jag nog i varje fall surfa innan batteriet är slut [smile]